Inlägg från: Marrebj |Visa alla inlägg
  • Marrebj

Gravid Bf Oktober 2017

Hejsan , tänkte jag hakar på här. 27 år och första gradivitet . Plussade första gången tisdags kväll . Känns spännande men ändå skrämmande. De jobbigaste är denna svullnande och illamående samt yrseln . Har svårt motstå kaffe .. haft ätstörningar många år men blivit bättre . Dock sätter dom fart nu när man inte kan knappt knäppa några byxor ... sen oroar man sig för missfall . Som dom flesta gör :) men tänkte jag hakar på här

• Marrebj

Hejsanhoppsan2017 jag har också blöta flytningar , vissa dagar mindre å viss dagar mer , tror de är ganska normalt . Har googlat runt om många som haft de :)

• Marrebj

Hejsan . Mitt första barn väntar vi nu och jag har ett illamående som tar över hela min vardag . Gör jag något så spyr jag.. har ni nått tips vad man kan göra ?

• Marrebj

Hejsan . Vad roligt och se att alla inte gick över till fb . Jag och min sambo väntar vårat första barn och självklart super nervösa . Jag har precis blivit tvungen sluta rida pågrund av foglossning , han vara ute på min sista hopptävling för ca 2 veckor sen så de är jag glad för . Nått jag undrar över är om nån kanske också känner så , men jag kan inte ligga på magen , känns obehagligt å kan inte riktigt beskriva känslan , De gör inte om men känner av livmodern väldigt mkt . Plus ungen sparkat protesterande . Men är det någon mer som känner så ?

• Marrebj

Så roligt läsa om alla som gjort rul och att de är blandade känslor . Är nog vanligt även om man är glad ????

Vi var på rul i tisdag , nervösa fick vi veta att datumet stämde för oss , vi väntar en frisk liten pojke med Go och rund mage ????

Innan var vi båda nervösa pågrund av att vi fick ett missfall i december . Att få svar han mådde bra kändes väldigt värmande och trots att man har ordentligt foglossning och spyr fortfarande fast man är i vecka 20 samt måste bli sjukskriven eller havandeskapspenning redan nu pågrund av hört jobb där de innebär alldeles för tunga lyft så känns de värt nu.

Vi har idag hämtat hem våran barnvagn ( Emmaljunga city cross ) å nu känns de spännande och mer verkligt ?

• Marrebj
    Tulipan skrev 2017-05-25 12:51:54 följande:

Blir så glad för alla som fått reda på att deras bebis är frisk!

Vi gjorde också RUL i veckan. De sa att allt såg bra ut och vi blev väldigt lättade. Men dagen efter ringde de och sa att de ville att vi skulle komma in igen för att mäta om en grej. Visade sig att bebisens nackskinn var för tjockt. Ska vara under 6 mm, det var svårmätt på vår men mätningarna varierade mellan 5,8 och 6,4mm.Det innebär att risken för Downs syndrom är kraftigt ökad och kan även vara indikator på något annat fel. Det hela slutade med att vi gjorde ett fostervattenprov (enligt läkaren är risken för missfall pga det mindre än 0,5% om fostret är friskt) som vi får svar på i nästa vecka. Det hela har varit ganska omtumlande och väntan tills svaret kommer känns lång...

Ursch vad jobbigt . Håller tummarna allt går bra
  • Marrebj

Hej alla . Denna gruppen verkar ju så bra med pepp . Jag har sen för några veckor sen börja få lite panik. Det är så att jag har verkligen längtat att bli mamma å jag är super lycklig . Men för några veckor sen så var vi hos ett par kompisar som har barn var av ett barn på 1 år. Min sambo var så duktig med flickan och lekte å höll henne . Hans glädje till barn gjorde mig tårögd :)

Nu kommer vi till de jobbiga. Jag fick panik . Jag visste inte hur man skulle hålla så jag vågade inte , jah visste inte hur man skulle leka och jag kände bara panik över allt.

Jag har försökt prata med min svärmor och hon säger de kommer naturligt när ungen är född , att man lär sig. Och jag hoppas de. För jag längtar verkligen tills han kommer , men tänk om jag inte kommer våga hålla mitt egna barn eller jag kommer bli dålig mamma och aldrig kunna få honom skratta .. det är något som skrämmer mig

• Marrebj
    Amason skrev 2017-06-02 18:22:32 följande:

Kul att de flesta varit på rul nu :) Nu har vi också varit på det, allt såg fint ut och vi ska få en pojke :) Känns mer verkligt nu, och mer som en person som någon skrev innan.

Jag har börjat få mycket sammandragningar (tror jag att det är) nu, magen blir helt stenhård under naveln typ. Känns obehagligt men gör inte ont. Kan komma när som helst men kommer framförallt i samband med att jag kommer vid sex. Någon som har lika? Är det något man kan göra/ något man ska oroa sig över?

Sedan har jag även väldigt ont i bäckenbenet, framför allt om jag försöker mig på att springa men även om jag går. Räknas det som foglossning eller vad kan det vara tror ni? Och kan man göra något?

Förutom dessa "krämpor" är jag inne i ett riktigt lyckorus nu, längtar efter vår son och ser sååå mycket fram emot hösten :)

Grattis till pojke :)

Jag har haft sammandragningar sen kanske vecka 15 å dom kan till och mer göra lite ont , för mig har de inte varit någon fara men jag har fått sakta ner tempot , kommer oftast i samband jag varit för aktiv . Jag skulle tro de är dina fogar som börjar göra sig påmind . Kommer oftast i vecka 20 ca säger min bm . Jag har så pass mycket foglossning att jag har i ryggen , ner mot vänstra skinkan , i bäcken benen , känns som någon kör in en kniv mellan benen . De finns att hämta iaf där jag bor gratis bälte som håller ihop bäckena , tyvärr hjälpte de inte mig och är dessvärre sjukskriven . Jag klarar ungefär av att promenera 30 minuter sen måste jag vila . Skulle rekommendera att byta ut till cykling , får ont av de också men de går mycket bättre .

Springa å gå är ju det som påfrestar fogarna så försök lyssna på kroppen å sakta ner tempot :) brukar vara svårt men lovar .. så mycket problem jag har pågrund av att jag inte lyssna på kroppen är inte roligt ... vissa dagar ligger jag och gråter av smärta och har redan blivit sjukskriven ..

Grattis igen till pojken :)
  • Marrebj
    BFoktober2017 skrev 2017-06-03 08:20:35 följande:

Är nu i vecka 20, ul på onsdag den 7 juni.

Igår va jag och kollade på vagnar och fastnade för en Emmaljunga super Viking,såklart. Och det va sista av just den "Kalmar vagn" som den hette. Det är så att ägarna i butiken hade fått vara med och göra den vagnen. Dels va det 2 dragkedjor på vindskyddet som man har på liggdelen. Det gillade jag. Plus att man fick till, åkpåse,skötska,regnskydd och mugghållare. Så chassi,ligg och sitt del, åkpåse,väska,regnskydd o mugghållare för 8900:-

Annars kostar bara vagnen 8800:- och då tänker jag att väska, åkpåse, o regnskydd har jag haft innan..

nu till frågan, ska man slå till??

Tänker även att man kan ju dela upp alla inköp. Måste ju ha bilstol, säng osv och då kan man ju ta det till hösten, så blir det ju inte så mycket. Slänger in en bild på den :)

Ja jag tycker de är bättre dela upp , vi själva köpte begagnat . En Emmaljunga city cross . och jag tycker att hittar man något Man vill ha ska man slå till :)

Den var jätte fin och känns de rätt så är det rätt . :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017