• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • jhk88
    elinos01 skrev 2017-04-03 13:46:09 följande:

Fy va tungt. Ja har haft två missfall på rad så har helt enkelt bestämt mig för att det går bra den här gången. Men hopplösheten när det inte gör det är verkligen hemsk.

Det är jättetungt. Beklagar dina två missfall i rad :( <3 Jag vill verkligen bli gravid på en gång och att det ska gå vägen...
  • Hedblomster
    kabe1211 skrev 2017-04-03 13:49:59 följande:
    Tack för svar! Känner själv att det ser positivt ut men tänkte att det kanske kan bli ännu starkare? :)
    Det ser lite ut som mina test från i förrgår och igår! Jag tyckte det såg positivt ut men tänkte också om det kan bli starkare... Så jag ska testa idag också och se om det blir svagare eller starkare, så vet jag tills nästa gång :) 
  • emphz

Efter att ha ätit första kuren letrozol 23-27 mars var jag idag på ultraljud CD14 och hade en äggblåsa på 18mm! Fick Ovitrelle utskrivit jag ska ta idag sen är det bara att hålla tummarna! Bim borde vara runt 18/4 :)

Har pcos och kämpat i 14 månader utan mens eller ägglossning..

• Sebbe

Hej en helt annan fråga, jag använder FL appen, då ser jag inga bilder ni lägger upp, kan jag ändra om i inställningar på något vis?

• Nykär15
    jhk88 skrev 2017-04-03 13:43:08 följande:
    Det är så påfrestande. jag var så uppåt igår och redo för att försöka igen. Idag är jag så nere och känner en stor hopplöshet. Jag vill inget annat än att skaffa en trea och när jag väl blir gravid med trean så får jag missfall :( Sååå jävla orättvist!

Det är hemskt med missfall...ens dröm om framtiden försvinner helt plötsligt och man måste börja om. Man måste sörja och det går upp och ner. Jag tyckte det blev lite bättre när man väl slutade blöda, så man slapp bli påmind.

Har haft både missfall och ett sent MA, så vet precis känslan...detta blir min trea men min sambos första...men är ju 5:e ggn som gravid...så är ju livrädd, men måste försöka vara positiv och tro på det lilla livet därinne Hjärta

• Firago
    emphz skrev 2017-04-03 14:03:15 följande:

Efter att ha ätit första kuren letrozol 23-27 mars var jag idag på ultraljud CD14 och hade en äggblåsa på 18mm! Fick Ovitrelle utskrivit jag ska ta idag sen är det bara att hålla tummarna! Bim borde vara runt 18/4 :)

Har pcos och kämpat i 14 månader utan mens eller ägglossning..

Håller tummarna för dig!
  • Emmie79
    Jooosen skrev 2017-04-03 13:33:20 följande:

Var just hos gyn och gjorde ultraljud för o koll av ev cystor eller annat (mensbesvär). Har Bim 9/4. Borde hon kunnat se om ja va gravid haha?? Hon kollade iofs bara mina äggstockar antar jag... skulle frågat men glömde. Vad tror ni?

Jag var också hos gyn idag pga mensbesvär och då gjorde hon vaginalt ultraljud men sa direkt att det inte skulle gå att se en eventuell graviditet (har bim idag typ), bara livmoderslemhinnan. Den var ganska tjock och det kunde bero på graviditet men också på att mensen är på g så för att vara säker tog jag ett urinprov som hon testade men det var negativt. :(
  • Jooosen
    Emmie79 skrev 2017-04-03 15:12:52 följande:

Jag var också hos gyn idag pga mensbesvär och då gjorde hon vaginalt ultraljud men sa direkt att det inte skulle gå att se en eventuell graviditet (har bim idag typ), bara livmoderslemhinnan. Den var ganska tjock och det kunde bero på graviditet men också på att mensen är på g så för att vara säker tog jag ett urinprov som hon testade men det var negativt. :(

Okej tråkigt :(tack för svar. Har läst en del om endometrios..men det kunde hon inte avgöra där.. har den tanken slagit dig? Har du endast besvär vid mens?
  • jhk88
    Nykär15 skrev 2017-04-03 14:30:45 följande:

Det är hemskt med missfall...ens dröm om framtiden försvinner helt plötsligt och man måste börja om. Man måste sörja och det går upp och ner. Jag tyckte det blev lite bättre när man väl slutade blöda, så man slapp bli påmind.

Har haft både missfall och ett sent MA, så vet precis känslan...detta blir min trea men min sambos första...men är ju 5:e ggn som gravid...så är ju livrädd, men måste försöka vara positiv och tro på det lilla livet därinne 

Verkligen, detta är mitt första och är fan livrädd för att jag ska få fler :( Det är verkligen som du beskriver, ens dröm om framtiden går verkligen helt i spillror... Jag har nästan slutat blöda redan, började blöda i fredags så det känns skönt. Jag försöker vara positiv om framtiden men det känns som att om vi nu behöver kämpa en längre tid kommer jag inte orka tror jag. Jag önskar att jag blir gravid igen snabbt och att det lilla livet vill stanna hos oss... Jag hoppas ni får ert lilla underverk snart <3
  • Nykär15
    jhk88 skrev 2017-04-03 15:49:00 följande:
    Verkligen, detta är mitt första och är fan livrädd för att jag ska få fler :( Det är verkligen som du beskriver, ens dröm om framtiden går verkligen helt i spillror... Jag har nästan slutat blöda redan, började blöda i fredags så det känns skönt. Jag försöker vara positiv om framtiden men det känns som att om vi nu behöver kämpa en längre tid kommer jag inte orka tror jag. Jag önskar att jag blir gravid igen snabbt och att det lilla livet vill stanna hos oss... Jag hoppas ni får ert lilla underverk snart <3
    På något sätt orkar man ....även om det skulle ta tid, jag brukade gråta första mensdagen..sen siktade jag in mig på ÄL igen...om och om igen. Man orkar, för man vill det så mycket. Men det är tufft och man tror inte man ska göra det. Men på nåt sätt kämpar man ändå vidare. Jag blev rätt så avtrubbad sista månaderna, hoppades inte inför BIM, men blev ändå ledsen när mensen kom. Men så helt plötsligt så är det där magiska strecket där, som man aldrig trodde man skulle få se igen! Vi skulle ju börja med IVF i övermorgon...helt galet. Jag hoppas vi får vår lilla denna gången och att du snart är gravid igen Hjärta ta hand om dig. 
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017