• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Jolly23
    Fia-Lotta skrev 2017-02-17 20:16:39 följande:
    Är det privat ni ska göra UL? Frågade idag om vi kunde glra ett tidigt men fick nej, vi får vänta till 12+4. Ska själv ringa privat på måndag och försöka få ett där. Så blir jag förhoppningsvis lite lugnare..
    Nej inte privat. Min sambo ringde och sa att vi var oroliga. Vi har en son sen innan på 4 år. Vi gjorde kubtestet på honom och fick det sämsta resultat man kunde få (1:2). Allt gick bra och han är helt frisk. Dock var det den värsta och jobbigaste perioden i mitt liv, de 4 veckor man vänta på svar och inte visste någonting. Kanske hjälpte detta åt, att vi haft 2 jobbiga graviditeter med oss.
  • Fia-Lotta
    Jolly23 skrev 2017-02-17 20:31:44 följande:

Nej inte privat. Min sambo ringde och sa att vi var oroliga. Vi har en son sen innan på 4 år. Vi gjorde kubtestet på honom och fick det sämsta resultat man kunde få (1:2). Allt gick bra och han är helt frisk. Dock var det den värsta och jobbigaste perioden i mitt liv, de 4 veckor man vänta på svar och inte visste någonting. Kanske hjälpte detta åt, att vi haft 2 jobbiga graviditeter med oss.

Jobbigt! Jag håller tummarna för er på måndag!
  • Jolly23
    Fia-Lotta skrev 2017-02-17 20:35:47 följande:
    Jobbigt! Jag håller tummarna för er på måndag!
    Tusen tack!!
  • Bebisyra1

Hej, hoppar gärna in här????

Stort Grattis till alla som plussat????????

Själv plussade jag 12/2 och är i vecka 5 (4+6) och Bf är 20:e Oktober enligt appen???????????? Känns fruktansvärt overkligt och är så himla glad????????. jag hoppas verkligen att allt går vägen???? För mig och sambon tog det sig på andra försöket. Jag har lite olika symptom så som ömma bröst (började igår), yrsel och mer hungrig än vanligt. Annes mår jag bra än så länge?????

• Nealin
    Bebisyra1 skrev 2017-02-17 23:43:47 följande:

Hej, hoppar gärna in här????

Stort Grattis till alla som plussat????????

Själv plussade jag 12/2 och är i vecka 5 (4+6) och Bf är 20:e Oktober enligt appen???????????? Känns fruktansvärt overkligt och är så himla glad????????. jag hoppas verkligen att allt går vägen???? För mig och sambon tog det sig på andra försöket. Jag har lite olika symptom så som ömma bröst (började igår), yrsel och mer hungrig än vanligt. Annes mår jag bra än så länge?????

Grattis! ???????? Ja de är spännande det där, jag plussade igår och idag var det som om någon vred på klockan, brösten känns helt plötsligt svullna och ömmar som fasen, vill helst bara ta av mig bhn! Utöver de är det bara molvärken som gör sig påmind hela tiden sen en dryg vecka tbx!
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-02-17 23:56:05 följande:

Grattis! ???????? Ja de är spännande det där, jag plussade igår och idag var det som om någon vred på klockan, brösten känns helt plötsligt svullna och ömmar som fasen, vill helst bara ta av mig bhn! Utöver de är det bara molvärken som gör sig påmind hela tiden sen en dryg vecka tbx!

Förstår nu att man inte kan skicka några emojis haha. Därför det är så många frågetecken i mitt inlägg.. När är har ni Bf? Stort Grattis till plusset! :)
  • Nealin
    Bebisyra1 skrev 2017-02-18 12:28:46 följande:

Förstår nu att man inte kan skicka några emojis haha. Därför det är så många frågetecken i mitt inlägg.. När är har ni Bf? Stort Grattis till plusset! :)

Haha ja :) Ca 27 oktober, så v5 idag. Men är extremt uppsvullen, som om jag vore gravid i v14 så hoppas att den här rackarns magen lägger sig lite annars blir de svårt att hålla hemligt! ;) När är det dags för er då?
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-02-18 17:20:05 följande:

Haha ja :) Ca 27 oktober, så v5 idag. Men är extremt uppsvullen, som om jag vore gravid i v14 så hoppas att den här rackarns magen lägger sig lite annars blir de svårt att hålla hemligt! ;) När är det dags för er då?

Är det första för er också?:) men oj då! jag är inte svullen än och jag hoppas inte jag blir de än på ett tag. Vill ju hålla de hemligt tills det är "säkert" att det inte blir något MF. :)

Samtidigt vill jag bara berätta för alla här och nu, men min bror och hans tjej fick några MF innan de fick sin bebis så lite orolig är jag allt.
  • Nealin
    Bebisyra1 skrev 2017-02-18 19:12:16 följande:

Är det första för er också?:) men oj då! jag är inte svullen än och jag hoppas inte jag blir de än på ett tag. Vill ju hålla de hemligt tills det är "säkert" att det inte blir något MF. :)

Samtidigt vill jag bara berätta för alla här och nu, men min bror och hans tjej fick några MF innan de fick sin bebis så lite orolig är jag allt.

Aa, men vi har kämpat i 2 år med äl test, temp osv. Fick besked att vi skulle få komma på utredning för mer än en månad sen, kan inte annat än tro att kroppen slappnade av och att de tog sig då! Ja, på kvällarna är det badboll, men jag vet att min livmoder ligger långt fram så de kan synas tidigt.

Ja, samma här, vi tänkte vänta till v12 till familj och vänner, men några få nära vänner vet! Men vi får väl se när magen börjar synas ;)

Har ni försökt länge?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017