• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Linnnn

Mammamiao - BF 1 Oktober

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - son 26/9 - Bf 2 Oktober

Josssa - Stockholms län- dotter 14/10 - Bf 8 Oktober

Pemmis88 - Västra Götaland - Bf 9 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - son 25/9 - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - dotter 14/10 - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - son 14/10 - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris - dotter 18/10 - bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Dotter 10/10 - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - son 19/10 - Bf 20 Oktober

Marrebj - Smålandslän - bf 20 oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober

Jujusma - dotter 5/10 - Bf 29/10

Shima321 - Bf 31 Oktober

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-21 12:41:05 följande:

Mår du bättre nu? Ja, vi hade ju bf samma dag. Tycker verkligen det är din tur nu!

Aa får äntligen sova å äta. Förvärkarna är svagare så får hoppas de säger pang i helgen haha
  • FiaW

Stort grattis till alla bebisar!! Vilket ös! :)

Håller tummarna att det snart är dags för er som är kvar <3

• Linnnn
    Marrebj skrev 2017-10-21 13:28:48 följande:

Aa får äntligen sova å äta. Förvärkarna är svagare så får hoppas de säger pang i helgen haha

Skönt att du mår bättre. Hoppas att det varat till dess att det är dags nu.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-10-21 11:48:26 följande:

Och jag tror att jag kommer vara sist.. kanske ska tror så, så kanske den kommer innan

Skönt att det inte märktes av.. ska bli spännande att se hur det kommer vara på mitt BB, tydligen enligt min BM så är det väl lite dåligt med personal, så jag hoppas vi inte är många som föder när det är min tur.

Ja, som omföderska kommer man kanske inte högst på priolistan när det är mycket att göra... Under förlossningen hade vi personal på rummet hela tiden sedan vattnet gått och större delen av tiden innan dess också, men efteråt så såg jag knappt skymten av någon. Fick själv leta rätt på blöjor, bindor osv och fick ringa för att få sängen ombäddad. Som sagt tur att jag gjort det innan då mannen var tvungen att åka till syskonen redan på morgonen också. Idag ska vi tillbaka för andra läkarbesöket och prover. Hoppas det finns personal nu
  • Göteburgare

Min pojk blev född den 18e!

Var nån som undrade vem i gruppen som skulle föda härnäst, pax sa jag och värkarna kom som en paket på posten några timmar senare. Var en ganska dramatisk förlossning så återkommer med berättelse när oktober är lite närmare sitt slut.

• Marrebj
    Göteburgare skrev 2017-10-22 09:31:55 följande:

Min pojk blev född den 18e!

Var nån som undrade vem i gruppen som skulle föda härnäst, pax sa jag och värkarna kom som en paket på posten några timmar senare. Var en ganska dramatisk förlossning så återkommer med berättelse när oktober är lite närmare sitt slut.

Grattis !:)
  • Marrebj

Avis på alla er som fått , låt det snälla bli min tur här näst ... hade de funnits en brevlåda så hade jag skickat in ett vräkningsbesked till honom haha . Bara fortsätta plågas . Hatar kommentarerna man får nu ? men de är max 2 veckor till sen blir du igång satt ? 2 veckor vill jah inte höra , vill inte bli igång satt , han får allt kicka igång sig själv å komma ut nu haha :)

• Euphoria85
    Linnnn skrev 2017-10-22 08:40:44 följande:

Ja, som omföderska kommer man kanske inte högst på priolistan när det är mycket att göra... Under förlossningen hade vi personal på rummet hela tiden sedan vattnet gått och större delen av tiden innan dess också, men efteråt så såg jag knappt skymten av någon. Fick själv leta rätt på blöjor, bindor osv och fick ringa för att få sängen ombäddad. Som sagt tur att jag gjort det innan då mannen var tvungen att åka till syskonen redan på morgonen också. Idag ska vi tillbaka för andra läkarbesöket och prover. Hoppas det finns personal nu

Haha så var det för oss också, vi rotade runt efter saker själv.

Vi såg bara skymt av BM och undersköterska när de kom in med fika, mätte och vägde Lova och lunch till mig.

Jo och sen när vi skulle hem.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017