• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Linnnn
    Pemmis88 skrev 2017-10-16 01:02:13 följande:

Då har det satt igång för min del.. utan slempropp eller vattenavgång. Stabila 7 minuter mellan värkarna, gör inte jätteont men tillräckligt för att jag inte ska kunna sova..

Bf 9 oktober så blir minst en veckas försening :)

Vad spännande! Lycka till!
  • Linnnn
    Göteburgare skrev 2017-10-15 21:41:34 följande:

Hoppsan. Slemproppen gick idag. Öppen 4 cm med ?mensvärk?. V 40+5. Nu får det bannemig sätta igång. Sicken liten latmask han är!

Det låter som att det är på gång när som helst! Nu kanske?!
  • Linnnn
    Glad81 skrev 2017-10-15 11:58:26 följande:

Min fl berättelse kommer här :)

Jag hade precis somnat i fredagskväll när jag vaknar 22.45 av en ond värk. Och då kom värkarna med en gång. De var 2-3 minuter emellan. Så vi väckte våran lille som vi körde till min syster. Så det var intensivt med en gång. Kl 00.30 kom vi till fl. Har en bit att åka. Och då var jag öppen 6cm. Tog lustgas och kl 01.47 kom hon ut. Hon vägde 3880 och var 51cm lång. Är jättenöjd med förlossningen. De tog 3 timmar från första värken. Så jag tyckte det var perfekt. Tog inte för lång tid och inte gick de för fort.

Vi åkte hem igår em. Och allt funkar bra men har ju eftervärkar från helv...t. Men det var jag ju förberedd på men usch vad ont de gör. Tycker det är värre än själva förlossningen.

Väntar spänt på nästa oktoberbebis :)

Kram på er.

Vad härligt att du är så nöjd! Det verkar som att allt gått smidigt när jag läser.

Var inte bilresan jobbig? Har inte haft mer än 5-10 min till fl tidigare, så är lite orolig för att behöva sitta längre stund i bilen nu.

Är det ipren+alvedon som gäller mot eftervärkar? Kommer de hela tiden eller mest vid t ex amning? Har det gått över nu?
  • Linnnn
    Marrebj skrev 2017-10-15 17:01:26 följande:

En fråga till er som fått , jag funderar lite på detta när man ska ringa hem sambon . Säg att de startar värkarna . Hur vet jag att de är värkar och att jag hinner ringa honom i tid ? Vill ju heller inte ringa hem å så är de falsk alarm .

För honom så är de som att " ja du ringer när de är dags å då kommer jag " jahaaaaa men när är de dags då ? Är de försent då ? Han har åkt idag där av oron och hans transportledare har skickat honom enda till Uddevalla vilket betyder att han är inte alls så nära som han ska vara ..

Vad jobbigt att han är så långt borta. Det är ju inte helt lätt att veta när det är dags att ringa hem honom. Jag är inte säker nu i förväg på när jag kommer ringa mannen (om han jobbar) trots att jag gjort det två gånger tidigare, d v s jag har inget visst antal värkar på en viss tid eller så. När det gjort ont en stund och det inte verkar som att det kommer att stanna av antar jag. Eftersom jag kommit in fullt öppen tidigare gånger kan jag kanske inte vänta till dess att jag är helt säker på att det blir bebis samma dag... Det går ju bra att ringa och rådgöra med fl om vattnet går/värkarna startar.
  • Euphoria85

Mammamiao - BF 1 Oktober

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - son 26/9 - Bf 2 Oktober

Josssa - Stockholms län- Bf 8 Oktober

Pemmis88 - Västra Götaland - Bf 9 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober 

Glad81 - Västra Götalands län - dotter 14/10 - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - son 14/10 - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Dotter 10/10 - Bf 17 Oktober  

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Marrebj - Smålandslän - bf 20 oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

• Jujusma

Hej. Har inte varit så aktiv i tråden innan. Fick en dotter 5/10, hon var beräknad till 29/10. Det är vårt tredje barn, vi har en pojke 5,5 år och en pojke 2,5 år. Just nu myser vi i vår bebisbubbla och har inte koll på vilken dag det är ens en gång. Men vad vi njuter!

• Musetti

I natt trodde jag nästan det var på gång! Vaknade 02:30 av onda värkar som kom regelbundet var 5e minut i någon timme. Men så trappade de av med 15 minuter emellan och jag somnade om framåt femsnåret. Nu kommer de var 30 minut. Grrrr. Nu borde det väl vara min tur snart?

BF i morgon!

• BFoktober2017

Oj så spännande för er som har känningar nu.. hoppas det blir något och att det inte stannar av.

Det där med att ringa mannen, har jag inte tänkt på, har inte behövt det innan. Första barnet var han hemma när vattnet gick på morgonen och med andra barnet var han ledig då det va helg. Men om det kör igång som med 2an så känner jag mig ganska säker på när jag ska ringa.

9 dagar kvar idag

I lördags blev jag överraskad med babyshower, så himla skoj och så mycket gott fika och så fina presenter.

Nu har jag alla bebis kläder som ska med till BB, och känner mig nöjd med dom, även om det inte är jätte mycket.

Så idag ska jag verkligen försöka packa väska.. har inte gjort det än.

Ha en härlig dag

• Glad81
    Linnnn skrev 2017-10-16 05:40:01 följande:

Vad härligt att du är så nöjd! Det verkar som att allt gått smidigt när jag läser.

Var inte bilresan jobbig? Har inte haft mer än 5-10 min till fl tidigare, så är lite orolig för att behöva sitta längre stund i bilen nu.

Är det ipren+alvedon som gäller mot eftervärkar? Kommer de hela tiden eller mest vid t ex amning? Har det gått över nu?

Jag trodde bilresan skulle vara jobbigare än den var. När vi hade lämnat av sonen tänkte jag att det här kommer bli den längsta bilresan någonsin. Det tar en timme att åka. Men jag va så koncentrerad på att ta värkarna så jag tyckte det gick fort. Min man däremot tyckte de tog en evighet att komma fram, haha :) stackarn.

Mina eftervärkar började så fort hon hade kommit ut så jag fick Alvedon och ipren med en gång. Det hjälpte tyvärr dåligt så i två dagar har jag bytt ut iprenen mot diklofenak och det var bättre effekt men har ändå haft ordentligt ont. Idag är det bättre, så nu börjar det ge med sig men hade inte klarat det utan tabletter idag också. Värkarna kommer så fort hon börjar suga.
  • BFoktober2017
    Glad81 skrev 2017-10-16 12:47:59 följande:

Jag trodde bilresan skulle vara jobbigare än den var. När vi hade lämnat av sonen tänkte jag att det här kommer bli den längsta bilresan någonsin. Det tar en timme att åka. Men jag va så koncentrerad på att ta värkarna så jag tyckte det gick fort. Min man däremot tyckte de tog en evighet att komma fram, haha :) stackarn.

Mina eftervärkar började så fort hon hade kommit ut så jag fick Alvedon och ipren med en gång. Det hjälpte tyvärr dåligt så i två dagar har jag bytt ut iprenen mot diklofenak och det var bättre effekt men har ändå haft ordentligt ont. Idag är det bättre, så nu börjar det ge med sig men hade inte klarat det utan tabletter idag också. Värkarna kommer så fort hon börjar suga.

Just när man har en bit att åka så vill man ju komma iväg i tid och inte vänta för länge. Jag har 40-50 min resväg. Minns med första barnet när vi skulle tillbaka på natten att det snöade o vi hade dålig sikt en bit.. uscha..

jag minns inte riktigt att jag haft såna efter värkar, kanske har varit väldigt lindrigt isåfall. Ska se hur det blir denna gång.

Så mysigt med bebis
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017