• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-03-02 19:33:33 följande:

Hej, förlåt för sent svar!

Jag har och mår så illa, hela tiden dygnet om, ska till bm till v, hoppas hon kan skriva ut något mot illamåendet. Har som väldigt svårt att äta, får tvinga i mig. Annars mår jag bra!

Den där gasmagen gör sig dock påmind, har större mage nu i v7 än en vän hade i v15, får se hur länge de går att dölja! Hur mår du?

Spännande med första besöket ???? Hoppas allt går bra!

Usch då att du mår så illa:/ hoppas att de kan hjälpa dig med det! men ändå ett tecken på att det finns en liten krabat i magen:)

Men oj mage redan?! På mig syns det inget. Bara brösten som växt lite och ömmar så fort man nuddar dom. Annars mår jag rätt bra faktiskt. Lite yrsel emellanåt och lite illamående om jag är hungrig men inget jobbigt.

Ska bli spännande på samtalet imorgon. Är lite nervös faktiskt:)
  • Jolly23

Jag har väldigt uppblåst mage. Är gravid i v 10. Det syns ju tycker jag men jag hoppas andra bara tror att jag har blivit lite "tjock". Någon mer? Ska bli skönt att berätta om ett par veckor.

• Noomi85
    Jolly23 skrev 2017-03-03 06:34:53 följande:

Jag har väldigt uppblåst mage. Är gravid i v 10. Det syns ju tycker jag men jag hoppas andra bara tror att jag har blivit lite "tjock". Någon mer? Ska bli skönt att berätta om ett par veckor.

Känner igen det där! Är också i v 10 och jag har stora tröjor på mig för att jag själv tycker det syns så mycket och vissa byxor börjar redan kännas lite väl trånga...
  • Jolly23
    Noomi85 skrev 2017-03-03 07:52:13 följande:
    Känner igen det där! Är också i v 10 och jag har stora tröjor på mig för att jag själv tycker det syns så mycket och vissa byxor börjar redan kännas lite väl trånga...
    Ja jag brukar få knäppa upp jeansen på slutet av dagen. Känns ju sådär. Men det beror ju på något bra iallafall :)
  • becka1989

Här är man i v 10 nu :) hade bm samtal igår fick lergigan Comp utskrivet idag av läkare mot illamåendet, är beräknad 5 oktober väldigt kul då min mamma och min systerdotter fyller 7oktober så hoppas vi inte på det datumet. Ska till en aura barnmorska och prata pga att förlossningen med sonen inte gick så bra blev kaos. Så ska få en igångsättning tid 1vecka över tiden ifall jag går över denna gången. Känns lite mindre stressigt nu. Har fått tid för rul den 5 maj :) så nu längtar vi :):):):):)

• crx

Hej igen alla!

Jag var rädd få symtomen mattades av något här om dagen, dagen efter (igår) fick jag dock tillbaka allt med råge. :)

Men så idag..... svagare symtom igen.. en annorlunda svag svag strömliknande värk på obestämd plats i nedre buken.. är så rädd. Blir galen av oro helt enkelt.

Vecka 8 på söndag.

• crx
    Skrutten_85 skrev 2017-03-03 12:50:19 följande:

Precis hemkommen från vul, är i 7+1 och det fanns ett litet hjärta som slog. Underbart!

Oh så fint!!! Var gjorde du?
  • BFoktober2017

Får man glra vul? Eller har ni bokat in själva? Har aldrig blivit erbjuden det. Skulle oxå gärna vilja göra ett

• lisohl
    Noomi85 skrev 2017-03-03 07:52:13 följande:
    Jag tycker inte det syns, däremot känns jeans väldigt obekvämt redan och det känns liiite tidigt att börja med gravidbyxor i v 6, haha!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017