Inlägg från: crx |Visa alla inlägg
  • crx

Gravid Bf Oktober 2017

Hej alla! Har äntligen blivit gravid med mitt första barn! BF 22 oktober enligt kalendern.

Har första samtalet med BM den 8e. :)

Hade ordentlig molvärk efter BIM, samt pyttelite rosa flytning så blev livrädd. Molvärken kommer nu inte lika intensivt och jag har börjat må redigt illa hela dagarna. Annars är brösten det som varit tydligaste tecknet. Hårda, sjukt ömma bröstvårtor.

Senaste dagarna har jag också varit oerhört trött, och så något mindre trevligt: deprimerad o vill helst vara i fred..... skäms så jag dör... är ömsom avstängd o kall, ömsom ledsen och tvivlande. Är detta rätt, älskar jag min partner, vill jag verkligen ha barn, klarar vi det.... känner mig kass! Har försökt ett tag att bli gravid och längtat i åratal.... :(

Någon som känner igen sig?

• crx

Idag när jag vaknade hade jag knappt ont i brösten, dom är stora men inte alls lika ömma o hårda...

Vecka 7.... kan sådant komma o gå?

Så nojig igen nu... :(

Finns det en FB grupp?

• crx

Hej! Och grattis till dig med!! :D

Jag ska på sånt här första samtal den 8/3 (hälsosamtal?)

Tyvärr kan inte min sambo då.

Som mitt inlägg ovan så vaknade jag i morse med en tydligt mindre ömhet i brösten. Blev svinrädd.

Mår inte lika illa idag, bara svagt o ingen matlust.

Det sägs att symtomen kan komma o gå men blir ju ändå orolig. Bara o vänta o se antar jag. :)

Bebisyra1 skrev 2017-02-27 18:08:49 följande:

Grattis till plusset! :)

Enligt appen PregLife så har jag Bf 20 oktober och det är vår första:)

Jag har lite bruna flytningar till och från också men försöker att tänka positivt. Så länge det inte är någon stor blödning så avvaktar jag. :)

Jag mår faktiskt väldigt bra, känns så overkligt och som att jag inte är gravid medans testet visade något annat:) det enda som jag reagerat på är större och ömma bröstvårtor och att humöret svänger hejvilt. Min sambo får tåla mycket nu haha.

Jag tror att humörsvängningar är väldigt vanligt faktiskt. Har också ifrågasatt mig själv, "klarar jag det här? Är jag redo? Vill min sambo verkligen ha barn nu? ". Det är jobbigt och jag vet inte heller riktigt hur jag ska hantera det. Men ska på mitt först samtal hos Bm fredag 3/3 och hoppas kunna prata av mig en del där och att min sambo kanske kan ta till sig att vi faktiskt ska ha barn.:) när har ni er första tid hos Bm?:)

• crx

Kära nån.... men har du ont? Kan vara vanligt med blödningar för vissa.

Hoppas undersökningen går väl! <3

Earthdancer skrev 2017-02-28 09:46:12 följande:

Började blöda igår i vecka 8, 7+0. Troligtvis pågående missfall, ska på kontroll på torsdag :(

• crx
    Bebisyra1 skrev 2017-02-28 19:35:36 följande:

Ja så kallas det nog:) min sambo ska med på samtalet. :)

Ja symptomen kan ju komma o gå men som du skriver, man blir ju nojjig. Jag är orolig för att jag inte mår sämre än vad jag gör. Men jag borde kanske vara glad och tacksam så länge det håller i sig:) som sagt så är det mest mina bröst som verkligen är ett tydligt tecken. Längtar så tills första UL så man kan få se mini där inne<3

Vilken vecka sa du att du är i förresten? :)

Jag är i mitten av v 7 nu, det är sjuuuuukt länge till första UL men jag ska ta upp oron den 8/3 iaf.

Sen googlar jag ihjäl mig dessutom... (pinsamma jag)

Har mått så illa oxå, till o med efter jag ätit nåt haha, men inte mkt idag som sagt. Och bara vanliga vita flytningar som det ska vara. :)
  • crx
    Bebisyra1 skrev 2017-02-28 23:14:09 följande:

Åh samma här:D jag kommer också ta upp min oro på samtalet nu på fredag. Man är ju nojjig för allt känns de som haha.

Du är inte ensam om att googla ;) här googlas det för fullt också. Kommer på mig själv emellanåt och tänker Ne nu måste jag sluta! Man blir ju ännu nojjigare av allt man läser om vad som kan gå fel och allt vad det är.. haha men ändå är det svårt att låta bli;)

Nu har jag åkt på en lindrig(än så länge) släng av magsjuka (jobbar på förskola) med.. Så nu är jag orolig för det, försöker få i mig så mycket vätska jag kan men de går trögt..

Får jag fråga hur gammal du är? :) själv är jag 26(snart 27) och sambon är 25 i år.:)

Jag är 31, sambo 27. Vi har inga barn sen tidigare, och det har varit svårt att få till denna prick. Hade precis gett upp! Plusset blev en total överraskning. :D

Pratade precis med BM om att symptomen minskade så kraftigt över en natt. Hon sa att det kan vara något som avslutas eller så är det inte det. Inga UL vill dom göra... börjar jag blöda så är det gyn-akuten som gäller. :(

Jag vet inte om jag står ut med denna oron.. inte bra på sånt.

Aah magsjuka... jag har klart mig sån tur är. Jobbar inom neuropsykiatri. :)
  • crx

Kan man göra tidigt vul privat Södermanland eller Stockholm? Någon som vet? :(

• crx

Hej igen alla!

Jag var rädd få symtomen mattades av något här om dagen, dagen efter (igår) fick jag dock tillbaka allt med råge. :)

Men så idag..... svagare symtom igen.. en annorlunda svag svag strömliknande värk på obestämd plats i nedre buken.. är så rädd. Blir galen av oro helt enkelt.

Vecka 8 på söndag.

• crx
    Skrutten_85 skrev 2017-03-03 12:50:19 följande:

Precis hemkommen från vul, är i 7+1 och det fanns ett litet hjärta som slog. Underbart!

Oh så fint!!! Var gjorde du?
  • crx
    Sarasvarar skrev 2017-03-04 17:54:58 följande:

Jag tar inte Sertralin just nu, men tog det för fem år sedan ungefär. Nu tar jag däremot Lamotrigin men satte ut medicinen när jag fick reda på att jag var gravid. Det går att ta den ändå, men jag ville vara på säkra sidan. Än så länge mår jag väldigt bra psykiskt och märker ingen skillnad. Är bara lycklig över att vara gravid! :) Väntar också mitt första, BF 24 oktober.

Jag äter också lamotrigin.... ligger bara på 100 mg än så länge för jag blev gravid när jag precis börjat.

Saken med lamotrogin är att det kan ge gomspalt och hjärtavvikelser, har för mig det ligger på 2-5 % chans eller så. MEN jag fann en artikel på epilepsisällskapet där man redogör att doser under 300 mg per dygn knappast skulle orsaka missbildningarna. Eller så tolkade jag texten iaf...!

Det som är dumt för mig bara är att jag verkligen behöver en lite högre dos, men vågar inte höja. :/
  • crx
    Sarasvarar skrev 2017-03-05 13:14:15 följande:

Oj.. är det absolut helt otänkbart att stanna på 100mg då? Har fått höra precis samma sak av min läkare, att vid låga doser ska det inte vara någon fara.

Jag har faktiskt mått bättre psykiskt sedan jag blev gravid och slutade med medicinen. Tror inte att det är för att jag har slutat med medicinen, utan nog mer för att jag är glad att jag är gravid. Sedan kan jag vara rätt irriterad ibland hehe men det beror nog mest på hormonerna.

Nej jag tror jag får klara mig på 100, det har inte hjälpt jättemycket men kanske lite. Är mest bara så otroligt nedstämd hela tiden nu, aldrig varit helt o hållet deprimerad utan flaxar upp ner i humöret väldigt starkt. Jag tror o hoppas att det är hormonerna, tröttheten o illamåendet som sänker mig nu. :)

Från att ha längtar i år efter bebis så fick jag total ångest eefter plusset.... WHY liksom. :O
  • crx
    Sarasvarar skrev 2017-03-06 09:37:28 följande:

Samma hände mig förra gången jag var gravid och det slutade med att jag gjorde abort, vilket jag ångrar så oerhört mycket! Jag ville bli gravid, men när jag fick reda på att jag var gravid fick jag panik och ville helt plötsligt inte alls ha barn!

Den här gången känner jag mig lugnare och mycket lyckligare, men känslorna kan komma tillbaka ibland där jag känner lite "vad har jag gett mig in på?!" men det är nog helt normalt om man väntar barn. Är det ditt första barn? :D

Ooh vilken tuff grej... :( Har en abort i bagaget, men var så ung så ung...

Ja det är första barnet för båda oss. :) Det hör nog till vanligheterna skulle jag gissa, att det infinner sig någon sorts panik hos den ena eller den andra i förhållandet. Hade bara inte räknat med det! :O Men det är klart, starka hormoner + en melankolisk personlighet gör nog sitt.... men jag skäms också för dessa tankar/känslor.
  • crx
    Jolly23 skrev 2017-03-07 06:28:31 följande:

Har era symptom minskat? Mitt illamående var som bortblåst igår. Idag känns jag mindre uppsvälld i magen och brösten känns inte lika hårda/spända. Man blir ju orolig men jag läste att illamåendet brukar släppa i v 12. Jag går in i v11 imorgon.

Jag är i v 8 eller 10-11 (men minst 8a) och i onsdags samt lördags kände jag precis som du. Fick total panik! Mitt stackars psyke tål inte sådan oro, ringde till bm och gynakuten men samtliga sa att det bara är att vänta. HUR DÅ?!!!! Mår fortfarande illa och trött men verkar vara sämre varannan dag nu. Brösten är det som minskat i symtom mest :(

I morgon ska jag träffa bm på inskrivning o då får jag ta upp allt.

Finns tydligen "tysta veckor" och de kan uppkomma redan fr V8 men vanligast runt 10-12.

Kram!
  • crx

Gjorde ett sparat gravtest idag, borde inte strecket vara starkare nu? (V 8 eller 10)

Symtomen ebbar ut mer o mer.

• crx

Bild, ser något starkare ut på bilden än vad det är...

• crx
    Sarasvarar skrev 2017-03-10 18:47:15 följande:

Så där såg mitt ut bim + 3. Vilken vecka är du i? Du kanske inte är lika långt gången som du tror? Jag har läst någonstans att hcg-nivån minskar någon gång under graviditeten, vet inte exakt i vilken vecka, du kanske kan googla och se om det stämmer?

Var det olika test du tog eller samma? För strecken kan ju se olika starka ut på olika test. Det är säkert ingen fara!

Minst v 8, kanske 10 då jag har dubbla ÄL. Testet på BIM var samma märke och var då ungefär lika starkt.

Haft sjukt starka symtom efter bim 14/2 men de började mattas av för en vecka sen och nu känner jag knappt något, det ilar i magen ibland o hela jag är svullen o ådrig som en padda. :)
  • crx
    Sarasvarar skrev 2017-03-10 18:47:15 följande:

Så där såg mitt ut bim + 3. Vilken vecka är du i? Du kanske inte är lika långt gången som du tror? Jag har läst någonstans att hcg-nivån minskar någon gång under graviditeten, vet inte exakt i vilken vecka, du kanske kan googla och se om det stämmer?

Var det olika test du tog eller samma? För strecken kan ju se olika starka ut på olika test. Det är säkert ingen fara!

PS går in i v 9 (eller 11) på söndag.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017