Gravid Bf Oktober 2017
Är i vecka 30+5 och hade mensvärk i förrgår och igår och har haft en del sammandragningar. Jag har även behövt rusa in på toa för nr 2 flera gånger, så jag bestämde mig för att ringa till förlossningen igår och rådgöra med dem. De ville att jag skulle komma in på koll och det visade sig att jag hade en hel del förvärkar. Var tredje minut ungefär :( Så de gav mig Bricanyl för att bromsa värkarna och undersökte mig. Tack och lov hade jag inte öppnat mig något och lillkillen verkade må bra, även om jag såg på monitorn att han fick högre puls varje gång jag fick en sammandragning och att han sprattlade för glatta livet under tiden. Känns jobbigt, som att han blir stressad av det hela.
Jag blev inte sjukskriven men ombedd att ta det lugnt och har fått en tid igen för koll på onsdag. Idag blir magen stenhård bara jag står upp och när jag försöker gå gör sammandragningarna ont. Mensvärken är lite bättre dock.
De tog urinprov och skickade på odling så kanske att jag har nån bakterie där som satt igång det hela.
Nu är jag orolig för hur det blir på jobbet framöver, att det ska stressa igång fler förvärkar eller stressa lillen :(