Gravid Bf Oktober 2017
Och en bra motivation är ju att man vill att den lill* ska må så bra som möjligt och det hänger ju till stor del på oss :)
Tack!
Jag känner mig bokstavligt talat som en gigantisk luftballong. Det ser ut som att jag är minst i sjätte månaden och på kvällarna spänner det så det gör ont i både hud, organ och tarmar. Magen är stenhård.
Jag vet att det är vanligt att vara uppblåst i första trimestern men jag är ju i andra nu och jag tycker bara det blir värre och värre.
Jag är svankig och har möjligen framåtlutande livmoder så det är kanske därför det är så illa på mig, har en kollega som ska ha i september och henne syns det inte ens på.
Jag vet att det är väldigt olika från kvinna till kvinna men det känns tidigt att inte passa i några toppar längre, magen får inte ens plats i de där skjortorna jag hade tidigare som brukade va luftiga.
Är det här normalt eller bör man fråga barnmorskan?
Verkligen! Haha.
Nej och hon var jättesnabb med att säga att vi inte skulle kolla på organ eller nått liknande. Hon visa bara att hjärtat slog och tog en bild :)
Japp jag har cellförändringar nu, hae gått på koll varje halvår i snart tre år. Sist var för ett år sen men då hade det försvunnit men nu är de tillbaka. Det oroar mig helt klart, försöker att inte tänka på.nått. de säger ju att bebis inte blir påverkad av att de är där nere å rotar.. men idag har jag blött lite men det sa hon igår är helt normal, så jag försöker tänka på det. Ska troligtvis tillbaka när jag är i v28.
Hur mår du?
Om det är normalt vet jag inte, men jag är precis likadan Min mamma gapskrattade när hon såg min mage nu ikväll och jag vet inte hur många som frågat om det inte är två. I min tidigare graviditeter tror jag inte ens att jag börjat med gravidbyxor v 15 (men körde väl kanske med snodd i knappen), men nu finns det liksom inget alternativ.
Har du fått barn tidigare? Jag väntar mitt första barn och har jättestor mage verkligen. Får höra varje dag av kollegor/vänner/familj att den är sååå himla stor och att det är så tidigt att få mage. Jag förstår om den är så här stor med kanske tredje barnet, men det är mitt första barn och jag börjar bli less på kommentarerna.
Försöker dölja den i stället för att framhäva (som jag hade velat göra, älskar ju bebismagen!) bara för att folk ska sluta kommentera hur stor jag är...
Åh vad jag önskar att folk kunde sluta komma med ovälkomna åsikter om andras kroppar! Jag hoppas att du kommer till en punkt när du skiter i dessa kommentarer och stolt framhäver din mage. Men jag förstår verkligen att det inte är enkelt.
Vi kommer Inte ta reda på könet denna gång. Min man vill, men jag vägrar. Vill nu ha en överraskning då vi vetat med dom andra 2.
Igår köpte jag en body, en mössa(vitt) och en filt till babyn. Kunde inte hålla mig..( rea på polarn)