Plums24 skrev 2017-03-25 18:17:10 följande:
Jobbigt när brösten ömmar så mycket! Själv har illamåendet hittat mig :( sen i torsdags har jag mått illa, igår hade jag jobbig yrsel och imorse kom illamåendet igen. Dessutom sover jag så dåligt nu. Vaknar runt halv 4 så har börjat kolla på serier för att försöka somna om haha.
Kul att vi båda haft misstänkt UVI också haha mycket lika :)
Nej men hör blir man erbjuden KUB och vi kände att vi ville göra det. Då får man ju göra ultraljud så slipper vi vänta så länge :) vi ska dit 24:e april!
Varför har ni ett till samtal med barnmorskan? Vi har bara haft ett :)
Det är första barnet för oss, själv?
Jaa verkligen härligt att kunna följas åt!
Ja det är inte skönt, men tar hellre det än illamående iaf:) usch stackare, illamående är ju inte kul.. och det där med yrsel, har du kolla upp det? Du kanske har järnbrist? Min Bm sa att det är vanligt med järnbrist under graviditeten men att det brukar vara senare som man börjar äta järntabletter. Men hon tyckte jag skulle äta varannan dag nu i början eftersom det oftast sjunker nu.
Haha men tur att serier alltid är kul att titta på;) men förstår jobbigt att inte kunna få sova ordentligt. Jag sover ändå rätt bra faktiskt men brukar få sova en stund om det hinns med på dagen. Sen så springer jag upp och kissar minst en gång varje natt men det har jag vant mig vid nu.
Jaha okej då förstår jag:) men är du inte något orolig? Det hade nog jag varit. Men jag hade gärna gjort ett ul nu. Jag är så himla nyfiken på att få se h*n.:)
Jag vet inte riktigt varför, hon sa bara att det var en fortsättning på första samtalet:) men vet inte vad vi ska prata om nu då det känns som vi redan har sagt det som ska sägas på första samtalet:) men vi ska säkert boka in UL och så tror jag.
Åh vad roligt :D Första för oss också och det ska bli så spännande att få ha en kula på magen och känna sparkar och ja allt:D
Får jag fråga hur gammal du är?:) och vart i Sverige du bor ungefär? Förstår om du inte vill säga exakt men kan säga att jag bor i västra Götaland :)