• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • lisohl
    Musetti skrev 2017-10-18 02:06:29 följande:

Nu är Ilse här! Född kl 00:16, massa hår och alldeles alldeles ljuvlig :)

2,8 kg, 48,5 cm. Det blev ganska dramatiskt på slutet men alla mår bra. Längre redogörelse kommer!

Stort grattis!
  • BFoktober2017

2,8 kg, 48,5 cm. Det blev ganska dramatiskt på slutet men alla mår bra. Längre redogörelse kommer!

Grattis
  • josssa

I lördags 14/10 kom lillasyster!

Från att haft en förlossning som varade i tre dagar med första dottern till att knappt hinna in till sjukhuset med denna tjej.

Gjorde hinnsvepning på fredagen. Lördag morgon vaknar jag med värkar var 7e min som påminner om mensvärk. Ganska snabbt blir dom mycket mer intensiva och när jag ringer förlossningen vid 12 får jag en värk var 90e min. Får veta att det är fullt på Danderyd! Men dom lyckades flytta på en patient och ge nig ett rum.

Väl på plats får jag värk efter värk. Då är kl.13. Dom tar hål på säcken och jag öppnar mig från 4cm till 10cm på två minuter och krystvärkarna drar igång direkt. Kl.14.27 är hon född.

Lustgasen gav ingen effekt och epidural hann dom aldrig lägga. Det gick så fort att jag knappt hann förstå att jag var där.

Men trots att jag fortfarande är i chock så är jag glad att allt gick så fort och att man kan känna sig trygg med barnmorskorna trots fullt hus på förlossningen.

En bitig tjej på 3900g och 51cm har kommit till oss och vi är förälskade :)

• LitenBlomma

Mammamiao - BF 1 Oktober 

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober 

Erijon - son 26/9 - Bf 2 Oktober 

Josssa - Stockholms län- dotter 14/10 - Bf 8 Oktober 

Pemmis88 - Västra Götaland - Bf 9 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - son 25/9 - Bf 10 Oktober 

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober  

Glad81 - Västra Götalands län - dotter 14/10 - Bf 12 Oktober 

Lillafindus - Bf 13 Oktober 

FiaW - Skåne län - son 14/10 - Bf 16 Oktober 

Musetti - Paris - dotter 18/10 - bf 17 alt 24 Oktober 

Euphoria85 - Skåne län - Dotter 10/10 - Bf 17 Oktober   

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober 

Marrebj - Smålandslän - bf 20 oktober 

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober 

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober 

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober 

lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober 

Jujusma - dotter 5/10 - Bf 29/10

Shima321 - Bf 31 Oktober

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • BFoktober2017
    josssa skrev 2017-10-18 08:24:22 följande:

Från att haft en förlossning som varade i tre dagar med första dottern till att knappt hinna in till sjukhuset med denna tjej.

Gjorde hinnsvepning på fredagen. Lördag morgon vaknar jag med värkar var 7e min som påminner om mensvärk. Ganska snabbt blir dom mycket mer intensiva och när jag ringer förlossningen vid 12 får jag en värk var 90e min. Får veta att det är fullt på Danderyd! Men dom lyckades flytta på en patient och ge nig ett rum.

Väl på plats får jag värk efter värk. Då är kl.13. Dom tar hål på säcken och jag öppnar mig från 4cm till 10cm på två minuter och krystvärkarna drar igång direkt. Kl.14.27 är hon född.

Lustgasen gav ingen effekt och epidural hann dom aldrig lägga. Det gick så fort att jag knappt hann förstå att jag var där.

Men trots att jag fortfarande är i chock så är jag glad att allt gick så fort och att man kan känna sig trygg med barnmorskorna trots fullt hus på förlossningen.

Grattis förstår att du är lite i chock så fort som det gick.
  • BFoktober2017

7 dagar kvar. Har varit hos BM idag allt såg bra ut som det brukar. Lite lågt blodtryck, gått ner liiite i vikt.

Frågade om hinnsvepning och det skulle vi göra vid nästa besök som är 1 nov.

Men då har inte jag planerat att komma iaf haha..

jag tror inte att jag kommer vara en av dom som kommer få innan bf, ni är många här som fått innan.

• Marrebj
    BFoktober2017 skrev 2017-10-18 10:16:01 följande:

7 dagar kvar. Har varit hos BM idag allt såg bra ut som det brukar. Lite lågt blodtryck, gått ner liiite i vikt.

Frågade om hinnsvepning och det skulle vi göra vid nästa besök som är 1 nov.

Men då har inte jag planerat att komma iaf haha..

jag tror inte att jag kommer vara en av dom som kommer få innan bf, ni är många här som fått innan.

Tjurskalliga bebisar haha . Håller tummarna du får snart . Här fortsätter kräkningar å mest troligen då bara förvärkar . Ska strax gå ut och mysa med hästarna. Tänkte hälsa på mormor och morfar men är nog bäst hålla sig hemma å till sin egna toalett haha
  • Euphoria85

Grattis!!!!
  • BFoktober2017
    Marrebj skrev 2017-10-18 10:35:56 följande:

Tjurskalliga bebisar haha . Håller tummarna du får snart . Här fortsätter kräkningar å mest troligen då bara förvärkar . Ska strax gå ut och mysa med hästarna. Tänkte hälsa på mormor och morfar men är nog bäst hålla sig hemma å till sin egna toalett haha

Men usch så jobbigt att spy, räcker med illamåendet.

Hoppas det sätter igång snart
  • lisohl
    josssa skrev 2017-10-18 08:24:22 följande:

Grattis!!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017