För oss med BIM i april 2017
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Hoppar in en runda i tråden här. Har bim runt 10/4 om jag inte har helt fel för mig.
Jag och min sambo har "försökt" (händer det så händer det typ, men nu har vi börjat längta) bli med barn i 1,5 år och ingenting har hänt. Igår började vi en utredning och idag fick jag träffa gyn för att göra ultraljud på livmodern och kolla mina ägg. Allt såg bra ut och gynekologen skickade hem mig med Letrozole som jag ska ta och därefter är dags för återbesök den 19/4. Då ska jag göra passagekontroll för att se så det inte är några hinder i äggledarna. Är det inga konstigheter så går vi vidare till nästa steg i processen.
Men till frågan, är det någon som har någon erfarenhet av Letrozole? Eller spolning av äggledarna? Låt mig veta! Jag går med spänning och nervositet över vad som komma skall så och vill gärna höra era erfarenheter :)
Hej! Behöver råd... är på ÄL+4 och känner inget symptom mer än en "känning" i livmodern idag. Idag aw med jobbet, vilket innebär vin och cigg. Tänker att jag inte kan gå runt och nojja. Två av mina närmaste är gravida vilket såklart känns förjävligt. Hur mycket nojjar ni? Hur mycket kan vin och cigg påverka att ägget fäster? Tror ni förstår min dubbelhet i det här...
O där kom mensen. Suck. Nytt bim typ 30 april... Och ny kur med pergotime ägglossningstabletter... Siktar in mig på en 2018 bebis nu
Hej! Behöver råd... är på ÄL+4 och känner inget symptom mer än en "känning" i livmodern idag. Idag aw med jobbet, vilket innebär vin och cigg. Tänker att jag inte kan gå runt och nojja. Två av mina närmaste är gravida vilket såklart känns förjävligt. Hur mycket nojjar ni? Hur mycket kan vin och cigg påverka att ägget fäster? Tror ni förstår min dubbelhet i det här...
Nej, så tråkigt :( men hoppas du får plussa i april ! Själv väntar jag på äl på måndag/tisdag
Din äl kom rätt sent i mars så det kanske blir bättre i april med lite mer samarbetsvillig kropp ;) 30 april , Valborg är ju fin dag att plussa på! Lycka till nästa äl , håller tummarna för dig :*
Hoppar in en runda i tråden här. Har bim runt 10/4 om jag inte har helt fel för mig.
Jag och min sambo har "försökt" (händer det så händer det typ, men nu har vi börjat längta) bli med barn i 1,5 år och ingenting har hänt. Igår började vi en utredning och idag fick jag träffa gyn för att göra ultraljud på livmodern och kolla mina ägg. Allt såg bra ut och gynekologen skickade hem mig med Letrozole som jag ska ta och därefter är dags för återbesök den 19/4. Då ska jag göra passagekontroll för att se så det inte är några hinder i äggledarna. Är det inga konstigheter så går vi vidare till nästa steg i processen.
Men till frågan, är det någon som har någon erfarenhet av Letrozole? Eller spolning av äggledarna? Låt mig veta! Jag går med spänning och nervositet över vad som komma skall så och vill gärna höra era erfarenheter :)
Jag gjorde spolning igår på mama Mia i sthlm. Obehaglig känsla men gör INTE ont :) läkaren förklarar allt och visar på skärmen, coolt att se! Jag fick blödning 4 tomat efter behandlingen och blev rädd för jag visste inte att det skulle uppstå. Googlade lite och det är tydligen vanligt, var lite öm också på kvällen (min man är bortrest tom söndag så vi passade på mysa igår, äl månad / tisdag så bra att passa på ifall det skulle komma mkt tidigt)
Vi kunde se mina äggblåsor ( 14 mm 2 st !! Och några på andra äggstocken) jag var på dag 7 när vi gjorde det så min äl blir rätt tidigt.
Jag har tagit Letrozole sedan januari. De 3 första månaderna blev deg inget, tog då enkeldos. Denna månad tar jag dubbel pga att mina äggblåsor reagerade bra, dvs växte mkt bra men sprack inte :/ så ingen äl då, därav dubbeldos denna månad. På måndag tillbaka till gyn kolla äggblåsor och få otrivel spruta för att verkligen få igång äl. Så återkommer med mer info nästa v! Hoppas!!!
Jag har en fråga som kanske verkar lite dum.
Är på ÄL +5 idag och har vart så in i attsingen illamående idag, är det ens möjligt att det är ett symptom eller ska jag anta att jag ätit något dumt? Haha! Men det är så skumt, inte alls som att jag behöver kräkas eller så. Bara konstant illamående, svag halsbränna från och till. Tycker att jag googlat en massa huruvida det ens är möjligt men får så blandade resultat. Vad säger ni? Någon med erfarenhet av det och sedan fått ett +?