Inlägg från: Malin 845 |Visa alla inlägg
  • Malin 845

Gravid Bf Oktober 2017

Hoppar in här med då. Plussade i söndags på äl+12. Är i vecka 4+0 imorgon :)

• Malin 845

Är väldigt orolig och måste fråga. Har ni ont i magen? Alltså molande och hugg i magen imellanåt? Jag får det mer och mer nu, och är så rädd för att något är fel :( är detta normalt?

Jag är i v 5 (4+1)

• Malin 845

Har svårt att sluta testa trots att jag fått 2-3 veckor på clearblue digital i onsdags.
    Tog en sticka som var något svagare än den jag tog igår kväll, men har även druckit mer vatten under eftermiddagen så kan ju bero på det?
    Är så orolig :(.

• Malin 845
    MaalinViktoria skrev 2017-02-24 19:20:09 följande:
    Jag vet att det är supersvårt att inte testa. Men försök slappna av och njut av att vara gravid, jag har två missfall i bagaget (mitt första barn..) och jag som är vidskeplig tror att negativa tankar påverkar.. Så försök njuta av att du år gravid, för det är du ju! Det är en riktigt litet frö där inne!!
    Jag försöker att njuta, men är svårt när jag är så orolig! Det förstör en del av glädjen.
    Vi har redan berättar för våra närmsta släktingar (våra föräldrar och syskon) ifall något skulle hända. Och de är medvetna om riskerna.
    Känns bara så overkligt bara att jag är gravid, vi försökte i två år utan att jag blev gravid en enda gång. Och helt plötsligt gick det! Känns för bra för att vara sant att jag är gravid nu, så varför ska vi få sån tur att få behålla den liksom?
    Ska på ett tidigt vul den 21/3, för att kolla så den mår bra. Men känns som flera år tills dess!
    Vill gärna vara med i fb gruppen senare, om det är okej?
  • Malin 845
    emzerus skrev 2017-02-24 20:12:03 följande:
    Jag är likadan o testar med varje dag. Men det kan variera lite i styrka från en dag till en annan beroende på hur mkt man druckit o hur koncentrerat urinen är. Hcg dubblas ju varannan till var tredje dag så man behöver inte se en markant skillnad.

Förstår att det känns overkligt att äntligen vara gravid efter att ha försökt så länge men du ÄR gravid <3
    Har gjort åt med massvis med tester, det är väl för att jag förväntar mig att blöda när som helst! Smärtorna jag har gör att jag får en dålig känsla.
    Ja det är ju sant, hcg fördubblas ju varannan till var tredje dag, och har druckit en del vatten under eftermiddagen.
    Kan ju inte låta bli att testa, tror ju att den helt plötsligt kommer bli blank :(. Ska försöka tänka så, jag ÄR gravid! Värken i magen gör mig ju orolig, tror att något är fel :( <3
  • Malin 845
    MaalinViktoria skrev 2017-02-24 22:20:17 följande:
    Smärtorna du har, känns dem som mensvärk? Jag som njöt av att inte ha ett enda symptom börjar nu få symptom.. Mensvärken/molvärken du känner är livmodern som växer :) Så det är precis som det ska vara. Förstår att det känns konstigt att bara bli gravid när ni kämpat så. Du kan också boka in ultraljud privat. Men tror att oroskänslan man får aldrig kommer försvinna, även när bebisen är född finns den nog kvar. Vi gör väl inget annat än att oroa oss.. självklart får du bli medlem i gruppen, bara att säga till när :)
    Ja de är som mensvärk, med små hugg, är inte ihållande utan kommer bara plötsligt.
    Vad har du för symptom? :) jag mår illa, har mycket värk i magen, och kissar hela tiden.

Ska på vul där vi gjorde utredningen den 21 mars, är då i v 8+0, men känns ju som en evighet dit! Ja man oroar sig säkert hela livet för sina barn :) man vill ju dock att de ska få en chans att leva.
    Säger till när jag är redo att vara med i gruppen :)
    Tog faktiskt en sticka nyss, och är sjukt nöjd, teststräcket är nu starkare än kontrollsträcket :) ska inte testa mer nu :)
  • Malin 845

Är i vecka 7 (6+1) nu, och tröttheten har gjort att jag känner mig som en klubbad säl.
    Sover ganska dåligt på nätterna (förmodligen då jag somnar i soffan kl 19) men på dagarna är jag supertrött efter kl 13.
    Någon mer som är supertrött?
    Illamående har jag av vissa dofter, som sambons parfym, fisk och annan mat.

Var för övrigt på Hälsosamtal igår och träffade den gulligaste barnmorskan jag träffat :) känner stort förtroende till henne och hon lugnade ner min rädsla.

• Malin 845
    lisohl skrev 2017-03-08 20:56:22 följande:
    Jag är också 6+1 idag! Jag är också jättetrött. Till viss del beror det nog på att vår 2-åring inte sover så värst bra på nätterna för tillfället. Förra graviditeten försvann den förlamande tröttheten i v 10 så jag försöker bara hålla ut.

Jag känner också av illamående men kan inte koppla det till nån särskild doft eller mat.

Va härligt att du verkar ha fått en bra barnmorska, det är viktigt! :)
    För din del kan det ju bero på ditt barn dom inte sover så bra, i kombo med graviditeten!
    Hoppas verkligen det avtar snart! Är så trött jämt, och sov i 2 timmar efter jobbet. Är nu lika trött igen :P

Höll på att kräkas i morse när jag öppnade kylen, vart dålig mat där inne som sambon inte alls kände av :P har näsa som en blodhund, haha.
    Får du tidigt vul? Ska få se vårt pyre nästa torsdag :)
  • Malin 845
    lisohl skrev 2017-03-08 22:14:47 följande:
    Nej får inget vul. Då det är andra barnet har vi inskrivning/hälsosamtal först i v 12 och sen får vi vackert vänta till v 18-20 för rul.

Åh så mysigt!
    Jaha vad synd!
    Jag får kub i mitt landsting, det blir den 24/4 :) sen blir det inskrivning 25/4, lär vara i typ vecka 14 då :). De har alltid inskrivningen efter kub tydligen :) jag hade hälsosamtalet igår.

Ja det är spännande, men ändå skrämmande! Är livrädd att det inte är något där inne!
  • Malin 845

Var precis på vul och fick se vårt pyre! En liten räka på 11 mm och som hade ett tickande hjärta :D bebisen rörde på sig mycket där inne med :) känns helt underbart!

• Malin 845
    Jolly23 skrev 2017-03-16 11:22:40 följande:
    Vad mysigt :) fick se min också härromdagen. Vilken vecka är du i?
    7+2 :)
  • Malin 845
    Plums24 skrev 2017-03-21 17:25:02 följande:

Hej! Någon mer i vecka 9? 

Vi var på inskrivning idag och har berättat för familjen hittills. Hur gör ni andra?

Jag gick in i vecka 9 idag :). Vi berättade tidigt för våra familjer, för att kunna få stöd ifall det skulle leda till missfall.
    Alla i våra familjer blev superglada och vi blev lugnare av att kunna fråga saker till min mamma, syster och svärmor :)
  • Malin 845
    lisohl skrev 2017-03-21 19:38:36 följande:
    Vi berättade för min familj helgen som var, det var slutet av v 8. Kommer berätta för fler eftersom nu.

Gick in i v 9 idag och mår illa och är sanslöst trött.
    Gick också in i v 9 idag! Då borde vi ha bf i stort sett samma dag? :) min är 31/10 :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017