• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • Mammamu2013

Hej! Jag plussade förra söndagen och enligt appen går jag in i vecka 6 imorgon, bf 13/11???? Är gift och har en son född 2013! Är gärna med i FB-gruppen!

• Fislis

Hej!

Plussade förra veckan och det är min första graviditet! Är rätt nervös faktiskt, vet ju inte vad jag har att vänta! ???? men är superlyckig, det är min sambos andra barn!

• Tillaa

Om allt går som det ska så är bf i början på november. Hoppas snart att man blir av med "mensvärken" som är sjukt jobbig. Någon som upplevt det?

Fb-grupp????

• Melle1234

Halloj! Helt ny här i familjeliv. Har läst en del av kommentarerna här men inte alla.

Har äntligen blivit gravid igen efter missfallet i nov-15. Är beräknad (enligt appen) den 26/10 men va på ett tidigt ultraljud i veckan och då var jag 6+1 inte 6+6 som appen sa. Det var för tidigt för att se hjärtslagen, men man kunde tydligt se embryot ??

Jag har haft problem med ömmande bröst. Och finnar som dyker upp överallt! Men värst av allt är illamåendet. Har inte spytt en enda gång (utom innan jag visste att jag var gravid, men det hade nog med maten jag ätit att göra också) men måt illa heeeeela tiden. Kan inte äta "vanlig mat" utan att jag mår ännu sämre, det enda jag klarar av att äta är bröd och yoggi.

Hur är det för er andra?

En annan sak är den konstanta oron... Varje gång jag kissat kollar jag om jag blöder! Är det fler som är så?

// En förväntansfull och livrädd blivande mamma.

• Pyse
    Melle1234 skrev 2017-03-13 17:01:48 följande:

Halloj! Helt ny här i familjeliv. Har läst en del av kommentarerna här men inte alla.

Har äntligen blivit gravid igen efter missfallet i nov-15. Är beräknad (enligt appen) den 26/10 men va på ett tidigt ultraljud i veckan och då var jag 6+1 inte 6+6 som appen sa. Det var för tidigt för att se hjärtslagen, men man kunde tydligt se embryot ??

Jag har haft problem med ömmande bröst. Och finnar som dyker upp överallt! Men värst av allt är illamåendet. Har inte spytt en enda gång (utom innan jag visste att jag var gravid, men det hade nog med maten jag ätit att göra också) men måt illa heeeeela tiden. Kan inte äta "vanlig mat" utan att jag mår ännu sämre, det enda jag klarar av att äta är bröd och yoggi.

Hur är det för er andra?

En annan sak är den konstanta oron... Varje gång jag kissat kollar jag om jag blöder! Är det fler som är så?

// En förväntansfull och livrädd blivande mamma.

Hej! Jag kunde se hjärtslagen i v 9, men kan säkerligen se tidigare. Du är inte ensam om alla symtom och definitivt inte oron. Jag är illamående från och till, vissa dagar mår jag nästan inte illa alls och vissa dagar mår jag mer illa, brukar mest vara kvällatid. Har även jag ont i brösten och en hel del vattniga flytningar. Precis som du kollar jag också varje gång jag är på toa om det har kommit något blod.

Jag har kommit fram till att det inte tjänar något till att oroa sig allt för mycket, för det som händer händer och vi kan inte påverka det iaf. Hoppas givetvis att det kommer gå bra för alla gravida!
  • Airforlife

Hej hej! Jag hoppar på denna tråden! Jag plussade idag på bim+2 och är beräknad den 18 November. 
     Det här blir mitt andra barn! Är gärna med i Facebook grupp om det finns någon!

• Melle1234
    lillamy96 skrev 2017-03-13 06:12:28 följande:

Plussade på 3 test i förra veckan och nu när jag testade imorse med clearblue digital och med rfsu-teststickor så syntes bara 1 streck och texten "inte gravid" kom upp. Hur kan det vara möjligt? Jag har inte fått någon blödning och gick in i v.6 igår. Då måste det ha slutat växa bara antagligen eller? Får ringa bm idag och be om att få komma dit :((

När jag fick missfall för lite över ett år sen så frågade jag hur lång tid det skulle ta innan ett prov skulle visa "negativt" efter ett missfall och då sa bm att det tog 4-6 veckor. Tyvärr kan man inte se om man inte längre är gravid bara genom ett test efter nån dag.

De säger ju att testerna ska vara 99% säkra, men ibland undrar jag... Efter mitt missfall var jag med om nåt liknande din historia. Ca 5 veckor efter mitt bekräftade missfall (jag åkte till gyn och gjorde ett vul) så plussade jag igen. 3 dagar i rad. Bokade tid hos gyn som inte kunde se något alls i min livmoder vid ett vul. Skickades till gynakuten för att utesluta utomkvedshavandeskap och där sa de att jag inte alls var gravid! Dubbel chock och besvikelse.

Min rekommendation är att göra ett vul så du får veta med säkerhet.

Lycka till <3
  • Melle1234
    Pyse skrev 2017-03-13 17:09:18 följande:
    Hej! Jag kunde se hjärtslagen i v 9, men kan säkerligen se tidigare. Du är inte ensam om alla symtom och definitivt inte oron. Jag är illamående från och till, vissa dagar mår jag nästan inte illa alls och vissa dagar mår jag mer illa, brukar mest vara kvällatid. Har även jag ont i brösten och en hel del vattniga flytningar. Precis som du kollar jag också varje gång jag är på toa om det har kommit något blod.

Jag har kommit fram till att det inte tjänar något till att oroa sig allt för mycket, för det som händer händer och vi kan inte påverka det iaf. Hoppas givetvis att det kommer gå bra för alla gravida!
    Tack Pyse! Skönt att höra att jag inte är ensam om nojan ;) Ska skriva in mig på mvc den 23e, tänkte ev boka ett nytt ul då. Vill bara se att allt ser bra ut :)

Lycka till!
  • Pyse
    Melle1234 skrev 2017-03-13 17:17:49 följande:

Tack Pyse! Skönt att höra att jag inte är ensam om nojan ;) Ska skriva in mig på mvc den 23e, tänkte ev boka ett nytt ul då. Vill bara se att allt ser bra ut :)

Lycka till!

Spännande! Ja men boka in ett VUL, får du inte det från Mvc så kan du boka privat. Jag har varit på två Vul med en veckas mellanrum. Tyvärr blev jag inte lugnare för det då läkaren tyckte att fostet skulle ha växt 2 millimeter till. Ska på ett nytt om 2 veckor. Ganska påfrestande psykiskt att pendla mellan hopp och förtvivlan. Jag försöker att tänka att jag inte kan göra så myclet åt saken och att jag kommer överleva ifall det mot förmodan blir missfall. Kommer såklart bli ledsen, men det går ju över.
  • Melle1234
    Pyse skrev 2017-03-13 17:26:08 följande:
    Spännande! Ja men boka in ett VUL, får du inte det från Mvc så kan du boka privat. Jag har varit på två Vul med en veckas mellanrum. Tyvärr blev jag inte lugnare för det då läkaren tyckte att fostet skulle ha växt 2 millimeter till. Ska på ett nytt om 2 veckor. Ganska påfrestande psykiskt att pendla mellan hopp och förtvivlan. Jag försöker att tänka att jag inte kan göra så myclet åt saken och att jag kommer överleva ifall det mot förmodan blir missfall. Kommer såklart bli ledsen, men det går ju över.
    Ja, jag går redan på VUL på en annan klinik än där jag ska skriva in mig. Läkarn jag träffade sist sa att jag kunde boka in ett nytt om 1-2 veckor så känns ok att göra det :)

Vilken vecka är du i? Som jag skrev så var ju mitt embryo mindre än det skulle vara, men när man räknar så räknar man ju från senaste mensens första dag, och ägglossningen kan ju variera från månad till månad så man vet ju inte exakt när befruktningen skedde. Så det är ju svårt att säga hur stort embryot bör vara så här tidigt. Även om läkarn sa att jag gått 6+1 istället för 6+6 så väljer jag att räkna som jag gjort tidigare så jag är i v8 (7+3) :)
Svar på tråden BF november 2017