• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • emsielu
    annah01 skrev 2017-02-27 21:16:14 följande:

Nån mer här i gruppen som väntar en 'sladdis' i okt?

Ja jag!

Eller det är mitt första (plussade idag, helt sjukt!!) men sambon har barn födda 97, 99, 01 och 03. 99 och 03 bor med oss.

Galet!
  • Bebisyra1
    crx skrev 2017-02-28 13:49:34 följande:

Hej! Och grattis till dig med!! :D

Jag ska på sånt här första samtal den 8/3 (hälsosamtal?)

Tyvärr kan inte min sambo då.

Som mitt inlägg ovan så vaknade jag i morse med en tydligt mindre ömhet i brösten. Blev svinrädd.

Mår inte lika illa idag, bara svagt o ingen matlust.

Det sägs att symtomen kan komma o gå men blir ju ändå orolig. Bara o vänta o se antar jag. :)

Ja så kallas det nog:) min sambo ska med på samtalet. :)

Ja symptomen kan ju komma o gå men som du skriver, man blir ju nojjig. Jag är orolig för att jag inte mår sämre än vad jag gör. Men jag borde kanske vara glad och tacksam så länge det håller i sig:) som sagt så är det mest mina bröst som verkligen är ett tydligt tecken. Längtar så tills första UL så man kan få se mini där inne<3

Vilken vecka sa du att du är i förresten? :)
  • BFoktober2017

Hej!

Har BF 28 okt om allt går som det ska, är i v 5. Fick MF i nov, så jag är väldigt orolig oxå. Men så länge man mår dåligt så är det ett tecken att man ff är gravid va?

Ska på inskrivningsamtal nästa vecka.

Fyller 35 iår, Väntar mitt tredje barn. Barn 1 är 7 år o barn 2 fyller 6 i nov.

Mina symtom är ju då Illa mående som fan.. måste äta för att inte må illa, blir väldigt hungrig fort, måste äta ofta. Tycker väldigt synen om mig själv haha.. hade typ glömt detta. Annars ömma bröstvårtor, brösten känns inte jätte spända längre. Trött, orkeslös.

Grattis Alla

• crx
    Bebisyra1 skrev 2017-02-28 19:35:36 följande:

Ja så kallas det nog:) min sambo ska med på samtalet. :)

Ja symptomen kan ju komma o gå men som du skriver, man blir ju nojjig. Jag är orolig för att jag inte mår sämre än vad jag gör. Men jag borde kanske vara glad och tacksam så länge det håller i sig:) som sagt så är det mest mina bröst som verkligen är ett tydligt tecken. Längtar så tills första UL så man kan få se mini där inne<3

Vilken vecka sa du att du är i förresten? :)

Jag är i mitten av v 7 nu, det är sjuuuuukt länge till första UL men jag ska ta upp oron den 8/3 iaf.

Sen googlar jag ihjäl mig dessutom... (pinsamma jag)

Har mått så illa oxå, till o med efter jag ätit nåt haha, men inte mkt idag som sagt. Och bara vanliga vita flytningar som det ska vara. :)
  • emsielu

Alltså jag plussade på fyra olika test idag och ändå är jag sjukt nojig att det inte stämmer och jag inte är gravid. Har aldrig varit gravid förr och vi har försökt i snart 18 månader mer eller mindre aktivt... Ska till barnmorskan på fredag men är så rädd att hon ska säga att jag bara hittat på och inte alls är gravid. Nån annan som är lika nojig?

• Hanna859

Hej! Är i v 8+0 gravidvecka 9, var på tidigt ultraljud igår pga två missfall efter varandra innan denna grav. Det var som det skulle i magen bäbisens hjärta slog och man kunde se den lilla ärtan ????Mått illa och det känns som att jag har influensa, jobbar som frisör och har inte orkat fixa mig på 2 veckor pga att jag är helt energilös. Har egen salong så jag har gått ner i tid så länge jag känner mig såhär. Stupar i sängs tidigt på kvällen, måste äta nåt varannan timme för att inte börja må sämre. Haft svimnings attacker på jobbet, kallsvettig ovh yr i huvudet så vissa kunder har jag varit tvungen att säga till så att dom inte blir nervösa ???? Idag tänkte jag att jag skulle rycka upp mig, la i en toning i längderna på håret och la ansiktsmask, det resulterade i att jag sov 2,5 timme på soffan efter den lilla kraftansträngningen. Båda gångerna när jag fått MF så har jag varit extremt stressad, det känns viktigt att jag verkligen tar det lugnt och lyssnar på kroppen denna gång, då mår man oftast bättre. Illamåendet kan bli sämre vid stress och dålig sömn och kost.

• Bebisyra1
    crx skrev 2017-02-28 20:11:43 följande:

Jag är i mitten av v 7 nu, det är sjuuuuukt länge till första UL men jag ska ta upp oron den 8/3 iaf.

Sen googlar jag ihjäl mig dessutom... (pinsamma jag)

Har mått så illa oxå, till o med efter jag ätit nåt haha, men inte mkt idag som sagt. Och bara vanliga vita flytningar som det ska vara. :)

Åh samma här:D jag kommer också ta upp min oro på samtalet nu på fredag. Man är ju nojjig för allt känns de som haha.

Du är inte ensam om att googla ;) här googlas det för fullt också. Kommer på mig själv emellanåt och tänker Ne nu måste jag sluta! Man blir ju ännu nojjigare av allt man läser om vad som kan gå fel och allt vad det är.. haha men ändå är det svårt att låta bli;)

Nu har jag åkt på en lindrig(än så länge) släng av magsjuka (jobbar på förskola) med.. Så nu är jag orolig för det, försöker få i mig så mycket vätska jag kan men de går trögt..

Får jag fråga hur gammal du är? :) själv är jag 26(snart 27) och sambon är 25 i år.:)
  • carolinheiner
    emsielu skrev 2017-02-28 20:49:21 följande:

Alltså jag plussade på fyra olika test idag och ändå är jag sjukt nojig att det inte stämmer och jag inte är gravid. Har aldrig varit gravid förr och vi har försökt i snart 18 månader mer eller mindre aktivt... Ska till barnmorskan på fredag men är så rädd att hon ska säga att jag bara hittat på och inte alls är gravid. Nån annan som är lika nojig?

Grattis :) ett plus är ett plus :) å på 4 olika test så e de absolut! :)
    Är de första barnet?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017