Inlägg från: FiaW |Visa alla inlägg
  • FiaW

Gravid Bf Oktober 2017

Xantan85 skrev 2017-02-14 08:46:07 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar också in här! Blev gravid nu efter ivf och har bf 18 oktober dom det ser ut nu! Varierar i att vara hyperlycklig till att hamna i kolsvarta orosmoln! 11 år har vi längtat efter att bli gravida och få ett barn! Detta är magiskt!!!

Grattis! Då fortsätter vi att följa varandra här, kul!
    Om jag räknat rätt har jag BF 17 oktober :)
    Känner igen pendlandet mellan lycka och oro. Lång väntan på den lyckade graviditeten med två MF bakom oss, men helt otroligt att jag plussade efter nedregleringen. Inte helt ovanligt tydligen..

Nu ska jag verkligen försöka våga tro att detta är på riktigt och kommer att gå bra, ska ta några fler grav-test bara ;)

Håller tummarna för dig!
  • FiaW
    HellisTFB skrev 2017-02-13 15:52:32 följande:
    Extra grattis och välkommen till dig! Mitt mantra är: jag är gravid och bebis mår bra och det tänker jag tro på tills en expert säger nåt annat. 
    Lättare sagt än gjort.... men nu har jag tagit nästan 10 test sen i onsdags som alla visat positivt så snart kommer jag nog att tro på det också :D 
    Bra mantra! Det ska jag låna :)

Ganska orolig för MF då jag haft två tidigare, men denna gången är en helt ny gång som inte har något med de andra att göra.
    Jag ska också ta något test till för att känna mig säker, har BF 17/10 om jag räknat rätt.

Grattis till ditt plus! :D
  • FiaW

Grattis till alla! Så roligt!

Jag plussade i söndags och har BF 17/10. Jag är överlycklig!

Är också orolig för missfall, som många andra. Vi har försökt få barn länge och har haft två missfall. Vi vill så gärna att det ska gå vägen denna gången!

Är det någon mer än jag som fryser? Jag är frusen framförallt på kvällarna och behöver täcken och filtar för att hålla värmen.

• FiaW
    Lovisanilsson95 skrev 2017-02-15 08:22:41 följande:

Plussade igår! Jag och sambon har försökt skaffa vårt första barn nu ett tag, kan säga att sambon tyckte det var den bästa allahjärtansdag presenten! Har bf i slutet av oktober :)

Grattis! Vilken fin present! :)
  • FiaW
    JCW81 skrev 2017-02-16 11:25:55 följande:

Plussade idag, svagt, svagt men ändå. Egentlig testdag på ons, ruvar nu, min första ivf. Bf slutet av oktober.

Stort grattis! Vet hur det är att kämpa för att bli gravid. Försök att njuta nu :)
  • FiaW

Jag tycker att det är så fruktansvärt läskigt att värken när livmodern växer känns exakt likadan för mig som när min mens håller på att komma.
    När jag får växtvärk och molvärk blir jag helt panikslagen och tänker att jag har fått ett missfall.

Första gången jag var gravid var jag inte alls lika orolig, då fanns det inte på kartan att jag skulle få missfall. När jag sen ändå fick det vändes hela min värld upp och ner.
    Andra graviditeten slutade också i missfall och då gick jag och oroade mig för det hela tiden.
    Nu när jag plussat igen är jag därför livrädd..
    Vi har försökt i 2,5 år och längtar så efter en liten.

Ni som är oroliga för MF, hur hanterar ni er oro?
    Har ni också "mensvärk" som skrämmer livet ur er?

• FiaW
    Vw88 skrev 2017-02-17 07:05:14 följande:

Hej!

Förstår helt din oro!

Vi har oxå försökt i 2,5år, men än endast 3MF :(

Nu är vi gravida igen och allt känns läskigt som du säger, så fort det är växtvärk tror man att det är något på gång.

Jag försöker lugna mig med att inte känna efter så mycket, på något sätt har jag ett helt annat lugn denna gång och känner mig mer "gravid" än de andra gångerna.

Vi ska fixa detta!

Ja det ska vi! Tack för pepp! :)

Jag mår mer illa denna gången och det känns bra. Trodde aldrig jag skulle vara glad för att må illa. Haha :)
  • FiaW
    Ejin skrev 2017-03-06 14:34:39 följande:

Har varit på vul idag. Allt såg bra ut. Hjärtat slog och jag har gått 8 fulla veckor idag precis som jag trodde. Beräknad förlossning är 17 oktober vilket också råkar vara min egen födelsedag...

Så kul! Vi var på VUL igår och har BF 16/10 då jag var i v. 8+1.
    Mina symptom har minskat ganska mycket de senaste tre dagarna. Jag mår inte lika illa, har mindre ont i brösten och inte så svullen mage längre. Det känns ju jätteläskigt när symptomen försvinner men i och med att man fick se ett tickande hjärta igår så känns det bättre.
    Vad har du för symptom? Har de minskat något? Har förstått det som att det kan hända från v. 9 och framåt.

Vi berättade också för min sambos barn igår, det känns ju lite säkrare efter ett lyckat VUL. De är 16 och 18 år och blev jätteglada för ett sladd-syskon.
  • FiaW

Hur tänker ni runt KUB-testet? Jag fyller 39 i sommar och blir erbjuden testet. Vi har bestämt sen tidigare att vi vill göra det men om man skulle få en "dålig" siffra och bli erbjuden fostervattensprov, med 1% missfallsrisk, skulle ni gå vidare med det i så fall?

Det är ju så svårt att få tex en siffra som säger 1 på 50, det är ju fortfarande 49 barn som är friska då. Men samtidigt vill vi få veta.

Jag vet att det finns nåt som heter Nipt också, jag ska läsa på om hur exakt det är och vad det kostar att göra här. Skulle man få en låg siffra på KUBen kanske det är en möjlighet att gå vidare med ett Nipt då.

• FiaW
    Jolly23 skrev 2017-03-17 06:36:08 följande:

Skulle också gärna gå vidare med nipt isåfall. Tyvärr erbjuds inte detta i vårt landsting men kanske värt att betala isäfall. Sist jag gjorde kub så fick jag 1:2. 50/50. Gjorde fostervattenprov. Läste på mycket och verkade vara väldigt liten risk för missfall, speciellt nu för tiden när de använder ultraljud samtidigt som de sticker. Men sprutan dom tryckte in var inte trevlig och självklart finns det en minirisk för missfall. Så detta vill jag inte vara med om igen. Fostret visade sig friskt och är nu 4år oc världens goaste så det gick ju hur bra som helst tillslut. Men denna kub.. Vet inte hur man ska tänka denna gång...

Oj, 1:2 är ju tufft och ändå var ditt barn friskt. Så underbart!

Vad var det som gav er så hög risk? Är det ålder och ärftlighet som styr eller finns det mer?

Ja det är en vånda, jag kan inte bli klok på om vi erbjuds det här i vår region men jag väntar på ett samtal från barnmorskan och då ska jag fråga henne. Det är konstigt att man inte bara kan söka på nätet efter vilka regioner som erbjuder det.

Detta är min första graviditet och jag trodde att KUB skulle vara mer svart på vitt. Jättesvårt det här.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017