Inlägg från: Marrebj |Visa alla inlägg
  • Marrebj

Gravid Bf Oktober 2017

Swinka skrev 2017-10-05 18:29:51 följande:

Åh låter jobbigt, förstår att du är trött nu. Hoppas det händer snart!

Hoppas också .. men tyvärr håller de fortfarande på ... lättar å ökar lite .. kommer och går ... legat i soffan hela dagen suck . Ibland kniv hugg som kommer å går ... googlade runt å vissa har haft så här i 3 dygn ... jag klarar inte av fler dygn nu ...
  • Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-05 18:58:54 följande:

Du kan också höra av dig till din bm eller förlossningen och berätta om läget. Är förlossningen på gång kan man väl få en sovdos och är den det inte tror jag att det går att få en igångsättning (eller kanske åtminstone ett datum) om man mår alldeles för dåligt. Känn efter vad du orkar med.

Kan man ? Jag har funderat att får jag inte sova inatt får dom skriva ut citodon , förlossningen var ju gulliga sist å gav mig några mot urinvägsinfektion så jag kunde få sova
  • Marrebj

Brukar bebisen lugna sig innan födseln ? Min har varit lugn nu 2-3 dygn ? Eller nått sånt .

Mina värkar håller fortfarande på å kommer å går ... lite mer behagligare idag men ändå hugg emellanåter . De knakar till dock där inne typ som när man knäcker ett finger eller liknande när jag böjer mig eller har hostat ... står att de är fler som haft så .. Pff kan de bara sätta igång nu så man slipper fundera över allt . Vecka 39 nu

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-06 14:52:29 följande:

Hurra! Två veckor kvar till bf och nu har jag jobbat färdigt. Så skönt

Till skillnad från flera av er andra har jag inga tecken på att förlossningen skulle vara på gång. Visst har jag sammandragningar ibland, men inga som gör ont.

Oh vad skönt . Välkommen in i ledigheten :) bara börja frossa och vila nu då .

Skönt att du inte har några tecken , kanske kommer pang bom när de är dags . Hellre de nästan hehe :)
  • Marrebj

Vecka 40 på fredag , förvärkar plågar mig fortfarande å de är bara plågas ut . Försökte mig en promenad igår , gjorde så ont att sambon tyckte jag skulle sätta mig i skogen och vänta Medans han hämtade bilen å kunde köra hem honom ... ja ja de är ju tur han är snäll och omtänksam men jag plågade mig hem :)

Magen har sjunkit ännu mer å de känns när man går han ligger å trycker .
  • Marrebj

Hujja .. här sitter man å räknar fosterrörelser ... varit extremt svaga puffar idag och nu när jag å sambon har börja räkna ha jag känt av 5 st på 30 minuter ... får eventuellt bli att ringa å rådfråga . Magen är spänd som en jag vet inte vad..

• Marrebj
    Trolltrio skrev 2017-10-09 21:59:45 följande:

Klart du ska kolla upp!

Var avvakta å räkna som gällde , men ovanligt lugn nu också .. plus kan inte ligga på höger sida utan att få så jäkla ont å så har jag inte haft . Så ska hålla koll under dagen å ökar han inte rörelsen till normalt blir de ringa igen ..
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 06:05:14 följande:

Det blir nog bebis här idag...

Fast man vet ju aldrig...

Å vad roligt euphoria85 , håller tummar och tår :)
    BFoktober2017 skrev 2017-10-09 18:08:02 följande:

Vad har ni köpt för bindor?

Ja de där med bindor, köpte några normala för tänkte de Kmr räcka :) återstår och ser
  • Marrebj
    Sarasvarar skrev 2017-10-10 10:38:04 följande:

Oj... 5 rörelser på 30 minuter känner jag aldrig nu för tiden. Får vara glad om jag känner en rörelse varannan timme, men inte ens det. Ibland kan det gå en hel dag. Kanske också borde kolla upp i sådana fall, är i vecka 38.... :S

Ja dom säger att du ska känna 10 st på 60 minuter . Även när du är i den veckan . Bara det att nu så är de lite trångt så de kan ju bli mer tryck än hårda sparkar . Min kille har alltid varit aktiv å tryckt å sparkat flera gånger hela tiden
  • Marrebj
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 15:48:18 följande:

Det blev en liten flicka som kom till oss idag i en hejdundrande fart!

08:16 var hon ute, vi hann bara in på förlossningen och sen kom hon

Grattis !:)
  • Marrebj
    Lillafindus skrev 2017-10-11 21:20:03 följande:

Kanske en dum fråga men vill kolla

I vecka 36 så gick lite av min slempropp, vi har inte haft sex sen dess men är nu 2 dagar från bf så känner mig inte rädd att det ska sätta igång nu.

Är det okej att ha sex eller?

Jag minns inte alls hur det var vid första graviditeten.

Nu är jag okunnig då jag väntar första men läser man så kan ju slemproppen återbildas , sen ska de inte vara någon fara ha sex . Att sen sex ska sätta igång förlossningen har jag fått veta är en myt men sen vet jag inte . Jag tror tar men de lugnt är de ingen fara ha sex .
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017