Inlägg från: josssa |Visa alla inlägg
  • josssa

Gravid Bf Oktober 2017

Hej!

Är i v.35 och börjar få väldigt svårt att sova om nätterna. Hur mycket jag än bullar upp med täcken och kunnat under magen och mellan låren så känns magen blytung och jag får svårt att andas. Att sova på rygg är det inte tal om. Har provat en gravodkudde man ska ha under mage och rygg men tycker inte den hjälper något vidare. Hur gör ni? Har ni några knep?

• josssa

Ja detta spring om nätterna för att sen ändå kissa några droppar ;)

Hur upplever ni bebisens rörelser nu mot slutet? Min har alltid var väldigt aktiv och sparkat kraftfullt. Nu känner jag fortfarande bebisen men sparkarna är inte alls lika starka som innan. Är i v.36 imorgon så förstår ju att det blivit väldigt trångt för bebisen nu. Har även en bra app där man kan lyssna på bebisens hjärtljud om man blir orolig :)

• josssa
    LitenBlomma skrev 2017-09-06 19:55:27 följande:

BF lista 

Litenblomma - Kalmar län - Bf 2 Oktober 

Erijon - Bf 2 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober 

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober 

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober 

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober 

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober 

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober 

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober 

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

Jag har inte hängt med så bra i tråden men kan vara kul att skriva mitt BF-datum ändå :) 8/10.
  • josssa
    Musetti skrev 2017-09-04 11:23:19 följande:

Precis samma har, skont att hora att det ar fler som upplever liknande! 

I fredags var vi pa fest och da hade jag valdigt mycket sammandragningar. Efter det har hon varit ganska stilla sa jag antog att bebisen kanske blev lite "trott"av alla sammandragningar. Magen kandes kandes nastan som efter ett traningspass. Var orolig hela helgen over minskade rorelser men igarkvall satte hon antligen igang och stokade runt i tva timmar. Min laptop som lag pa magen for ner i golvet 

Vad ar det for app du anvander for att lyssna pa hjartljud?

V 34+0 i morgon och besok hos BM. 

Samma här! Efter någon dag drog den igång rejält igen. Nu känns det som att den gör kullerbyttor hela tiden. Mycket större rörelser än innan, och då har den alltid varit väldigt aktiv.

Appen heter MyBabyBeat . Kan rekommendera den! Man hör bebisens hjärtljud klart och tydligt.
  • josssa

Under min första förlossning så kom det en del avföring vid krystskedet. Trots att kag kämpat i över ett dygn och var helt utmattad så skämdes jag väldigt mycket när en mindre diskret barnmorska högt sa: "här är det ju avföring!". Man kände doften och jag skämdes faktiskt framför min sambo. Denna gång vill jag slippa hamna i samma situation. Hur har ni som är omföderskor gjort?

• josssa
    BFoktober2017 skrev 2017-09-11 09:31:50 följande:

Men det där är ju inte okej, räcker väl med att man själv märker av det. Kom lite när jag fick mitt andra barn, och hon bara tog bort det. Funderar faktiskt på om jag ska ta ett microlax denna gång innan vi åker iväg.. vill helst inte att det ska komma igen.

I och med att jag äter järntillskott nu så händer det inte så mycket på toafronten. Efter flera dagar utan att ha gjort tvåan så provade jag Microlax. Direkt kände kag effekt och tänkte att jag äntligen skulle få gå på toa ordentligt men sen hände inte så mycket trots allt. Så tror att inför förlossningen behövs det något med ännu mer drag i! Ska ta upp detta med min BM nästa vecka :)
  • josssa

Mammamiao - BF 1 Oktober

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - Bf 2 Oktober

Josssa - Stockholms län- Bf 8 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Marrebj - Smålandslän - bf 20 oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

• josssa

V.39 och går bara och väntar på att något ska hända nu. Spännande men också väldigt läskigt! Ska ev få göra hinnsvepning nästa onsdag. Hoppas den ger effekt i sådant fall. Trött påattvara gravid nu!

Stort grattis till bebisarna!

• josssa

V.40 idag. Varning för äckliga detaljer! MEN, nu när jag gick och kissade så flöt det runt vita klumpar i toan som såg ut som små fluffiga moln typ. Antingen flytningar eller delar av slemproppen. Spännande!

• josssa
    Marrebj skrev 2017-10-02 08:53:58 följande:

Oj vad spännande , låter nästan som slemproppen ? Håller tummarna :)

Tack! Men troligtvis falskt alarm då inget mer hänt sen dess. Segt det här!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017