Inlägg från: FiaW |Visa alla inlägg
  • FiaW

Gravid Bf Oktober 2017

Minigurkan89 skrev 2017-04-24 16:42:16 följande:
    Jag försöker bara tänka att även om något dåligt skulle hända så är det inget jag kan påverka. Och sålänge jag kan försöka ha positiva tankar så tror jag att gynnar den lilla i magen också ist för att känna stress över saker som jag ändå inte kan styra :) säger inte att det är lätt! Men det har hjälpt mig en del med tankarna :)
    Tycker att det låter som en jättebra grej. Det är ju så. Vi kan inte påverka nånting, utom det uppenbara så klart :)
    Och en bra motivation är ju att man vill att den lill* ska må så bra som möjligt och det hänger ju till stor del på oss :)
    Tack!
  • FiaW
    Linnnn skrev 2017-04-24 16:52:34 följande:
    Det är inte för inte den här perioden kallas spökveckorna... Jag är faktiskt inte särskilt orolig just nu (men det kommer säkert senare ). Tänker väl mest att jag inte kan göra något för att påverka hur det går. Ja, jag dricker förstås ingen alkohol och äter ingen mögelost osv, men utöver det är det ju inte mycket jag kan göra. Men jag har också känt av bebis flera gånger per dag senaste dagarna (det kanske är för att jag mest vilar och har tid att känna efter) så det kanske blir en vilding precis som äldsta tjejen den här gången också...
    Skönt att du känner buffar av bäbisen, det måste vara lugnande :)
    Jag känner inget ännu men jag vet ju att det är tidigt än.
    Jag har dock en gigantisk mage, känns som den ska sprängas på kvällarna men antar att det är ganska vanligt.
  • FiaW
    glasstoppen skrev 2017-04-24 19:21:11 följande:
    Ja nu har yrseln lagt sig, däremot vet jag inte om den här graviditeten även gör att jag lyckas dra på mig precis allting... var hos läkaren i fredags och fick bekräftad fästingbett så nu går jag på pencillin för att undvika borrelia. Har haft ett par psykbryt nu, vore ju skönt om man kunde få njuta av att vara gravid och inte behöva oroa sig för att allt man stoppar i sig ska påverka barnet..

Haha har med märkt att den kan ändras lite beroende på vad man äter och dricker. Sjukt egentligen vad som händer i kroppen o vad den klarar av. Ska bli mysigt att få mage men samtidigt svårt att ta till sig att man ska bli "stor".

Åh så skönt att få massa såna! Jag lever i leggins nu för jah tycker det är så dyrt med vanliga jeans, haha. Snålheten tar över. Sist jag var hos barnmorskan hade jag inte fått upp nått men när jag vägde mig förut stod det plus 2 på vågen.

Mysigt att vi har så nära varandra :) ska ni ta reda på kön? Det är vårt första barn och inte alls planerat.. men nu när chocken lagt sig känns det såå bra. Är det ert första? :)

Ja hon sa det när vi var på första ultraljudet att moderkakan låg framför, min syster har haft två sådana graviditeter och hon sa att det dröjde länge innan hon kände nått. Det känns läskigt med, man läser om alla som känner så tidigt men märker inget själc. Har du känt nått ännu?

Tycker med det känns läskigt att berätta för alla omkring eftersom man fortfarande inte vet om det går vägen eller inte.. men samtidigt kan man inte var tyst hur länge som helst tänker jag. O som sagt, skönt med lite förståelse, haha.

De flesta har blivit jätteglada! Det är skönt.
    Jobbigt att du åkt på en massa skit :( Hoppas du ska slippa det nu.

Ja, vi vill ta reda på könet så det gör vi på RUL 23/5 :D Ska ni ta reda på det?
    Detta är också vårt första barn och det var efterlängtat,
    tog ganska god tid på sig ;)

Jag har inte känt något än men som förstagångsförälder brukar det ju tydligen dröja.

Imorgon kommer resten av personalen på jobbet att få veta att jag är gravid. Chefen vill kunna gå ut med annonsen om graviditets-vik. i början av nästa vecka. Det ska faktiskt bli riktigt skönt att inte behöva försöka dölja magen längre, när den är så stor som den är.. verkligen ballong-läge!
  • FiaW

Jag känner mig bokstavligt talat som en gigantisk luftballong. Det ser ut som att jag är minst i sjätte månaden och på kvällarna spänner det så det gör ont i både hud, organ och tarmar. Magen är stenhård.
    Jag vet att det är vanligt att vara uppblåst i första trimestern men jag är ju i andra nu och jag tycker bara det blir värre och värre.
    Jag är svankig och har möjligen framåtlutande livmoder så det är kanske därför det är så illa på mig, har en kollega som ska ha i september och henne syns det inte ens på.
    Jag vet att det är väldigt olika från kvinna till kvinna men det känns tidigt att inte passa i några toppar längre, magen får inte ens plats i de där skjortorna jag hade tidigare som brukade va luftiga.
    Är det här normalt eller bör man fråga barnmorskan?

• FiaW
    glasstoppen skrev 2017-04-27 18:23:23 följande:
    Haha vi är ju nästan synkande.. ska med ta reda på könet men vi gör det 24/5. Åh vad härligt att den äntligen damp ner hos er!

Jag fick se den lilla igår! Var o kollade upp mina cellförändringar igår, så då bjöd hon på en snabbtitt. ????

Skönt att ändå gå ut med det. Jag har tyckt det är skönt att alla vet om det, så man kan prata om diskutera fritt å inte behöva viska till de som vetat om det.
    Haha, så roligt att vi har RUL dagarna efter varandra :)

Åh så skönt att ni fick se den lilla igår! Hon sa inget om könet då? Det borde nog gå att se nu :)
    Jag har också haft cellförändringar men de verkade ha försvunnit innan jag blev gravid. Har du förändringar nu, hur stora är de? Oroar du dig för det?

Ja, skönt att inte behöva tänka så mycket :)
  • FiaW
    glasstoppen skrev 2017-04-27 18:41:42 följande:

Verkligen! Haha.

Nej och hon var jättesnabb med att säga att vi inte skulle kolla på organ eller nått liknande. Hon visa bara att hjärtat slog och tog en bild :)

Japp jag har cellförändringar nu, hae gått på koll varje halvår i snart tre år. Sist var för ett år sen men då hade det försvunnit men nu är de tillbaka. Det oroar mig helt klart, försöker att inte tänka på.nått. de säger ju att bebis inte blir påverkad av att de är där nere å rotar.. men idag har jag blött lite men det sa hon igår är helt normal, så jag försöker tänka på det. Ska troligtvis tillbaka när jag är i v28.

Hur mår du?

Så jobbigt för dig men skönt att de säger att det inte påverkar bäbisen och bra att de håller koll.

Jag tycker att det är länge sen jag var där nu. I och med att förändringarna försvann så tror jag inte de skulle kalla mig förrän om tre år och det tycker jag känns länge. Tänk om förändringana kommer tillbaka och hinner bli värre innan de kollar nästa gång.

Kan man boka egna koller eller måste man vänta tills man blir kallad?

Jag mår bra. Mår lite illa ibland och kan känna mig yr med lite hjärtklappning ibland. Sen har jag ju som sagt en gigantisk mage men annars mår jag helt okej :)
  • FiaW
    Linnnn skrev 2017-04-27 20:58:37 följande:

Om det är normalt vet jag inte, men jag är precis likadan Min mamma gapskrattade när hon såg min mage nu ikväll och jag vet inte hur många som frågat om det inte är två. I min tidigare graviditeter tror jag inte ens att jag börjat med gravidbyxor v 15 (men körde väl kanske med snodd i knappen), men nu finns det liksom inget alternativ.

Skönt att du känner likadant :)

Känner igen tvilling-frågan...
  • FiaW
    Sarasvarar skrev 2017-04-27 21:49:42 följande:

Har du fått barn tidigare? Jag väntar mitt första barn och har jättestor mage verkligen. Får höra varje dag av kollegor/vänner/familj att den är sååå himla stor och att det är så tidigt att få mage. Jag förstår om den är så här stor med kanske tredje barnet, men det är mitt första barn och jag börjar bli less på kommentarerna.

Försöker dölja den i stället för att framhäva (som jag hade velat göra, älskar ju bebismagen!) bara för att folk ska sluta kommentera hur stor jag är...

Japp, känner igen det där. Det är mitt första barn också och senast igår sa chefen "Du kommer ju bli jättestor, om du redan nu är så här stor". Kollegan frågade då efter om jag var säker på att det inte är tvillingar, vilket jag vet att det inte är..

Skitdumt att vi känner att vi behöver dölja magen bara för att andra tycker att vi har sååå stora magar så här tidigt i graviditeten.

Egentligen ska man framhäva den ännu mer och bara vara glad och stolt över den. Förr eller senare tröttnar väl folk på att kommentera den.

Tror jag ska försöka göra det till mitt nya mission. Det finns ju massor av tjejer som är som vi och oavsett om vi har stora magar eller ej ska vi alla va stolta och glada över hur vi ser ut. Vi bär ju på ett litet underverk där inne :)
  • FiaW
    lisohl skrev 2017-04-27 22:09:15 följande:

Åh vad jag önskar att folk kunde sluta komma med ovälkomna åsikter om andras kroppar! Jag hoppas att du kommer till en punkt när du skiter i dessa kommentarer och stolt framhäver din mage. Men jag förstår verkligen att det inte är enkelt.

Håller med dig! <3
  • FiaW
    BFoktober2017 skrev 2017-04-28 07:12:41 följande:

Vi kommer Inte ta reda på könet denna gång. Min man vill, men jag vägrar. Vill nu ha en överraskning då vi vetat med dom andra 2.

Igår köpte jag en body, en mössa(vitt) och en filt till babyn. Kunde inte hålla mig..( rea på polarn)

Åh! Jag vill också köpa nåt litet till bäbisen! :) Har inte vågat tidigare men nu känns det som att det hade varit så mysigt!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017