• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Malin 845

Hoppar in här med då. Plussade i söndags på äl+12. Är i vecka 4+0 imorgon :)

• MaalinViktoria
    Monsan skrev 2017-02-21 18:13:17 följande:

Jag plussade i söndags på bim med bf den 30 oktober... har två missfall bakom mig.. ett i juni och ett i oktober.. detta är min tredje graviditet på 9 månader... finns det någon Facebook grupp.

Har du några barn sedan tidigare? Upptäckte den 19/2 att jag är gravid igen. Har också två missfall bakom mig, ett i augusti 2016 och ett i november 2016.. det i augusti trodde vi att jag var i vecka 12 men bebisen hade dött i vecka 9... så det var en missad abortion.. hade berättad för vänner på lördagen och började blöda dagen efter..i november så var det ett tidigt missfall, testade + två dagar innan mens och började blöda 3 dagar senare, negativt test den 11 november (1 vecka senare)

Inget av dessa barn är planerade, vi vill väldigt gärna ha barn men vill inte stressa. Så har mys när vi känner för det (vilket är väldigt ofta haha)
  • MaalinViktoria
    glasstoppen skrev 2017-02-21 13:59:33 följande:

Hej alla! Hoppar väl in här med, plussade i fredags och BF är enligt uträkningar 20 oktober. Detta är inte alls planerat så det är mycket känslor just nu, vi vet ännu inte hur vi ska göra. Blev såklart jätteglad när jag såg de, känslan av att veta att man faktiskt kan bli gravid är ju enorm. Däremot nu känner jag mig mest nedstämd, men det kanske är för jag itne vet hur vi ska göra? Har ont i magen, mest på morgnarna & kvällarna. Lite ömmade bröst men annars inget, hade hellre haft mycket symptom så de hade känt som man vore gravid, nu känns det mest som man är skengravid. Haha!

Jag har inga symptom alls förutom illamående när jag blir hungrig haha!
  • MaalinViktoria
    Jolly23 skrev 2017-02-02 10:50:06 följande:

Hoppar också in här. Bf 3/10. Ett barn sen innan på snart 4 år och ett missfall i bagaget. Är orolig över ett till missfall. Har dessutom inga symptom. Någon mer som inte känner av något alls?

Jag känner inte heller av någonting alls. Har två missfall i bagaget och då hade jag mensvärk typ hela tiden..
  • Skrutten_85

Hej, hoppar in i tråden. Är gravid med tredje barnet, är väldigt orolig för missfall då jag fick ett i v11 i september och ett i v. 10 (fostret dog i v.6) nu senast i december. Plussade 1/2 och hoppas det går vägen denna gång. Är i vecka 6+4 och har ett tidigt ultraljud inbokat den 3/3 för att se om lilla bebisen mår bra därinne. Jag tror att mina missfall berodde på bakterien gbs, som upptäcktes för en vecka sedan, äter penicillin men har inte hjälp ännu och jag är såå orolig.

• Monsan
    MaalinViktoria skrev 2017-02-21 22:30:03 följande:

Har du några barn sedan tidigare? Upptäckte den 19/2 att jag är gravid igen. Har också två missfall bakom mig, ett i augusti 2016 och ett i november 2016.. det i augusti trodde vi att jag var i vecka 12 men bebisen hade dött i vecka 9... så det var en missad abortion.. hade berättad för vänner på lördagen och började blöda dagen efter..i november så var det ett tidigt missfall, testade + två dagar innan mens och började blöda 3 dagar senare, negativt test den 11 november (1 vecka senare)

Inget av dessa barn är planerade, vi vill väldigt gärna ha barn men vill inte stressa. Så har mys när vi känner för det (vilket är väldigt ofta haha)

Oj, då har du oxå haft väldigt täta missfall.. Jag beklagar dom, men gratulerar samtidigt till denna gtaviditet... Nu får vi hoppas att det går vägen för oss båda... Jag har en son som fyllde 1 år den 2 februari.. Vi försökte 2.5 år innan vi plussade första gången, men det slutade i missfall.. Han blev till 4 månader efter vårt första missfall...
  • MaalinViktoria
    Monsan skrev 2017-02-22 08:28:21 följande:

Oj, då har du oxå haft väldigt täta missfall.. Jag beklagar dom, men gratulerar samtidigt till denna gtaviditet... Nu får vi hoppas att det går vägen för oss båda... Jag har en son som fyllde 1 år den 2 februari.. Vi försökte 2.5 år innan vi plussade första gången, men det slutade i missfall.. Han blev till 4 månader efter vårt första missfall...

Ja, ibland går det inte vägen. Men har gett mig fan på att det ska göra det denna gång.. Så försöker tänka positivt, har bokat in ett VUL den 6 mars. Ska bli spännande att få se ett tickande hjärta!

Hoppas det går vägen för dig också :)
  • Trolltrio
    MaalinViktoria skrev 2017-02-21 22:30:03 följande:

Liknande story här. Ett mf i september och ett i november. Gravid igen nu. Hoppas verkligen det går vägen, är så sjukt orolig.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017