• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Spångamorsan

Alltså, jag ORKAR inte!!! 10 dagar över BF och jag bryter snart ihop, både fysiskt och psykiskt. Har INGA känningar på att något är på gång och jag blir bara tröttare för varje dag som går. Längtar inte ens efter bebis längre, känner mig mest panikslagen över att jag kommer gå från helt slutkörd rätt in i vakennätter. När kommer JAG få återhämta mig??? Usch, allt känns bara ganska arsligt just nu.

Hur går det för er andra???

• Marabou1987

Stackarn!!! Vila så mycket det går även det är svårt. Hoppas din bebbe kommer snart!

Min bf är idag. Har mensvärk från och till. Vet inte vad det ska betyda för det är inte regelbundet. Har fortfarande ont i bäckenet sen ?sträckningen?! Jag orkar inte heller med detta. Jag är redo att föda när som helst!

• Spångamorsan
    Marabou1987 skrev 2017-11-04 15:46:15 följande:

Stackarn!!! Vila så mycket det går även det är svårt. Hoppas din bebbe kommer snart!

Min bf är idag. Har mensvärk från och till. Vet inte vad det ska betyda för det är inte regelbundet. Har fortfarande ont i bäckenet sen ?sträckningen?! Jag orkar inte heller med detta. Jag är redo att föda när som helst!

Hoppas att det i ditt fall betyder något. Jag har haft molvärkar av och till sedan tre veckor tillbaka. Har gett upp om att tro att de betyder något även om jag varje gång hinner tänka: Nu, nu kanske det drar igång på riktigt. Sen kommer jag ihåg hur länge det pågått och så lugnar det ned sig. Men det där är ju så individuellt, förra gången hade jag ingen förvarning heller det gick från första värk till krystvärk på 6 timmar. Non stop från ingenstans. Men å andra sidan gick jag bara över någon dag med första också så allt är annorlunda nu. I ditt fall kanske molvärkarna betyder att tappen utplånas. Eller så är det spökvärkar. Vem vet? Allt jag vet är att när jag står framför bb-entrén kommer jag se det som pärleporten! Kommer inte vara förvånad om jag gråter av lättnad! Haha... Det är som de säger och som jag aldrig trott på förut; Varje dag efter BF är som alla 9 månader igen. Så sant.
  • Spångamorsan

Knasiga internet.

Det går väl sisådär. Inga tecken på att något är på g. Det gör ont av och till, en bit av slemproppen gick igår kväll, det är en jäkla fart på bebis och jag har ont i ryggen. Men det kan betyda allt från att det är på väg att kicka igång eller att det kickar igång om en vecka. Blir ju igångsatt på Onsdag och har ställt in mig mentalt på det. Hoppas och ber bara att det inte blir en sådan där igångsättning som bara gör ont i två dagar och sen slutar med akutsnitt ändå. Vill bara att det är över nu....

Inga andra nya bebisar under helgen???

• LitenBlomma
    Marabou1987 skrev 2017-11-08 21:42:21 följande:

Gått över 4 dagar. Snart 5. Hoppas det händer nåt i helgen!!!

Hoppas hoppas!!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Spångamorsan

Det är över nu!!!

54 cm, 4,5 kg naturlig väg. Inga komplikationer, inte ett enda stygn. Gick fort, var stundvis överjävligt pga värkstimulerande som jag svarade lite väl bra på. Hade bitvis värkar utan uppehåll och var sjöblöt. Sen var hon ju 1,3 kg större än sin syster och det kändes ju såklart... Efteråt var jag mest lycklig över att det var över. Slut på väntan, förlossningen avklarad, bye bye foglossningar.

Och nu ska jag få snusa bebis, hud vad hon luktar underbart!

• erijon
    Spångamorsan skrev 2017-11-09 19:37:56 följande:

Det är över nu!!!

54 cm, 4,5 kg naturlig väg. Inga komplikationer, inte ett enda stygn. Gick fort, var stundvis överjävligt pga värkstimulerande som jag svarade lite väl bra på. Hade bitvis värkar utan uppehåll och var sjöblöt. Sen var hon ju 1,3 kg större än sin syster och det kändes ju såklart... Efteråt var jag mest lycklig över att det var över. Slut på väntan, förlossningen avklarad, bye bye foglossningar.

Grattis! Låter bra att allt gick så bra för dig! Mys på nu med din efterlängtade lilla bebis :)

Vet ni namn än? :)
  • Sarasvarar
    Spångamorsan skrev 2017-11-09 19:37:56 följande:

Det är över nu!!!

Åh stort grattis! Du är värd all bebismys du kan få!

Vår lilla kille tittade ut bf+8 3/11. Jag var helt övertygad om att jag skulle gå hela vägen ut och bli igångsatt men så kom det igång av sig själv till slut.

Men fy vad det är påfrestande att gå över tiden. Vill aldrig göra det igen :(
  • Linnnn

Grattis till er båda! Vad skönt att du får snusa på bebis nu Spångamorsan efter en så lång graviditet! Min stora, lilla var också 54 cm, men vägde "bara" 4410 g.

• Eilahtan89

Vår tjej kom ut på BF +13 med hjälp av klipp och klocka då hon under flera timmar låg över 160 i puls och slutligen steg till 220.. en liten skrämseltjej! Men hon mår bra, vägde 3366gram och var 49cm lång. Det blev en liten Clara :)

• lisohl
    Eilahtan89 skrev 2017-11-15 07:17:47 följande:

Vår tjej kom ut på BF +13 med hjälp av klipp och klocka då hon under flera timmar låg över 160 i puls och slutligen steg till 220.. en liten skrämseltjej! Men hon mår bra, vägde 3366gram och var 49cm lång. Det blev en liten Clara :)

Grattis! Låter läskigt, skönt att det gick bra. :)
  • Linnnn

Stort grattis! Men vilken lång väntan! Kändes det ok eller hann du bli rädd? Kan ju både upplevas som en fin förlossning och läskigt.
  • Eilahtan89

Tack!! Jaa väntan vart lite lång.. :)

De sista två timmarna vart väldigt jobbiga psykiskt sett för både mig och sambon, men även fysiskt då jag inte fick någon mer smärtlindring då jag inte orkade med att krysta ordentligt. Tacksam för skiftbytet där på morgonen så det började hända något :) men rent överlag är jag bara nöjd - hon kom ut hel och frisk :)

• LitenBlomma

Grattis!!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Linnnn
    Eilahtan89 skrev 2017-11-16 09:46:24 följande:

Tack!! Jaa väntan vart lite lång.. :)

De sista två timmarna vart väldigt jobbiga psykiskt sett för både mig och sambon, men även fysiskt då jag inte fick någon mer smärtlindring då jag inte orkade med att krysta ordentligt. Tacksam för skiftbytet där på morgonen så det började hända något :) men rent överlag är jag bara nöjd - hon kom ut hel och frisk :)

Bra med skiftbyte ibland! Bra att du är nöjd också trots att det bitvis var tufft. Min andra förlossning var helt fantastisk och precis som jag önskat fram till den sista minuten då dottern kom på en oväntad krystvärk då vi var själva i ett rum. Den enda jobbiga minuten överskuggar mycket av det fina...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017