Gravid Bf Oktober 2017
Nu valde värkarna att sätta igång. Börjar sådär lite smått på 40 sekunder med ca 4 minuters mellanrum. Önskar att dom satte igång med 30 minuters mellanrum så jag kunde få lite sömn. Blä!
Nu valde värkarna att sätta igång. Börjar sådär lite smått på 40 sekunder med ca 4 minuters mellanrum. Önskar att dom satte igång med 30 minuters mellanrum så jag kunde få lite sömn. Blä!
Jag tycker absolut du ska, som någon annan också sa, ringa in och berätta hur du har det så du blir smärtlindrad nog för att vila. Jag hade förvärkar som kom och gick i säkert en vecka med mitt första barn. Dock kom värkarna bara kvällstid så jag kunde vila på dagarna. Men som sagt, har du ont hela tiden dygnet runt måste du få vila lite och samla kraft!
Vi är på förlossningen! Blev inskriven redan igår eftermiddag för observation då de sett att bebisen inte klarar sammandragningarna så bra. Fick tillbringa natten på sjukhuset.
Smärtsamma värkar var 5 minut två nätter i rad men de har glesat ut sig så nu ska jag få värkstimulerande dropp. Slemmisen kom ut av sig själv i förmiddags men fosterhinnan petade de hål på.
Nu öppen 4 cm och de la epidural för en timme sen. Hoppas hon kommer i kväll! Punktlig oxå, BF idag! :)
En undran , nån som vet om de är farligt för barnet , de är så här ursäkta ... men antingen så spyr jag eller så rinner maten igenom åt andra hållet ... så fort jag äter .. de jag inte spyr kommer bara några timmar efter ut som vätska . Värkarna har ju tyvärr inte tilltagit utan kommit å gott under kvällen ... ska ställa mig i värmande dusch . Är inte som att jag är magsjuk , varken feber eller något och ingen annan i min omgivning mår dåligt .
Nu är Ilse här! Född kl 00:16, massa hår och alldeles alldeles ljuvlig :)
2,8 kg, 48,5 cm. Det blev ganska dramatiskt på slutet men alla mår bra. Längre redogörelse kommer!
7 dagar kvar. Har varit hos BM idag allt såg bra ut som det brukar. Lite lågt blodtryck, gått ner liiite i vikt.
Frågade om hinnsvepning och det skulle vi göra vid nästa besök som är 1 nov.
Men då har inte jag planerat att komma iaf haha..
jag tror inte att jag kommer vara en av dom som kommer få innan bf, ni är många här som fått innan.
Inatt strax efter midnatt föddes lillebror. 4410 g och 54 cm lång.
Hur går det för dig? Mår du bättre?
Idag kl 10.47 föddes vår lilla flicka, 6 dagar över tiden.
3284g och 50 cm lång .
Vi alla mår jätte bra, förlossningen tog 6 timmar från att vattnet gick :)
Grattis till er alla som föder barn kan inte annat än att bli glad för er skull men samtidigt avis oxå.
Jag har idag äntligen börjat packa en liten BB väska.. och även kokat nappar.
Det här med rörelser i magen. Hur mycket ska den röra sig. Jag känner ju att det är något där inne som rör sig, även om det är lite svagt och får ju även SD.
Är inte orolig, för något slags tecken visar den ju.
Va ju hos BM igår o det va bra. Den ligger långt ner fast inte fixerad än.