• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Insanity
    annah01 skrev 2017-02-27 21:16:14 följande:

Nån mer här i gruppen som väntar en 'sladdis' i okt?

Japp. Mina två är födda 04 och 06. Sambon har sen tidigare en född 03 och en 06. Vi väntar vårt första gemensamma med bf 10/10 :)
  • Earthdancer

Började blöda igår i vecka 8, 7+0. Troligtvis pågående missfall, ska på kontroll på torsdag :(

• Portalen

Spyr ofta nu och det känns svårt att hålla kvar maten, det ärinte alla mål mat som försvinner men säg varannan i alla fall. Innan jag går till vårdcentralen, har ni några tips på att lugna illamåendet?

• Marrebj

Hejsan . Mitt första barn väntar vi nu och jag har ett illamående som tar över hela min vardag . Gör jag något så spyr jag.. har ni nått tips vad man kan göra ?

• Sarasvarar

Hej hej! Plussade för 2 veckor sedan och går in i vecka 7 med mitt första barn i dag, BF 24 oktober. Har inskrivningssamtal om två veckor, i vecka 9. Ville bli inskriven tidigare, men BM sa att de skriver in tidigast vecka 9. Tycker att många verkar få gå innan det?

Någon annan som väntar sitt första barn? När har ni BF och hur mår ni än så länge? :D

• crx

Idag när jag vaknade hade jag knappt ont i brösten, dom är stora men inte alls lika ömma o hårda...

Vecka 7.... kan sådant komma o gå?

Så nojig igen nu... :(

Finns det en FB grupp?

• crx

Hej! Och grattis till dig med!! :D

Jag ska på sånt här första samtal den 8/3 (hälsosamtal?)

Tyvärr kan inte min sambo då.

Som mitt inlägg ovan så vaknade jag i morse med en tydligt mindre ömhet i brösten. Blev svinrädd.

Mår inte lika illa idag, bara svagt o ingen matlust.

Det sägs att symtomen kan komma o gå men blir ju ändå orolig. Bara o vänta o se antar jag. :)

Bebisyra1 skrev 2017-02-27 18:08:49 följande:

Grattis till plusset! :)

Enligt appen PregLife så har jag Bf 20 oktober och det är vår första:)

Jag har lite bruna flytningar till och från också men försöker att tänka positivt. Så länge det inte är någon stor blödning så avvaktar jag. :)

Jag mår faktiskt väldigt bra, känns så overkligt och som att jag inte är gravid medans testet visade något annat:) det enda som jag reagerat på är större och ömma bröstvårtor och att humöret svänger hejvilt. Min sambo får tåla mycket nu haha.

Jag tror att humörsvängningar är väldigt vanligt faktiskt. Har också ifrågasatt mig själv, "klarar jag det här? Är jag redo? Vill min sambo verkligen ha barn nu? ". Det är jobbigt och jag vet inte heller riktigt hur jag ska hantera det. Men ska på mitt först samtal hos Bm fredag 3/3 och hoppas kunna prata av mig en del där och att min sambo kanske kan ta till sig att vi faktiskt ska ha barn.:) när har ni er första tid hos Bm?:)

• crx

Kära nån.... men har du ont? Kan vara vanligt med blödningar för vissa.

Hoppas undersökningen går väl! <3

Earthdancer skrev 2017-02-28 09:46:12 följande:

Började blöda igår i vecka 8, 7+0. Troligtvis pågående missfall, ska på kontroll på torsdag :(

• Earthdancer
    crx skrev 2017-02-28 13:51:53 följande:

Kära nån.... men har du ont? Kan vara vanligt med blödningar för vissa.

Hoppas undersökningen går väl! <3

Molvärk, som vanlig-lättare mensvärk, men mer konstant än den molvärk jag tagit för växtvärk tidigare. Hoppas så klart på positivt besked på torsdag men jag tror det inte. Idag stannar jag hemma och gråter. :( Men tack, omtanken värmer <3
  • lisohl

Hej! Vad kul att få hänga här med er! Plussade i söndags och gick in i v 6 idag. Bf beräknat till 30/10. Än så länge har jag molvärk, ömma bröst och illamående (inte så att jag spyr dock). Kommer absolut att vilja vara med i en fb-grupp längre fram. Vi kommer nog snart börja berätta för våra närmaste. Med första barnet berättade vi för mina föräldrar i v 7 och sen rullade det på så v 12 visste alla.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017