Amason skrev 2017-06-02 18:22:32 följande:
Kul att de flesta varit på rul nu :) Nu har vi också varit på det, allt såg fint ut och vi ska få en pojke :) Känns mer verkligt nu, och mer som en person som någon skrev innan.
Jag har börjat få mycket sammandragningar (tror jag att det är) nu, magen blir helt stenhård under naveln typ. Känns obehagligt men gör inte ont. Kan komma när som helst men kommer framförallt i samband med att jag kommer vid sex. Någon som har lika? Är det något man kan göra/ något man ska oroa sig över?
Sedan har jag även väldigt ont i bäckenbenet, framför allt om jag försöker mig på att springa men även om jag går. Räknas det som foglossning eller vad kan det vara tror ni? Och kan man göra något?
Förutom dessa "krämpor" är jag inne i ett riktigt lyckorus nu, längtar efter vår son och ser sååå mycket fram emot hösten :)
Grattis till pojke :)
Jag har haft sammandragningar sen kanske vecka 15 å dom kan till och mer göra lite ont , för mig har de inte varit någon fara men jag har fått sakta ner tempot , kommer oftast i samband jag varit för aktiv . Jag skulle tro de är dina fogar som börjar göra sig påmind . Kommer oftast i vecka 20 ca säger min bm . Jag har så pass mycket foglossning att jag har i ryggen , ner mot vänstra skinkan , i bäcken benen , känns som någon kör in en kniv mellan benen . De finns att hämta iaf där jag bor gratis bälte som håller ihop bäckena , tyvärr hjälpte de inte mig och är dessvärre sjukskriven . Jag klarar ungefär av att promenera 30 minuter sen måste jag vila . Skulle rekommendera att byta ut till cykling , får ont av de också men de går mycket bättre .
Springa å gå är ju det som påfrestar fogarna så försök lyssna på kroppen å sakta ner tempot :) brukar vara svårt men lovar .. så mycket problem jag har pågrund av att jag inte lyssna på kroppen är inte roligt ... vissa dagar ligger jag och gråter av smärta och har redan blivit sjukskriven ..
Grattis igen till pojken :)