• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Marrebj
    BFoktober2017 skrev 2017-10-12 07:41:08 följande:

Bra du nämnde napparna, dom måste kokas med.

Kommer han sova borta då? Är det långt bort från hemmet?

Jag får väl vara väldigt glad att jag inte har en massa SD och förverkar, det hade jag inte orkat med haha..

ja men så kan det ju va, det är ju inte alltid super najs att vara gravid. Skönt att dom små snart är ute. Ska bli så kul att se vad det är för kön,

Aa han sover i lastbilen . Han är ca 2 timmar ifrån , sen är de ju dom där kör och vilo tiderna , så lite nervös är man :)

Ja de är verkligen slutet för alla nu , känns konstigt man snart ska ta hand om ett barn för första gången
  • Musetti

Vi tog en tur till förlossningen inatt då vi misstänkte att vattnet gått. Det var dock falskt alarm (här måste man åka in direkt vid misstanke). Mycket konstigt, då det sa splosh och kom en stooor mängd genomskinlig luktfri vätska. Men de trodde det var väldigt rikliga flytningar. Mysigt.

Nu på morgonen på min vanliga kontroll såg de dock att vätskan minskat lite, så något var det iaf. Men tappen är stängd. Jag blir inte riktigt klok på det här. Någon igångsättning blir det iaf inte.

V 39+2 idag. Kan hon inte komma snart!!

• FiaW

Vilka fina magar ni har! :)

Det låter ju som att det var lite fostervatten ändå Musetti, om de nu tyckte att mängden hade minskat idag. Konstigt.

Som vi kämpar tjejer, heja oss! Snart i mål! :D

Tufft att mannen ska vara iväg en vecka Marrebj, hoppas det sätter igång innan han måste åka.

Vet inte riktigt ang sex efter att slemproppen försvunnit Lillafindus men det känns inte som det borde vara något problem. Många kvinnor märker inte ens när deras slempropp försvinner och fortsätter att leva på som vanligt. De säger ju att man ska kunna ha sex hela graviditeten om det känns bra. Däremot inte efter att vattnet har gått ;)

Alltså, nu är det bara TRE dagar till BF. Det har nog inte riktigt sjunkit in än. Bm pratade senast om att förstagångsföderskor som är lite äldre inte får gå lika länge innan igångsättning. Om lillen inte kommit på tisdag blir det nog hinnsvepning och att BM ringer ett samtal för rådfrågning till förlossningen. Jag vill helst slippa igångsättning så jag håller tummarna för att han vill komma av sig själv nu i helgen, alternativt efter hinnsvepningen.

Ha en fin torsdag! :)

• BFoktober2017

Så skönt att att det är fler som ?gnäller? Tack Linnn, själv är jag inte ute så mycket, så det är ingen som har kommenterat magen så mycket. Mest nu sista tiden att dom tycker den sjunkit ner.. vet inte riktigt själv om jag upplever det.

Marrebj, förstår att du är lite orolig, hade jag oxå varit, men får hoppas det sätter igång innan.

Swinka, vet inte ens vad det betyder som du skriver?

Det med napparna är att man sterilisera dom, och det kan man gör med jämna mellanrum. Koka dom i 5 min sen klart. Der brukar stå på förpackningen

FiaW, åh va skönt.. så nära nu

• Linnnn

Sista bm-besöket innan bf idag. Allt såg ut som vanligt. Har ett besök bokat bf+6 och då gör man tydligen vaginal us+hinnsvepning som standard, men däremot inget ul om alla värden är bra.

Jag var på gymmet i fm och har varit trött hela dagen efter det. Vet inte om det blir några fler besök nu på ett tag... Dessutom ska jag överleva barnkalas med barn nr 2 nu i helgen 6 dagar innan bf... Kändes ändå bättre att få det avklarat innan bebis kommer även om jag inte ser fram emot det.

• Linnnn

Håller tummarna för att era små tittar ut nu Musetti, FiaW och Marrebj! Själv beställer jag leverans den 21/10, bf+1, mannen ledig och barnen bortresta

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-12 14:44:07 följande:

Håller tummarna för att era små tittar ut nu Musetti, FiaW och Marrebj! Själv beställer jag leverans den 21/10, bf+1, mannen ledig och barnen bortresta

Haha ja jag har börja smått ge upp och funderar om lite om jag kommer vara gravid föralltid å plågas med förvärkar å SD haha :)

Sa till sambon idag " herregud vad jag ändå mått bra idag förutom lite illamående på morgon och sånt " tills nu så började SD å lite förvärkar å en mage som ballade ur suck haha. Bara vila å vila :)
  • Pemmis88
    josssa skrev 2017-10-10 11:46:57 följande:
    Haha kan skriva under på att du säger. Vaknar hela tiden, springer på toa, blir hungrig, törstig, nästäppa, halsbränna. Alltid något som håller en vaken om nätterna. Gått över tiden med två dagar och är less på detta nu. Har inte ens sett röken av någon slempropp utan bara en del flytningar. Har din slempropp släppt?
    Nej det har den inte.. 3 dagar över tiden för min del nu, var heeelt säker på att det skulle sätta igång igår., Hade ont i ryggen, som mensvärk och sammandragningar som i princip alla jag pratat med haft precis innan det satte igång för dem. Men icke, idag har jag mer energi än någonsin och födandet känns milslångt bort! Hur går det för dig?
  • Pemmis88
    Musetti skrev 2017-10-12 10:22:33 följande:

Vi tog en tur till förlossningen inatt då vi misstänkte att vattnet gått. Det var dock falskt alarm (här måste man åka in direkt vid misstanke). Mycket konstigt, då det sa splosh och kom en stooor mängd genomskinlig luktfri vätska. Men de trodde det var väldigt rikliga flytningar. Mysigt.

Nu på morgonen på min vanliga kontroll såg de dock att vätskan minskat lite, så något var det iaf. Men tappen är stängd. Jag blir inte riktigt klok på det här. Någon igångsättning blir det iaf inte.

V 39+2 idag. Kan hon inte komma snart!!

Haha sådär var det för mig också för en vecka sedan, sploff sa det så skvätte det "vatten" på golvet och på min hand för jag höll på att dra av mig trosorna. Men det var bara flytningar Cool
  • josssa
    Pemmis88 skrev 2017-10-12 18:04:29 följande:

Nej det har den inte.. 3 dagar över tiden för min del nu, var heeelt säker på att det skulle sätta igång igår., Hade ont i ryggen, som mensvärk och sammandragningar som i princip alla jag pratat med haft precis innan det satte igång för dem. Men icke, idag har jag mer energi än någonsin och födandet känns milslångt bort! Hur går det för dig?

Händer inte så mycket här borta heller mer än att slemproppen lossande igår! Gick till parken med min dotter och studsade på en studsmatta som en galning. Några timmar lossnade proppen och jag blev så pirrig och säker på att något skulle dra igång. Men inte det. Hatar denna ovisshet, sker det inatt eller måste kag vänta en vecka till? Inga känningar i övrigt.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017