• Essie32

För oss med BIM i april 2017

Hej alla!
    Jag joinar er gärna här i apriltråden då mensen kom idag :/ så ledsen!

4.e försök med äl-stimulerande Letrozole och denna gång blir det dubbeldos. Fick ingen äl i mars, trots + på alla äl-tester och mogen äggblåsa på vul så visade det sig att den släppte inte :/ det blir äggledarspolning denna månad, mannen lämnade spermaprov igår och sen kommer vi ställa oss i kö för ivf :/
    Preliminärt blir det äl 5/4 och BIM 17/4

Vi har försökt i drygt 1 år men det är de senaste 6 månaderna som jag har koll på äl sekret , stickor, temp etc. Och Letrozol då också. Jag hoppas så mycket på ett + snart , jag visste det skulle vara lite svårare då både min mamma och min syster hade problem med äl och dessutom hashimoto (som är under kontroll och alla värden ser bra ut)

Hoppas på att det blir många fina julklappar i år för oss alla!! Kram <3

• Essie32
    Pasgetti skrev 2017-03-24 10:48:02 följande:

Ser ni en stegring? Börjat få det som jag alltid tolkat som ÄL flytningar så skulle vanligtvis tro att jag har äl nu (eller väldigt snart). Men det visar negativt.

Är det morgonutin? Bättre testa mitt på dagen, och 2 gånger om dagen när man vet att det börjar närma sig. Man missar peaken enkelt annars. Vilken cd är du på och vilken dag brukar du få äl?
  • Essie32
    Emmie79 skrev 2017-03-24 10:18:48 följande:

Bara så ni vet, nu har jag ringt till Clearblue och frågat om man kan använda överblivna teststickor från deras lila "dubbel hormonindikator-test" i behållare för de vanliga rosa digitala testen, och det kunde man INTE. Så om stickorna tar slut är det bara att köpa ett nytt test.

DOCK sa hon att man kan använda samma rosa behållare med nya rosa stickor under samma äl-månad om de tar slut.

Jag kan alltså inte lita på gårdagens glada gubbe... :( Måste helt enkelt ha feltajmat testningen denna gången.

Ok. Så dumt av dem att designa en sån miljöovänlig produkt och att inte kunna köpa till bara själva stickor. Känns dåligt att slänga en helt fungerande cb bara för att stickor är slut
  • Essie32
    Emmie79 skrev 2017-03-24 11:09:18 följande:
    Eller hur?! Och det blir ju superdyrt att köpa dubbla uppsättningar ägglossningstester varje månad, de lila kostar ju närmare 400kr!
    Ja, sjuka pengar för dem.. jag kör billiga stickor först för att se stegring. Sen 2-3 dagar innan förväntat äl kör jag på cb. Snålar med dem helt enkelt. Brukar få 1-2 dagar med blinkade då och sen fast. Men.. ofta ingen äl iaf :( trots fast gubbe :(((
  • Essie32
    Ulrika34 skrev 2017-03-27 07:33:11 följande:

Hej Hopp! Nu är jag här istället! Hade BIM igår och fick rosa flytningar, tog ett test igår som visade ett tydligt + men i natt brakade det samman totalt. Blöder så in i norden och det stålar smärta ut i ben och mage pratade med min gamla BM som konstatera tidigt missfall och jag får vara tacksam att kroppen själv löser detta.

Jaja dags att ta nya tag! Kram Tjejer

Beklagar verkligen, så tråkigt att först bli fylld av glädje och sen förlora graviditet och börja om igen. Bra att din kropp kan sköta det av sig själv. Hoppas du får snart äl och kunna börja igen! Håller tummarna att det går hela vägen i april!! <3
  • Essie32
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:
    För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia Hjärta 
    Åh underbart!! grattis!! <3
  • Essie32
    orzia1 skrev 2017-03-31 20:57:38 följande:

O där kom mensen. Suck. Nytt bim typ 30 april... Och ny kur med pergotime ägglossningstabletter... Siktar in mig på en 2018 bebis nu

Nej, så tråkigt :( men hoppas du får plussa i april ! Själv väntar jag på äl på måndag/tisdag

Din äl kom rätt sent i mars så det kanske blir bättre i april med lite mer samarbetsvillig kropp ;) 30 april , Valborg är ju fin dag att plussa på! Lycka till nästa äl , håller tummarna för dig :*
  • Essie32
    Anonym (Selmis15) skrev 2017-03-31 17:16:17 följande:

Hoppar in en runda i tråden här. Har bim runt 10/4 om jag inte har helt fel för mig.

Jag och min sambo har "försökt" (händer det så händer det typ, men nu har vi börjat längta) bli med barn i 1,5 år och ingenting har hänt. Igår började vi en utredning och idag fick jag träffa gyn för att göra ultraljud på livmodern och kolla mina ägg. Allt såg bra ut och gynekologen skickade hem mig med Letrozole som jag ska ta och därefter är dags för återbesök den 19/4. Då ska jag göra passagekontroll för att se så det inte är några hinder i äggledarna. Är det inga konstigheter så går vi vidare till nästa steg i processen.

Men till frågan, är det någon som har någon erfarenhet av Letrozole? Eller spolning av äggledarna? Låt mig veta! Jag går med spänning och nervositet över vad som komma skall så och vill gärna höra era erfarenheter :)

Jag gjorde spolning igår på mama Mia i sthlm. Obehaglig känsla men gör INTE ont :) läkaren förklarar allt och visar på skärmen, coolt att se! Jag fick blödning 4 tomat efter behandlingen och blev rädd för jag visste inte att det skulle uppstå. Googlade lite och det är tydligen vanligt, var lite öm också på kvällen (min man är bortrest tom söndag så vi passade på mysa igår, äl månad / tisdag så bra att passa på ifall det skulle komma mkt tidigt)
    Vi kunde se mina äggblåsor ( 14 mm 2 st !! Och några på andra äggstocken) jag var på dag 7 när vi gjorde det så min äl blir rätt tidigt.
    Jag har tagit Letrozole sedan januari. De 3 första månaderna blev deg inget, tog då enkeldos. Denna månad tar jag dubbel pga att mina äggblåsor reagerade bra, dvs växte mkt bra men sprack inte :/ så ingen äl då, därav dubbeldos denna månad. På måndag tillbaka till gyn kolla äggblåsor och få otrivel spruta för att verkligen få igång äl. Så återkommer med mer info nästa v! Hoppas!!!
  • Essie32
    Essie32 skrev 2017-03-31 22:30:45 följande:
    Jag gjorde spolning igår på mama Mia i sthlm. Obehaglig känsla men gör INTE ont :) läkaren förklarar allt och visar på skärmen, coolt att se! Jag fick blödning 4 tomat efter behandlingen och blev rädd för jag visste inte att det skulle uppstå. Googlade lite och det är tydligen vanligt, var lite öm också på kvällen (min man är bortrest tom söndag så vi passade på mysa igår, äl månad / tisdag så bra att passa på ifall det skulle komma mkt tidigt)
    Vi kunde se mina äggblåsor ( 14 mm 2 st !! Och några på andra äggstocken) jag var på dag 7 när vi gjorde det så min äl blir rätt tidigt.
    Jag har tagit Letrozole sedan januari. De 3 första månaderna blev deg inget, tog då enkeldos. Denna månad tar jag dubbel pga att mina äggblåsor reagerade bra, dvs växte mkt bra men sprack inte :/ så ingen äl då, därav dubbeldos denna månad. På måndag tillbaka till gyn kolla äggblåsor och få otrivel spruta för att verkligen få igång äl. Så återkommer med mer info nästa v! Hoppas!!!
    Nät man skriver på tel blir allt fel haha!! Fick blödning 4 timmar efter spolning, ej tomat haha
  • Essie32
    orzia1 skrev 2017-03-31 22:38:33 följande:
    Spännande, hoppas sprutan hjälper dig att lossa äggen.
    Ja, hoppas verkligen på att det hjälper! Känns meningslöst att ens försöka månad efter månad när mina äggblåsor växer men ägglossar inte :/ jag får se på måndag om båda de större äggblåsorna fortsatte växa lika mkt eller om våra en tog över. ;)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017