Gravid Bf Oktober 2017
Åh låter jobbigt, förstår att du är trött nu. Hoppas det händer snart!
Åh låter jobbigt, förstår att du är trött nu. Hoppas det händer snart!
Du kan också höra av dig till din bm eller förlossningen och berätta om läget. Är förlossningen på gång kan man väl få en sovdos och är den det inte tror jag att det går att få en igångsättning (eller kanske åtminstone ett datum) om man mår alldeles för dåligt. Känn efter vad du orkar med.
Brukar bebisen lugna sig innan födseln ? Min har varit lugn nu 2-3 dygn ? Eller nått sånt .
Mina värkar håller fortfarande på å kommer å går ... lite mer behagligare idag men ändå hugg emellanåter . De knakar till dock där inne typ som när man knäcker ett finger eller liknande när jag böjer mig eller har hostat ... står att de är fler som haft så .. Pff kan de bara sätta igång nu så man slipper fundera över allt . Vecka 39 nu
Hurra! Två veckor kvar till bf och nu har jag jobbat färdigt. Så skönt
Till skillnad från flera av er andra har jag inga tecken på att förlossningen skulle vara på gång. Visst har jag sammandragningar ibland, men inga som gör ont.
Hujja .. här sitter man å räknar fosterrörelser ... varit extremt svaga puffar idag och nu när jag å sambon har börja räkna ha jag känt av 5 st på 30 minuter ... får eventuellt bli att ringa å rådfråga . Magen är spänd som en jag vet inte vad..
Klart du ska kolla upp!
Det blir nog bebis här idag...
Fast man vet ju aldrig...
Vad har ni köpt för bindor?
Oj... 5 rörelser på 30 minuter känner jag aldrig nu för tiden. Får vara glad om jag känner en rörelse varannan timme, men inte ens det. Ibland kan det gå en hel dag. Kanske också borde kolla upp i sådana fall, är i vecka 38.... :S
Det blev en liten flicka som kom till oss idag i en hejdundrande fart!
08:16 var hon ute, vi hann bara in på förlossningen och sen kom hon
Kanske en dum fråga men vill kolla
I vecka 36 så gick lite av min slempropp, vi har inte haft sex sen dess men är nu 2 dagar från bf så känner mig inte rädd att det ska sätta igång nu.
Är det okej att ha sex eller?
Jag minns inte alls hur det var vid första graviditeten.