• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-13 18:05:39 följande:

Hoppas inte alla bm har rätt i sina känslor! Min ville ju boka in tid för igångsättningssamtal 14 dagar över tiden igår... V 38+5 igår. Bebis fortfarande högt upp och rörlig.

Våran bokade också när vi har gått 2 dagar över tid å hon trodde inte vi skulle ses . Jag hoppas på de också haha :)

Sen berättade jag idag att jag var nervös över sambon ska åka iväg å frågade om de är som alla hans kollegor säger å alla runt om att man vet när de är dags att åka . Då får jag svar " alla är olika å de är inte säkert , för vissa går de snabbt även fast de är första så de ska ni inte ta för givet "

Svärföräldrarna och en vän är förvarnade att eventuellt köra ... Ursch snälla kom inatt eller imorgon lilla unge eller stanna kvar till nästa fredag ...
  • Alleyezonme

Har varit in och läst här i tråden mycket men är inte så aktiv bland inläggen men nu behöver jag era åsikter. Har gått två dagar över tiden idag 40+2, men ingen bebis. Idag när jag var hos BM hade blodtrycket plötsligt gått ner efter att ha varit för högt under hela nästan graviditeten (mätte senast i tisdags innan idag, och då var det fortfarande högt). Dessutom har jag helt plötsligt samlat på mig vätska. Nån som har nån idé varför blodtrycket helt plötsligt är normalt? BM hade inget svar när jag frågade henne.

• josssa
    Pemmis88 skrev 2017-10-13 13:12:35 följande:

Hör av dig om vad hon sa när du har varit där :)

Jag fick göra en hinnsvepning! Gjorde inget ont alls. Har inte känt någon skillnad sen dess mer än att bebis varit väldigt aktiv. Men det brukar den vara om kvällarna så ska inte hoppas för mycket. På måndag ska jag få göra ultraljud och kommer då bli erbjuden att bara med i en studie som handlar om att bli igångsatt. Vill jag vara med i den kommer jag bli lottad om att hamna i grupp A eller B. Hamnar jag i grupp A kan jag bli igångsatt redan den dagen eller dagen därpå och hamnar jag i grupp B så blir jag igångsatt veckan efter. Så hur som helst börjar man se ljuset i tunneln nu :)
  • josssa
    LitenBlomma skrev 2017-10-13 14:06:15 följande:

La in min fl berättelse igen. Som du ser så var det jättesmidig förlossning. Jag hade med mig min mamma och vi traskade runt i korridorerna, lyssnade på musik och skojade med varandra så att vi nästan kissade på oss. Det var en knapp timme med värkar som kändes. Hade kunnat göra om det 10 ggr till men nu är bebisarna slut.

Låter som en drömförlossning!
  • Glad81

Nu har våran lilla kommit. Kl 01.47. Gick hur bra som helst. Återkommer med vikt och förlossningen :)

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-10-07 07:19:10 följande:

Mammamiao - BF 1 Oktober

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - Bf 2 Oktober

Josssa - Stockholms län- Bf 8 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Marrebj - Smålandslän - bf 20 oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

• BFoktober2017
    Glad81 skrev 2017-10-14 04:10:24 följande:

Nu har våran lilla kommit. Kl 01.47. Gick hur bra som helst. Återkommer med vikt och förlossningen :)

Så härligt Grattis
  • Linnnn
    Glad81 skrev 2017-10-14 04:10:24 följande:

Jättegrattis! Vad härligt att det gått bra! Ser fram emot att läsa mer.
  • Linnnn

Vad skönt att du fick ett bra intryck Swinka! På måndag händer det

• Linnnn

Tror att det snart kommer fler bebisar: teckningsblödning, hinnsvepning och studier om igångsättning. Spännande!

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017