• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • crx

Hej alla! Har äntligen blivit gravid med mitt första barn! BF 22 oktober enligt kalendern.

Har första samtalet med BM den 8e. :)

Hade ordentlig molvärk efter BIM, samt pyttelite rosa flytning så blev livrädd. Molvärken kommer nu inte lika intensivt och jag har börjat må redigt illa hela dagarna. Annars är brösten det som varit tydligaste tecknet. Hårda, sjukt ömma bröstvårtor.

Senaste dagarna har jag också varit oerhört trött, och så något mindre trevligt: deprimerad o vill helst vara i fred..... skäms så jag dör... är ömsom avstängd o kall, ömsom ledsen och tvivlande. Är detta rätt, älskar jag min partner, vill jag verkligen ha barn, klarar vi det.... känner mig kass! Har försökt ett tag att bli gravid och längtat i åratal.... :(

Någon som känner igen sig?

• carolinheiner

Gravid med barn 3... har fått tidigare Melvin v 22+5(140602 dog 10 min eter förlossningen, Conrad v 26+0 (150225). Är en riskgraviditet både med min försvagade tapp å även för att ja e gastric bypass opererad. Bf 22-23/10

• Bebisyra1
    crx skrev 2017-02-27 14:20:37 följande:

Hej alla! Har äntligen blivit gravid med mitt första barn! BF 22 oktober enligt kalendern.

Har första samtalet med BM den 8e. :)

Hade ordentlig molvärk efter BIM, samt pyttelite rosa flytning så blev livrädd. Molvärken kommer nu inte lika intensivt och jag har börjat må redigt illa hela dagarna. Annars är brösten det som varit tydligaste tecknet. Hårda, sjukt ömma bröstvårtor.

Senaste dagarna har jag också varit oerhört trött, och så något mindre trevligt: deprimerad o vill helst vara i fred..... skäms så jag dör... är ömsom avstängd o kall, ömsom ledsen och tvivlande. Är detta rätt, älskar jag min partner, vill jag verkligen ha barn, klarar vi det.... känner mig kass! Har försökt ett tag att bli gravid och längtat i åratal.... :(

Någon som känner igen sig?

Grattis till plusset! :)

Enligt appen PregLife så har jag Bf 20 oktober och det är vår första:)

Jag har lite bruna flytningar till och från också men försöker att tänka positivt. Så länge det inte är någon stor blödning så avvaktar jag. :)

Jag mår faktiskt väldigt bra, känns så overkligt och som att jag inte är gravid medans testet visade något annat:) det enda som jag reagerat på är större och ömma bröstvårtor och att humöret svänger hejvilt. Min sambo får tåla mycket nu haha.

Jag tror att humörsvängningar är väldigt vanligt faktiskt. Har också ifrågasatt mig själv, "klarar jag det här? Är jag redo? Vill min sambo verkligen ha barn nu? ". Det är jobbigt och jag vet inte heller riktigt hur jag ska hantera det. Men ska på mitt först samtal hos Bm fredag 3/3 och hoppas kunna prata av mig en del där och att min sambo kanske kan ta till sig att vi faktiskt ska ha barn.:) när har ni er första tid hos Bm?:)
  • Insanity

Hej!

Hoppar in här! Väntar tredje barnet och går imorgon in i vecka 9 (8+0).

Tyvärr drabbats av Hyperimesis Gravidarum och var så sent som i fredags inne på sjukhuset och fick dropp. Allt bra med den lill* i magen åtminstone, men jag själv har tappat över 4 kg senaste två veckorna :(

Varit sjukskriven i en vecka, men ska försöka ta mig till jobbet imorgon. Får se hur det går.

Hur mår ni andra?

• Mirranz

Hej!
    Jag är i cirka v. 9 och ska på mitt första mvc besök imorgon. Känns jättespännande. Är beräknad enligt appen preglife den 7 Oktober. Har ni startat någon hemlig facebook-grupp? jag går gärna med. 

• momoiro

Hej!

Väntar vårt första barn och är enligt appen (preglife) i v. 9 (8+5) med BF 3/10, men har inte varit på kvinnohälsan eller ultraljud än så det kan ju ändras efter det. Vi ska på första besöket den 2/3 och första ultraljudet den 23/3 men jag är så nervös/nyfiken/allt på samma gång att jag funderar på att fråga om jag kan få komma tidigare bara för att se att det faktiskt är något på gång där inne. 

Inte mått så dåligt än (peppar peppar), men jag får halsbränna/uppstötningar av precis allt. Spelar ingen roll vad jag äter. Men jag tar det gärna framför illamående och kräkningar, alla dagar. 

Även märkt att min hy blivit sämre (trodde jag skulle få bättre hy som "alla andra" men tydligen inte...) och så ömmar ju brösten nåt vansinnigt. 

Även väldigt svullen över magen så pass att brallorna inte går igen (va en strl42-44 innan) men det hör väl till med allt som flyttas runt där inne och eh... gaser och sånt ;) 

Dock börjar jag få för mig att det skulle kunna vara två, men det får vi ju veta snart. 

Går gärna med i en fb-grupp jag med men efter v.12-13 när "alla" redan vet i så fall :) 

Hoppas alla mår bra, eller så bra ni kan i alla fall <3

• Monsan
    Malin 845 skrev 2017-02-24 19:14:42 följande:

Har svårt att sluta testa trots att jag fått 2-3 veckor på clearblue digital i onsdags.

Tog en sticka som var något svagare än den jag tog igår kväll, men har även druckit mer vatten under eftermiddagen så kan ju bero på det?

Är så orolig :(.

Jag fick ingen ökning alls i tre dagar och sen på dag 4 fick jag en jätte kraftig ökning så oroa dig inte.. stänker inte testa något mer för det blir inte bättre för det... :)
  • Cersei

Hej!

Är med i en annan grupp men hoppar gärna in här också. Vecka 8+4 idag och är beräknad 4 oktober.  Ska på tidigt ultraljud på tisdag nästa vecka. Har haft illamående utan att spy sedan vecka 7 typ. Hur mår ni?

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017