Inlägg från: Skrutten_85 |Visa alla inlägg
  • Skrutten_85

Gravid Bf Oktober 2017

Hej, hoppar in i tråden. Är gravid med tredje barnet, är väldigt orolig för missfall då jag fick ett i v11 i september och ett i v. 10 (fostret dog i v.6) nu senast i december. Plussade 1/2 och hoppas det går vägen denna gång. Är i vecka 6+4 och har ett tidigt ultraljud inbokat den 3/3 för att se om lilla bebisen mår bra därinne. Jag tror att mina missfall berodde på bakterien gbs, som upptäcktes för en vecka sedan, äter penicillin men har inte hjälp ännu och jag är såå orolig.

• Skrutten_85

Oj vad ni skrivit, hur känns era magar? Jag är trött i svanken och har en värk i magen som jag tycker påminner från missfallen, är såå orolig. Inte om mensvärk/växtvärk utan mer som att jag är öm på nått sätt. Ska på tidigt ultraljud på fredag, önskar såå att allt är bra då.

• Skrutten_85
    Hanna859 skrev 2017-02-28 21:23:29 följande:

Hej! Är i v 8+0 gravidvecka 9, var på tidigt ultraljud igår pga två missfall efter varandra innan denna grav. Det var som det skulle i magen bäbisens hjärta slog och man kunde se den lilla ärtan ????Mått illa och det känns som att jag har influensa, jobbar som frisör och har inte orkat fixa mig på 2 veckor pga att jag är helt energilös. Har egen salong så jag har gått ner i tid så länge jag känner mig såhär. Stupar i sängs tidigt på kvällen, måste äta nåt varannan timme för att inte börja må sämre. Haft svimnings attacker på jobbet, kallsvettig ovh yr i huvudet så vissa kunder har jag varit tvungen att säga till så att dom inte blir nervösa ???? Idag tänkte jag att jag skulle rycka upp mig, la i en toning i längderna på håret och la ansiktsmask, det resulterade i att jag sov 2,5 timme på soffan efter den lilla kraftansträngningen. Båda gångerna när jag fått MF så har jag varit extremt stressad, det känns viktigt att jag verkligen tar det lugnt och lyssnar på kroppen denna gång, då mår man oftast bättre. Illamåendet kan bli sämre vid stress och dålig sömn och kost.

Skönt allt såg bra ut, jag är i samma sits med två missfall efter varandra innan denna graviditet. Ska på vul på fredag är i 8+0 då, hoppas allt ser bra ut då med. Jag är sååå nervös...
  • Skrutten_85
    Earthdancer skrev 2017-03-02 10:04:41 följande:

Fick idag konstaterat missfall, började blöda i måndags i vecka 8 och allt har kommit ut. Ingen oktoberbebis här alltså. Blir att vänta en cykel nu innan vi försöker igen, hoppas på en januaribebis istället.

Beklagar :( <3
  • Skrutten_85
    crx skrev 2017-03-03 13:12:46 följande:

Oh så fint!!! Var gjorde du?

Ja verkligen :) jag gjorde i Norrköping på vrinnevi.
  • Skrutten_85
    BFoktober2017 skrev 2017-03-03 15:58:19 följande:

Får man glra vul? Eller har ni bokat in själva? Har aldrig blivit erbjuden det. Skulle oxå gärna vilja göra ett

Nej jag bokade in själv pga två missfall efter varandra innan denna graviditet.
  • Skrutten_85
    glasstoppen skrev 2017-03-03 21:07:20 följande:

Hur bokade du det? Kosta de mycket extra?:)

Jag ringde kvinnokliniken/kk och fick betala 200:-
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017