Inlägg från: Pemmis88 |Visa alla inlägg
  • Pemmis88

Gravid Bf Oktober 2017

Hej! Är helt ny i tråden och har beräknad BF idag.. Har älskat att vara gravid fram tills i helgen, nu känns det som att jag är nära döden! Tungt, svårt att andas, svårt att sova men är ändå trött. 

Upplever ni andra sömnproblem? Jag sover ca 5timmar per natt med massa toabesök och nattamat inkluderat och har svårt att sova på dagen också. Vill ju vara utvilad tills förlossningen drar igång men det är ju svårt när man inte kan sova.. Har även en känsla av att jag håller på att bli sjuk med lätt huvudvärk och allmän sjukdomskänsla med det är säkert "helt normalt" att känna precis som allt annat konstigt :) 

Så skönt att få beklaga sig lite inför er andra som känner liknande saker just nu!

• Pemmis88
    Göteburgare skrev 2017-10-09 16:27:41 följande:

40+0 idag! Som en förstföderska betyder nog det numret mer än vad det gör för er som fått fler. Inga som helst indikationer att han är på G iallafall. Fast om jag ska vara ärlig så tror jag att beräkningen är fel :) min beräkning är nämligen lite senare. Om några dagar! Fast det kommer nog inte säga så mycket det heller.

Då har vi beräknad BF samma dag, blir spännande att se när det händer för oss. Har enligt NC BF 11/10 så kanske är det datumet som det blir! 
  • Pemmis88
    josssa skrev 2017-10-10 11:46:57 följande:
    Haha kan skriva under på att du säger. Vaknar hela tiden, springer på toa, blir hungrig, törstig, nästäppa, halsbränna. Alltid något som håller en vaken om nätterna. Gått över tiden med två dagar och är less på detta nu. Har inte ens sett röken av någon slempropp utan bara en del flytningar. Har din slempropp släppt?
    Nej det har den inte.. 3 dagar över tiden för min del nu, var heeelt säker på att det skulle sätta igång igår., Hade ont i ryggen, som mensvärk och sammandragningar som i princip alla jag pratat med haft precis innan det satte igång för dem. Men icke, idag har jag mer energi än någonsin och födandet känns milslångt bort! Hur går det för dig?
  • Pemmis88
    Musetti skrev 2017-10-12 10:22:33 följande:

Vi tog en tur till förlossningen inatt då vi misstänkte att vattnet gått. Det var dock falskt alarm (här måste man åka in direkt vid misstanke). Mycket konstigt, då det sa splosh och kom en stooor mängd genomskinlig luktfri vätska. Men de trodde det var väldigt rikliga flytningar. Mysigt.

Nu på morgonen på min vanliga kontroll såg de dock att vätskan minskat lite, så något var det iaf. Men tappen är stängd. Jag blir inte riktigt klok på det här. Någon igångsättning blir det iaf inte.

V 39+2 idag. Kan hon inte komma snart!!

Haha sådär var det för mig också för en vecka sedan, sploff sa det så skvätte det "vatten" på golvet och på min hand för jag höll på att dra av mig trosorna. Men det var bara flytningar Cool
  • Pemmis88
    Linnnn skrev 2017-10-13 08:29:53 följande:

Det finns ju några fördelar med att gå över tiden:

när förlossningen väl börjar blir man så lycklig att man inte funderar på att vara rädd

bebisen har lite extrahull som är bra att ta av

Någon som kommer på fler grejer att fylla på med? Varje dag blir ju lätt en evighet när bf-datum passerat trots att man rent logiskt vet att det är plus/minus två veckor...

Jag tänker för mig själv att för varje dag jag går över så blir kroppen mer förberedd, jag har ökade sammandragningar och säkert händer det en del på insidan.

Såklart stämmer säkert inte men det känns bättre att tänka så :) 
  • Pemmis88
    josssa skrev 2017-10-13 07:39:00 följande:
    Ja lite så känns det... det som stressar mig är att bebisen växer hela tiden och kommer vara jättestor när den kommer ut... är också rädd för att bli igångsatt. Hört att det är hemskt.
    Ja jag har också hört massa skräckhistorier men fokusera på vad litenblomma skrev! Det behöver inte gå illa bara för att man bli igångsatt även om det såklart inte är ultimat. Dessutom vet vi ju inte att det kommer ske, risken är trots allt ganska liten. Skulle gissa att vi kommer ha våra bebisar snart utan problem Kyss
  • Pemmis88
    josssa skrev 2017-10-13 12:41:24 följande:
    Tack för peppen! Ska till barnmorskan nu vid 14, vid får se om hon tar upp det.
    Hör av dig om vad hon sa när du har varit där :)
  • Pemmis88
    LitenBlomma skrev 2017-10-13 14:01:47 följande:

Här kommer en fl berättelse. 

Pga snabba förlossningar tidigare fick jag tid för igångsättning i måndags, v37+6. Började med en ballong som med lätthet drogs ut efter 3h. Sen tog de hål på fosterhinnan så vattnet gick och jag hade inga värkar eller känningar mer än lite lätt mensvärk.

Vid 16 kunde man registrera enstaka värkar men de kändes knappt. Vid 18 ville bm sätta ett värkstimulerande dropp men jag avböjde. Öppen 5cm och där kände jag att kroppen hade fattat att det var förlossning på gång och jag fick möta värkarna med lustgasen. Strax innan 19 började kroppen vilja krysta men jag fick hålla emot, 6cm öppen. Sen är han född ett par minuter efter, kl 18.58.

3535g och 52cm.

Vilken härlig berättelse, så skönt att höra positiva upplevelser! 

Ganska stor bebis för att födas i vecka 38 ändå, undrar hur stor min bebbe är som riktigt gottar sig här inne Skrattande
  • Pemmis88

Då har det satt igång för min del.. utan slempropp eller vattenavgång. Stabila 7 minuter mellan värkarna, gör inte jätteont men tillräckligt för att jag inte ska kunna sova..

Bf 9 oktober så blir minst en veckas försening :)

• Pemmis88

Någon vänlig själ får gärna lägga till mig i originallistan????

Bf 9 oktober, västra Götaland ????

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017