Inlägg från: Jolly23 |Visa alla inlägg
  • Jolly23

Gravid Bf Oktober 2017

Hoppar också in här. Bf 3/10. Ett barn sen innan på snart 4 år och ett missfall i bagaget. Är orolig över ett till missfall. Har dessutom inga symptom. Någon mer som inte känner av något alls?

• Jolly23
    DearFox skrev 2017-02-02 20:05:15 följande:

Oroa dig inte för att du inte har några symptom :) alla graviditeter är olika ^^

Jag är mest rädd för att gå länge och sen få veta att det varit dött länge, det hade varit jobbigt :(

Försöker tänka så men det är svårt,
    Ja usch!!! Vi ska på tidigt vul V9. Skönt att se så allt ser bra ut redan då, även om det kan hända saker efteråt, men det minskar väll lite iaf :)
  • Jolly23

26 år, andra barnet beräknat 3/10. Mått illa ett par dagar bara. Ont i bröstvårtorna, gasig och svullen mage. Mina symptom kom i V6-7. Kände ingenting innan och egentligen inte mycket alls nu heller.
    Hur gör ni med träningen? Jag körde på rätt hårt innan men styrketräning och mycket löpning. På något sätt så känns det inte alls lika bra längre. Jag vet att det bara är bra att träna men alla säger så olika på vad man kan köra o inte. Har vart Med om ett missfall för ca 3 mån sen och är nog lite extra orolig pga det..

• Jolly23
    Jawnaax skrev 2017-02-14 13:29:26 följande:
    *Vinkar* Var på VUL igår och beräknat förlossningsdatum är 6 Oktober för oss också ????
    Vad såg man på vul den veckan? Ska dit på mån och är då i v 8. Vill veta vad man kan va beredd att se:)
  • Jolly23
    Jawnaax skrev 2017-02-14 13:43:14 följande:
    Ja vi båda går väl in i vecka 8 på fredag om vi har samma födelsedatum : ) Jag såg tydliga hjärtslag som vi också fick höra (jättetydligt) gulesäck o hinnsäck. Allt som tydde på en normal graviditet : ) Så det är väl typ det du ser. Vi fick filma skärmen och fick med en bild hem sen så nu kan jag inte sluta titta på dem :D Hoppas det går bra på måndag! : )
    Åå vad roligt! Missfallsrisken sänks väll också när man sett hjärtat slå? Såg det ut som en liten mini människa med ben o armar?
    Jag har bf 3/10 så går in i v 8 imorgon :)
  • Jolly23
    Jawnaax skrev 2017-02-14 14:10:58 följande:
    Jahaaa jag läste nog fel någonstans då trodde vi hade samma datum : ) Jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig hon ville inte ge oss någon garanti men hon gav oss ett 90% säker på att de skulle gå bra. Nu hade vi precis ett missfall också så som jag förstått det är det inte sådär jättevanligt att man får flera på rad fast såklart händer det ju att det kan bli så med. Vi såg bara som en liten böna och vart hjärtat slog så nja kan inte påstå att det såg ut som en minimänniska. Dock är det magiskt ändå och man blir otroligt glad när man ser det lilla hjärtat ticka : ) Den lilla var 5.88 millimeter ?
    Åå ja det måste vara jättehäftigt att se:)
    Jag har också gått igenom ett missfall så man är ju verkligen orolig över att det ska ha hänt/hända något.
  • Jolly23
    Fia-Lotta skrev 2017-02-17 18:43:04 följande:
    Vi har försökt med nr2 mer eller mindre sen vi fick nr1 för 4år sedan.

Har ett missfall i v13 bakom oss och nu gravida i v8.

Är så orolig och bröt ihop hos BM i morse när vi hade hälsasamtalet.

Vet inte hur man ska hantera detta! ????
    Förstår denna oro! Har också ett missfall i bagaget. I v 10 åkte vi in pga blödningar. Visade sig vara ett missfall. Gravid nu i v 8. Ska på vul på måndag så hoppas jag att jag kan stilla oron lite iallafall.
    Hur upptäcktes ert missfall i v13? Var det på kubtestet? Hade ni sett hjärtat slå?
  • Jolly23
    Fia-Lotta skrev 2017-02-17 19:24:09 följande:
    Vi var på UL för att fastställa hur långt gången jag var(oregelbunden mens) i v6 och fick då se ett hjärta som pickade! Hade läst att om man sett ett hjärta var risken för missfall liten, var så glad för vi hade försökt länge.

Två dagar innan vi skulle på kubtestet fick jag en liten liten blödning och jag åkte in.

Visade sig då att fostret inte levde längre och skickades hem med tabletter för att stöta ut det hemma.

Min man var bortrest med sitt arbete och kom inte hem förrän dagen efter så väntade till dess att ta tabletterna.

Att ta dem var något av det värsta jag gjort och allt gick fel så höll på att förblöda hemma och blev sen inlagd. Vill aldrig gå igenom det igen!

Nu i V8 och väldigt orolig!
    Usch, vilken tuff tid! Jag har också hört att missfallsrisken sjunker väldigt mycket om man sett hjärtat slå. Men allt kan ju tyvärr hända. Hoppas det går bra för oss båda denna gång.. Jag håller tummarna!
  • Jolly23
    Fia-Lotta skrev 2017-02-17 20:16:39 följande:
    Är det privat ni ska göra UL? Frågade idag om vi kunde glra ett tidigt men fick nej, vi får vänta till 12+4. Ska själv ringa privat på måndag och försöka få ett där. Så blir jag förhoppningsvis lite lugnare..
    Nej inte privat. Min sambo ringde och sa att vi var oroliga. Vi har en son sen innan på 4 år. Vi gjorde kubtestet på honom och fick det sämsta resultat man kunde få (1:2). Allt gick bra och han är helt frisk. Dock var det den värsta och jobbigaste perioden i mitt liv, de 4 veckor man vänta på svar och inte visste någonting. Kanske hjälpte detta åt, att vi haft 2 jobbiga graviditeter med oss.
  • Jolly23
    Fia-Lotta skrev 2017-02-17 20:35:47 följande:
    Jobbigt! Jag håller tummarna för er på måndag!
    Tusen tack!!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017