Inlägg från: MaalinViktoria |Visa alla inlägg
  • MaalinViktoria

Gravid Bf Oktober 2017

Monsan skrev 2017-02-21 18:13:17 följande:

Jag plussade i söndags på bim med bf den 30 oktober... har två missfall bakom mig.. ett i juni och ett i oktober.. detta är min tredje graviditet på 9 månader... finns det någon Facebook grupp.

Har du några barn sedan tidigare? Upptäckte den 19/2 att jag är gravid igen. Har också två missfall bakom mig, ett i augusti 2016 och ett i november 2016.. det i augusti trodde vi att jag var i vecka 12 men bebisen hade dött i vecka 9... så det var en missad abortion.. hade berättad för vänner på lördagen och började blöda dagen efter..i november så var det ett tidigt missfall, testade + två dagar innan mens och började blöda 3 dagar senare, negativt test den 11 november (1 vecka senare)

Inget av dessa barn är planerade, vi vill väldigt gärna ha barn men vill inte stressa. Så har mys när vi känner för det (vilket är väldigt ofta haha)
  • MaalinViktoria
    glasstoppen skrev 2017-02-21 13:59:33 följande:

Hej alla! Hoppar väl in här med, plussade i fredags och BF är enligt uträkningar 20 oktober. Detta är inte alls planerat så det är mycket känslor just nu, vi vet ännu inte hur vi ska göra. Blev såklart jätteglad när jag såg de, känslan av att veta att man faktiskt kan bli gravid är ju enorm. Däremot nu känner jag mig mest nedstämd, men det kanske är för jag itne vet hur vi ska göra? Har ont i magen, mest på morgnarna & kvällarna. Lite ömmade bröst men annars inget, hade hellre haft mycket symptom så de hade känt som man vore gravid, nu känns det mest som man är skengravid. Haha!

Jag har inga symptom alls förutom illamående när jag blir hungrig haha!
  • MaalinViktoria
    Jolly23 skrev 2017-02-02 10:50:06 följande:

Hoppar också in här. Bf 3/10. Ett barn sen innan på snart 4 år och ett missfall i bagaget. Är orolig över ett till missfall. Har dessutom inga symptom. Någon mer som inte känner av något alls?

Jag känner inte heller av någonting alls. Har två missfall i bagaget och då hade jag mensvärk typ hela tiden..
  • MaalinViktoria
    Monsan skrev 2017-02-22 08:28:21 följande:

Oj, då har du oxå haft väldigt täta missfall.. Jag beklagar dom, men gratulerar samtidigt till denna gtaviditet... Nu får vi hoppas att det går vägen för oss båda... Jag har en son som fyllde 1 år den 2 februari.. Vi försökte 2.5 år innan vi plussade första gången, men det slutade i missfall.. Han blev till 4 månader efter vårt första missfall...

Ja, ibland går det inte vägen. Men har gett mig fan på att det ska göra det denna gång.. Så försöker tänka positivt, har bokat in ett VUL den 6 mars. Ska bli spännande att få se ett tickande hjärta!

Hoppas det går vägen för dig också :)
  • MaalinViktoria
    Hallonfrossa skrev 2017-02-03 10:22:33 följande:

Japp!

Skicka meddelande till mig och beskriv din profil bild och ditt riktiga namn så lägger jag till dig :)

Lägger du till mig också? Har skickat ett meddelande :)
  • MaalinViktoria
    Monsan skrev 2017-02-24 09:48:07 följande:

Vem ska man skriva till om man vill vara med i Facebook gruppen... :)

Du kan lägga till mig så kan jag bjuda in dig :)
  • MaalinViktoria
    Forssen85 skrev 2017-02-24 17:55:29 följande:

Hej!

Plussade i tisdags (v. 4+5), enligt NC-appen BF 30/10.

Första gången jag är gravid och undrar om det finns en hemlig fb-grupp?

/Sara

Lägg till mig så bjuder jag in dig, skickar länk i meddelande :)
  • MaalinViktoria
    Malin 845 skrev 2017-02-24 19:14:42 följande:

Har svårt att sluta testa trots att jag fått 2-3 veckor på clearblue digital i onsdags.

Tog en sticka som var något svagare än den jag tog igår kväll, men har även druckit mer vatten under eftermiddagen så kan ju bero på det?

Är så orolig :(.

Jag vet att det är supersvårt att inte testa. Men försök slappna av och njut av att vara gravid, jag har två missfall i bagaget (mitt första barn..) och jag som är vidskeplig tror att negativa tankar påverkar.. Så försök njuta av att du år gravid, för det är du ju! Det är en riktigt litet frö där inne!!
  • MaalinViktoria
    Malin 845 skrev 2017-02-24 20:44:53 följande:

Har gjort åt med massvis med tester, det är väl för att jag förväntar mig att blöda när som helst! Smärtorna jag har gör att jag får en dålig känsla.

Ja det är ju sant, hcg fördubblas ju varannan till var tredje dag, och har druckit en del vatten under eftermiddagen.

Kan ju inte låta bli att testa, tror ju att den helt plötsligt kommer bli blank :(. Ska försöka tänka så, jag ÄR gravid! Värken i magen gör mig ju orolig, tror att något är fel :( <3

Smärtorna du har, känns dem som mensvärk? Jag som njöt av att inte ha ett enda symptom börjar nu få symptom.. Mensvärken/molvärken du känner är livmodern som växer :) Så det är precis som det ska vara. Förstår att det känns konstigt att bara bli gravid när ni kämpat så. Du kan också boka in ultraljud privat. Men tror att oroskänslan man får aldrig kommer försvinna, även när bebisen är född finns den nog kvar. Vi gör väl inget annat än att oroa oss.. självklart får du bli medlem i gruppen, bara att säga till när :)
  • MaalinViktoria
    glasstoppen skrev 2017-02-26 13:38:10 följande:

Bf 20 oktober här och har fortfarande inga känningar. Går runt och tror jag är skengravid för man ska ju liksom känna eller må illa känns det som..?

Jag har inte heller så många symptom. Har lite illamående ibland men det är allt. Har ett VUL den 6 mars. Har du bokat in något?
  • MaalinViktoria
    carolinheiner skrev 2017-03-06 06:51:28 följande:

Är de ingen som kan svara på hur vi gör för att gå med i facebookgruppen?!

Skicka ditt Facebook konto till mig :) Lägger till dig som vän och lägger in dig i en sluten grupp :) 
  • MaalinViktoria
    carolinheiner skrev 2017-03-06 06:51:28 följande:

Är de ingen som kan svara på hur vi gör för att gå med i facebookgruppen?!

Förlåt, hemlig grupp menar jag :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017