Inlägg från: Marrebj |Visa alla inlägg
  • Marrebj

Gravid Bf Oktober 2017

Blir tokig på att googla . . Borde lägga ner. Jag har haft rethosta flera dagar nu och nätter . Inatt så hostar jag till som vanligt och vaknar till ordentligt när jag känner de bara forsar vätska ut mig, kände mig inte kissnödig eller liknande och inte skett förut . SD å vild babys i magen ..

Lite ont i vänster sidan om magen å nedre delen av ryggen som kommit å gått lite ... men annars inge värre . Man vill ju heller inte ringa FL och fråga .. trosorna var väldigt blöta så fick byta om..

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-01 06:45:17 följande:

Och vad jag inte gillar kommentarer om pojk-/flickmage. Min mage har haft samma form alla tre graviditeter oavsett kön på bebis. Den står rakt ut och ser man mig bakifrån ser jag inte gravid ut (åtminstone inte för att magen står ut, men möjligtvis för att rumpan ändrat form).

Nä de där är en myt ... var någon som sa jag bar på en flicka för jag hade blivit bredare på sidan . Men den du fick hon käka upp när de konstaterade en pojke .. förstår inte vad som ger folk rätten att kommentera ens mage
  • Marrebj
    Glad81 skrev 2017-10-01 09:52:32 följande:

Min förlossningen har startat med vattenavgång 2ggr av tre. Har inte tvekat om att det varit vatten för det har kommit så mycket och vid varje sammandragning har de runnit. Jag har även märkt det på magen, det har synts att det inte är något vatten kvar, eller väldigt lite kvar.

Har du ringt in och kollat med förlossningen?

Hur märker man på magen ? Nä jag har så svaga värkar å dom är säkert 60 minuter mellan varandra så känns inte som de är något , lite mer sammandragningar än jag brukar har . Har dock extremt spänd mage konstant som jag inte brukar ha . Har inte kommit så mycket mer sen det inatt .
  • Marrebj
    Glad81 skrev 2017-10-01 12:03:55 följande:

Min mage har blivit formad mer efter bebisen även fast man inte har någon värk. Man märker att vattenmängden e väldigt mycket mindre i magen. Men det beror ju såklart på hur mycket vatten som försvunnit.

Okej , Gud vad svårt allt är . Man vill ju aldrig vara jobbig å ringa i onödan å samtidigt nervös för man inte ringer . Som dubbla budskap hehe :)
  • Marrebj
    josssa skrev 2017-10-02 07:57:30 följande:

V.40 idag. Varning för äckliga detaljer! MEN, nu när jag gick och kissade så flöt det runt vita klumpar i toan som såg ut som små fluffiga moln typ. Antingen flytningar eller delar av slemproppen. Spännande!

Oj vad spännande , låter nästan som slemproppen ? Håller tummarna :)
  • Marrebj

Längtar också tills man kan gå med i den andra tråden . Nu är de segt , förvärkar kraftiga som plågar en å man orkar knappt göra något på dagarna . Jag hade nöjet kunna veckohandla och känna mig duktig ( både jag och sambon är jätte dåliga på veckohandla ) men nu när vi senaste veckohandlade så kände jag att de kommer inte gå själv nu . Tungt att bära påsar in å ur bilen .

Alla här verkar ha längtan nu och letar de minsta tecken . Jag hade en förhoppning för några dagar sen att han skulle verkligen komma denna vecka men de tror jag inte han gör hehe .

Hur fördriver ni dagarna ? Ni som inte jobbar . Jag tycker de är svårt få dagarna att gå

• Marrebj

Känner igen mig med er , ena dagen är man super women så gott de går å nästa dag är de nöd å näppe man orkar laga mat.

Dom där förvärkarna känner jag också igen ... ont ont ont å man tror de är dags men sen avtar de ... suck . Igår ursäkta nu för äckligt , så började magen haverera ... får springa på toa å göra nr 2 flera gånger å även idag . Står att de kan vara ett sätt för kroppen att förbereda sig så jag hoppas de är ett tecken nått är på G .

De enda som oroar mig å de ska tydligen inte vara någon fara de är att han förut rörde sig jätte mkt å sparkade hårt till att nu bara små trycka . Får svaret " så länge du känner rörelse hela tiden är de ingen fara "

Hur går de för er , var de inte några som var beräknade dessa dagar ? :) har ni fått eller väntar ni fortfarande ? :)

• Marrebj

Oj , ja den oron förstår jag men samtidigt så tror jag de är mer vanligt än man tror . Du får försöka släppa dom tankarna och bara fokusera på bebben :)

• Marrebj
    Lillafindus skrev 2017-10-04 11:14:54 följande:

Ja, vi har folk runt om oss som vi kan lämna katten till, men jag är alldeles för känslig för det haha!

Men skulle det inte funka så kommer vi att göra så.

Tror som sagt inte att hon kommer vara svartsjuk, snarare tvärtom väldigt förtjust i bebisen, hon är en sån katt som ska ta hand om sina familjemedlemmar, tvätta oss gör hon ju så fort hon får chansen, det däremot tror jag ju att hon kommer göra på bebisen, hon kan ju inte putta bort henne när hon tröttnar på att bli tvättad haha!

Det är mest det här med att hon ska lägga sig över henne jag är orolig för, och det är väl det som gör att jag funderat på att inte låta henne vara i spjälsängen.

En vän till mig som fick barn för nån månad sen har katt , han ligger brevid barnet å har aldrig försökt lägga sig på barnet . Så tror att ta de som de kommer , katter är ju väldigt smarta djur så tror den dagen ditt barn ska ligga i spjälsängen så kommer nog inte katten lägga sig där :)
  • Marrebj

Jag har en irriterande dag .. har haft sen igår molnande värk i ryggen , nedre delen av magen å ljumsken som kommit och gått, de ökade lite sen avtog de .. somnade tidigt och vaknade sen mitt i natten med samma värk igen ... efter ett tag ökar de för att sen minska ... lyckas somna igen vid 8 men vaknade åter igen med värken vid 9... så kommer å går å minskar ... hunden verkar känna av något för hon brukar annars ligga långt bort men igår å idag ska hon ligga nära mig hela tiden .

Plus igår pågrund av skit vädret skulle jag vara snäll å ta in hästarna lite tidigare då alla jobbade å ramlar platt på magen .. gjorde nå jävulsk ont men lilleman rör sig där inne så . Bitter å trött idag intar man soffläge å hoppas ingen kommer på besök faktiskt haha . Sambon anländer hem imorgon så de känns väldigt bra å efter längtat

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017