• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Mrspalsson

Hej alla glada plussare!

Vi plussade idag med bf 7/11 (barn nr 3) . Vill gärna ha fler att hänga med under graviditeten även fast ni har bf oktober, kunde inte hitta nån tråd för november? Har ni tänkt starta någon fb grupp?

• Mrspalsson

Hej alla glada plussare!

Vi plussade idag med bf 7/11 (barn nr 3) . Vill gärna ha fler att hänga med under graviditeten även fast ni har bf oktober, kunde inte hitta nån tråd för november? Har ni tänkt starta någon fb grupp?

• crx
    Sarasvarar skrev 2017-03-05 13:14:15 följande:

Oj.. är det absolut helt otänkbart att stanna på 100mg då? Har fått höra precis samma sak av min läkare, att vid låga doser ska det inte vara någon fara.

Jag har faktiskt mått bättre psykiskt sedan jag blev gravid och slutade med medicinen. Tror inte att det är för att jag har slutat med medicinen, utan nog mer för att jag är glad att jag är gravid. Sedan kan jag vara rätt irriterad ibland hehe men det beror nog mest på hormonerna.

Nej jag tror jag får klara mig på 100, det har inte hjälpt jättemycket men kanske lite. Är mest bara så otroligt nedstämd hela tiden nu, aldrig varit helt o hållet deprimerad utan flaxar upp ner i humöret väldigt starkt. Jag tror o hoppas att det är hormonerna, tröttheten o illamåendet som sänker mig nu. :)

Från att ha längtar i år efter bebis så fick jag total ångest eefter plusset.... WHY liksom. :O
  • jezz81

Har haft ljusrosa blödningar tre dagar på raken nu (vecka 8+5) sjukt nervös för att de ska eskalera och bli mensröda. Någon mer som fått det symptomet? Ringde gynakuten som sa att det var supervanligt i vecka 8-9 när mensen skulle varit så jag fattar inte varför man inte kan försöka slappna av lite då... ????

• Jolly23

Känns som att jag fått svamp, tror jag hade det i början också. Någon mer som haft? Är det farligt? Ska man söka hjälp eller kan man vänta och hopps att det går över av sig själv?

• Sabixa

Hej! Jag plussade den 1 mars & är enligt appar beräknad den 31 oktober. Första barnet, spännande & nervöst ????

• Sabixa
    Sabixa skrev 2017-03-06 07:55:22 följande:

Hej! Jag plussade den 1 mars & är enligt appar beräknad den 31 oktober. Första barnet, spännande & nervöst

• Hallonfrossa
    carolinheiner skrev 2017-03-06 06:51:28 följande:

Är de ingen som kan svara på hur vi gör för att gå med i facebookgruppen?!

Skriv ett pm med din mail adress så hjälper jag dig :)
  • Sarasvarar
    crx skrev 2017-03-05 20:29:03 följande:
    Nej jag tror jag får klara mig på 100, det har inte hjälpt jättemycket men kanske lite. Är mest bara så otroligt nedstämd hela tiden nu, aldrig varit helt o hållet deprimerad utan flaxar upp ner i humöret väldigt starkt. Jag tror o hoppas att det är hormonerna, tröttheten o illamåendet som sänker mig nu. :)

Från att ha längtar i år efter bebis så fick jag total ångest eefter plusset.... WHY liksom. :O
    Samma hände mig förra gången jag var gravid och det slutade med att jag gjorde abort, vilket jag ångrar så oerhört mycket! Jag ville bli gravid, men när jag fick reda på att jag var gravid fick jag panik och ville helt plötsligt inte alls ha barn!

Den här gången känner jag mig lugnare och mycket lyckligare, men känslorna kan komma tillbaka ibland där jag känner lite "vad har jag gett mig in på?!" men det är nog helt normalt om man väntar barn. Är det ditt första barn? :D
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017