Inlägg från: Bebisyra1 |Visa alla inlägg
  • Bebisyra1

Gravid Bf Oktober 2017

Hej, hoppar gärna in här????

Stort Grattis till alla som plussat????????

Själv plussade jag 12/2 och är i vecka 5 (4+6) och Bf är 20:e Oktober enligt appen???????????? Känns fruktansvärt overkligt och är så himla glad????????. jag hoppas verkligen att allt går vägen???? För mig och sambon tog det sig på andra försöket. Jag har lite olika symptom så som ömma bröst (började igår), yrsel och mer hungrig än vanligt. Annes mår jag bra än så länge?????

• Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-02-17 23:56:05 följande:

Grattis! ???????? Ja de är spännande det där, jag plussade igår och idag var det som om någon vred på klockan, brösten känns helt plötsligt svullna och ömmar som fasen, vill helst bara ta av mig bhn! Utöver de är det bara molvärken som gör sig påmind hela tiden sen en dryg vecka tbx!

Förstår nu att man inte kan skicka några emojis haha. Därför det är så många frågetecken i mitt inlägg.. När är har ni Bf? Stort Grattis till plusset! :)
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-02-18 17:20:05 följande:

Haha ja :) Ca 27 oktober, så v5 idag. Men är extremt uppsvullen, som om jag vore gravid i v14 så hoppas att den här rackarns magen lägger sig lite annars blir de svårt att hålla hemligt! ;) När är det dags för er då?

Är det första för er också?:) men oj då! jag är inte svullen än och jag hoppas inte jag blir de än på ett tag. Vill ju hålla de hemligt tills det är "säkert" att det inte blir något MF. :)

Samtidigt vill jag bara berätta för alla här och nu, men min bror och hans tjej fick några MF innan de fick sin bebis så lite orolig är jag allt.
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-02-18 19:51:40 följande:

Aa, men vi har kämpat i 2 år med äl test, temp osv. Fick besked att vi skulle få komma på utredning för mer än en månad sen, kan inte annat än tro att kroppen slappnade av och att de tog sig då! Ja, på kvällarna är det badboll, men jag vet att min livmoder ligger långt fram så de kan synas tidigt.

Ja, samma här, vi tänkte vänta till v12 till familj och vänner, men några få nära vänner vet! Men vi får väl se när magen börjar synas ;)

Har ni försökt länge?

Oj, ja det är säkert så att du slappnat av och att det sedan tog sig:) Håller alla tummar och tår att det går bra för er! :)

Nej, det tog sig på andra försöket. Så det gick fort.. jag som oroat mig i flera år att "tänk om jag inte kan bli gravid".. jag tänker väldigt mycket.. så jag blev så chockade när jag såg att vi plussade!:)
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-02-21 08:57:38 följande:

Vad härligt :) Då håller vi alla tummar och tår för att oktober blir bästa månaden hittills i livet :D

Ja men absolut! ???????? dock är jag lite orolig nu, har fått lite bruna flytningar i tre dagar nu. Men inte alls mycket. Bör jag vara orolig eller är det normalt?
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-02-23 14:01:10 följande:

Enligt min bm är det vanligt med små blödningar, men blir det mensliknande blödningar så skulle jag göra av mig!

Ja det är väl så:) jag försöker att tänka att det inte är någon fara, men tyvärr så har man ju läst så många olika saker. Oc ja så länge det inte är någon större brunflytning eller blödning så avvaktar jag. Har mitt första mvc besök nästa fredag. :) känns fortfarande så overkligt!

Hur är det med dig? Mår du bra? Hur långt är du gången?:)
  • Bebisyra1
    crx skrev 2017-02-27 14:20:37 följande:

Hej alla! Har äntligen blivit gravid med mitt första barn! BF 22 oktober enligt kalendern.

Har första samtalet med BM den 8e. :)

Hade ordentlig molvärk efter BIM, samt pyttelite rosa flytning så blev livrädd. Molvärken kommer nu inte lika intensivt och jag har börjat må redigt illa hela dagarna. Annars är brösten det som varit tydligaste tecknet. Hårda, sjukt ömma bröstvårtor.

Senaste dagarna har jag också varit oerhört trött, och så något mindre trevligt: deprimerad o vill helst vara i fred..... skäms så jag dör... är ömsom avstängd o kall, ömsom ledsen och tvivlande. Är detta rätt, älskar jag min partner, vill jag verkligen ha barn, klarar vi det.... känner mig kass! Har försökt ett tag att bli gravid och längtat i åratal.... :(

Någon som känner igen sig?

Grattis till plusset! :)

Enligt appen PregLife så har jag Bf 20 oktober och det är vår första:)

Jag har lite bruna flytningar till och från också men försöker att tänka positivt. Så länge det inte är någon stor blödning så avvaktar jag. :)

Jag mår faktiskt väldigt bra, känns så overkligt och som att jag inte är gravid medans testet visade något annat:) det enda som jag reagerat på är större och ömma bröstvårtor och att humöret svänger hejvilt. Min sambo får tåla mycket nu haha.

Jag tror att humörsvängningar är väldigt vanligt faktiskt. Har också ifrågasatt mig själv, "klarar jag det här? Är jag redo? Vill min sambo verkligen ha barn nu? ". Det är jobbigt och jag vet inte heller riktigt hur jag ska hantera det. Men ska på mitt först samtal hos Bm fredag 3/3 och hoppas kunna prata av mig en del där och att min sambo kanske kan ta till sig att vi faktiskt ska ha barn.:) när har ni er första tid hos Bm?:)
  • Bebisyra1
    crx skrev 2017-02-28 13:49:34 följande:

Hej! Och grattis till dig med!! :D

Jag ska på sånt här första samtal den 8/3 (hälsosamtal?)

Tyvärr kan inte min sambo då.

Som mitt inlägg ovan så vaknade jag i morse med en tydligt mindre ömhet i brösten. Blev svinrädd.

Mår inte lika illa idag, bara svagt o ingen matlust.

Det sägs att symtomen kan komma o gå men blir ju ändå orolig. Bara o vänta o se antar jag. :)

Ja så kallas det nog:) min sambo ska med på samtalet. :)

Ja symptomen kan ju komma o gå men som du skriver, man blir ju nojjig. Jag är orolig för att jag inte mår sämre än vad jag gör. Men jag borde kanske vara glad och tacksam så länge det håller i sig:) som sagt så är det mest mina bröst som verkligen är ett tydligt tecken. Längtar så tills första UL så man kan få se mini där inne<3

Vilken vecka sa du att du är i förresten? :)
  • Bebisyra1
    crx skrev 2017-02-28 20:11:43 följande:

Jag är i mitten av v 7 nu, det är sjuuuuukt länge till första UL men jag ska ta upp oron den 8/3 iaf.

Sen googlar jag ihjäl mig dessutom... (pinsamma jag)

Har mått så illa oxå, till o med efter jag ätit nåt haha, men inte mkt idag som sagt. Och bara vanliga vita flytningar som det ska vara. :)

Åh samma här:D jag kommer också ta upp min oro på samtalet nu på fredag. Man är ju nojjig för allt känns de som haha.

Du är inte ensam om att googla ;) här googlas det för fullt också. Kommer på mig själv emellanåt och tänker Ne nu måste jag sluta! Man blir ju ännu nojjigare av allt man läser om vad som kan gå fel och allt vad det är.. haha men ändå är det svårt att låta bli;)

Nu har jag åkt på en lindrig(än så länge) släng av magsjuka (jobbar på förskola) med.. Så nu är jag orolig för det, försöker få i mig så mycket vätska jag kan men de går trögt..

Får jag fråga hur gammal du är? :) själv är jag 26(snart 27) och sambon är 25 i år.:)
  • Bebisyra1
    crx skrev 2017-03-01 09:38:47 följande:

Jag är 31, sambo 27. Vi har inga barn sen tidigare, och det har varit svårt att få till denna prick. Hade precis gett upp! Plusset blev en total överraskning. :D

Pratade precis med BM om att symptomen minskade så kraftigt över en natt. Hon sa att det kan vara något som avslutas eller så är det inte det. Inga UL vill dom göra... börjar jag blöda så är det gyn-akuten som gäller. :(

Jag vet inte om jag står ut med denna oron.. inte bra på sånt.

Aah magsjuka... jag har klart mig sån tur är. Jobbar inom neuropsykiatri. :)

Okej:) Men vilken lycka det måste va för er! Det gick säkert vägen för att ni säkert släppte det lite:)

Men usch då:( vi håller alla tummar och tår att det håller i sig och blir en liten i oktober<3

Du behöver nog sysselsätta dig med något så du kommer på andra tankar. Även fast det är svårt..

Ne magsjuka är inget vidare, men som sagt väldigt lindrig sådan tack och lov.:)
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-03-02 19:33:33 följande:

Hej, förlåt för sent svar!

Jag har och mår så illa, hela tiden dygnet om, ska till bm till v, hoppas hon kan skriva ut något mot illamåendet. Har som väldigt svårt att äta, får tvinga i mig. Annars mår jag bra!

Den där gasmagen gör sig dock påmind, har större mage nu i v7 än en vän hade i v15, får se hur länge de går att dölja! Hur mår du?

Spännande med första besöket ???? Hoppas allt går bra!

Usch då att du mår så illa:/ hoppas att de kan hjälpa dig med det! men ändå ett tecken på att det finns en liten krabat i magen:)

Men oj mage redan?! På mig syns det inget. Bara brösten som växt lite och ömmar så fort man nuddar dom. Annars mår jag rätt bra faktiskt. Lite yrsel emellanåt och lite illamående om jag är hungrig men inget jobbigt.

Ska bli spännande på samtalet imorgon. Är lite nervös faktiskt:)
  • Bebisyra1
    Plums24 skrev 2017-03-24 08:11:55 följande:

Imorse såg jag att jag är torr precis på bröstvårtorna, någon mer som känner igen det? Är i mitten på vecka 9 (8+3). 

Har inte haft så mycket symptom utan fått må relativt bra. Någon gång ibland har illamåendet tittat fram som igår till exempel annars har jag haft mycket huvuvärk (har annars hormonmigrän så barnmorskan sa att det kan va pga det). Mina bröst började ömma från dagen efter ÄL fram till för ca en vecka sen. Nu har jag dock växt ut alla mina bhar förutom två och mina bröstvårtor är känsliga när man rör dom.

I övrigt har jag varit väldigt trött och nu även börjat sova dåligt. Också känslig för lukter och har verkligen haft svårt att äta då jag haft noll aptit för det mesta samtidigt som jag är hungrig heeeela tiden. 

Hur mår ni andra? :) 

Enligt min app (ovia pregnancy) är bebisen nu stor som en jordgubbe :)

Jag har också varit lite torr på bröstvårtorna, inte jättemycket men jag har ändå lagt märke till det.:) jag är i vecka 10 (9+6) nu och mina symptom verkar vara väldigt lika dina. Ömma bröst (värst på bröstvårtorna) har jag haft i princip hela tiden sen äl och nu börjar även bröstvårtorna mörkna.

Jag är tröttare än vanligt och har mycket huvudvärk. Illamående har jag inte varit alls mycket bara några fåtal gånger tack och lov :) Dofter känner jag av mer, hungrig jämt känns det som men ändå svårt att få i mig riktigt mat. Frukt äter jag desto mer istället.:)

När har du BF? Har du varit på Mvc än?:)

Stort Grattis till din skatt förresten :D
  • Bebisyra1
    Plums24 skrev 2017-03-24 14:57:00 följande:

Vad kul att vi har så lika symptom och skönt att man fått slippa ett hemskt illamående! :D

Mina bröst gör inte alls lika ont längre. Dom tar mest plats och det är obekvämt att ligga på vissa sätt men just vänster bröstvårta ömmar om man kommer åt den. Men är tacksam för så ont som jag hade var inte kul haha

Tack detsamma :D det känns så himla häftigt att man bär på en liten där inne! :)

Vi va på MVC i tisdags och allt såg bra ut. Hade lite vita blodkroppar i urinet så fick även lämna prov för urinvägsinfektion i fall att. BM trodde att det bara var pga. flytningar och nu har jag inte hört något så antar att det inte var UVI :D

Jag är beräknad till 31 oktober. Ska man dock tro på när min ÄL va så borde det vara mer kring 28 oktober men får fråga när vi ska på KUB om några veckor :)

När är du beräknad? 

Ja jag kände detsamma:) Ne jag är väldigt tacksam att jag inte mår så farligt illa!

Vad skönt för dig. Mina göra ömmar hela tiden mer eller mindre. Har också problem med hur jag ska ligga ner, tack och lov för att jag inte tycker om att sova på mage haha! Det hade inte fungerat i nuläget..

ja verkligen hur häftigt som helst! Längtar tills vi ska på ul! Men de dröjer väl några veckor tills dess. Ska på vårt andra samtal på Mvc nu på onsdag 29 mars. Så får vi se vad som bestäms då:) Vill ju så gärna se lill(a/e) pyret som ligger där inne nu!:D

Vad skönt att det inte var uvi, det är ju så himla jobbigt! Jag var orolig för att jag hade det också. De tog urinprov men de har inte sagt att de va något så jag antar att det var lugnt för min del också:)

Okej:) Jag är beräknad 20 oktober:) Ska du göra Kub alltså? Är du något orolig för det? Är det ditt första barn?:) Kul att ha någon att följas med till Bf!:)
  • Bebisyra1
    Plums24 skrev 2017-03-25 18:17:10 följande:

Jobbigt när brösten ömmar så mycket! Själv har illamåendet hittat mig :( sen i torsdags har jag mått illa, igår hade jag jobbig yrsel och imorse kom illamåendet igen. Dessutom sover jag så dåligt nu. Vaknar runt halv 4 så har börjat kolla på serier för att försöka somna om haha.

Kul att vi båda haft misstänkt UVI också haha mycket lika :)

Nej men hör blir man erbjuden KUB och vi kände att vi ville göra det. Då får man ju göra ultraljud så slipper vi vänta så länge :) vi ska dit 24:e april!

Varför har ni ett till samtal med barnmorskan? Vi har bara haft ett :)

Det är första barnet för oss, själv?

Jaa verkligen härligt att kunna följas åt!

Ja det är inte skönt, men tar hellre det än illamående iaf:) usch stackare, illamående är ju inte kul.. och det där med yrsel, har du kolla upp det? Du kanske har järnbrist? Min Bm sa att det är vanligt med järnbrist under graviditeten men att det brukar vara senare som man börjar äta järntabletter. Men hon tyckte jag skulle äta varannan dag nu i början eftersom det oftast sjunker nu.

Haha men tur att serier alltid är kul att titta på;) men förstår jobbigt att inte kunna få sova ordentligt. Jag sover ändå rätt bra faktiskt men brukar få sova en stund om det hinns med på dagen. Sen så springer jag upp och kissar minst en gång varje natt men det har jag vant mig vid nu.

Jaha okej då förstår jag:) men är du inte något orolig? Det hade nog jag varit. Men jag hade gärna gjort ett ul nu. Jag är så himla nyfiken på att få se h*n.:)

Jag vet inte riktigt varför, hon sa bara att det var en fortsättning på första samtalet:) men vet inte vad vi ska prata om nu då det känns som vi redan har sagt det som ska sägas på första samtalet:) men vi ska säkert boka in UL och så tror jag.

Åh vad roligt :D Första för oss också och det ska bli så spännande att få ha en kula på magen och känna sparkar och ja allt:D

Får jag fråga hur gammal du är?:) och vart i Sverige du bor ungefär? Förstår om du inte vill säga exakt men kan säga att jag bor i västra Götaland :)
  • Bebisyra1
    Plums24 skrev 2017-03-27 09:43:18 följande:

Haha jaa illamåendet är inte roligt men det är ju värt det :)

Nej ingen järnbrist, äter multivitaminer för gravida också men hade ganska lågt blodtryck i tisdags hos BM. Inte för lågt men förmodligen fick jah bara ett litet blodtrycksfall i fredags, ingen fara :) la bara benen i högläge och käkade ostbågar haha.

Nej jag är inte orolig för sjukdomar eller så. Är mest bara spänd på att få se att hjärtat slår och att bebisen mår bra där inne :)

Okej, allt sånt gjorde vi på inskrivningen :) har fått tiden både för KUB och RUL hemskickade redan dagen efter vår inskrivning. Blivit vägd och få tagit stick i fingret och lämnat urinprov :)

Jag är 25 år och bor i Stockholm :) hur gammal är du?

Ja det är klart det är!:)

Jaha okej då förstår jag.:) haha ja men det är väl helt okej att göra så:D

Okej vad skönt:) ja men jättespännande ju:D ska ni ta reda på vad det är för kön eller vill ni bli överraskade?:)

Att det kan vara så olika i Sverige i hur de hår till väga beroende på vart i Sverige man bor..:) vi får väl se vad vi ska göra för nåt på onsdag men bokar ju säkert ul iaf:)

Inte så stor ålderskillnad på oss då:) Jag är 27(imorgon haha) och min sambo fyller 25 i år.:)

Har ni berättat för nån än eller håller ni det mellan er?:)
  • Bebisyra1

Hej allihopa!

En orolig själ här som är i vecka 12(11+3). Jag har haft bruna flytningar till och från vecka 8 ungefär och inte varit speciellt orolig föräns i fredags. Då min flytning helt plötsligt blev mer slemmig (brun/genomskinlig/svart och röd) sen fortsatte de med "vanliga" bruna flytningar med pyttelite slem emellanåt. Jag ringde Mvc pga oro för missfall. Men enligt hon jag pratade med så tyckte inte hon att det lät som någon fara då jag inte har ont. Jag försökte lugna mig och inte tänka på det(vilket inte är det lättaste).

Sen i söndags morse så fick jag sånt där slem igen vilket gjorde mig orolig igen.. tänkte ringa 1177 men visste inte vad jag skulle säga så jag struntade i det, hade ju inte ont då heller. Sen i går kväll fick jag som menssmärtor i ryggen (när jag har mens brukar jag oftast få ont i nedre delen av ryggen inte så mycket i magen.). Vet inte vad jag ska göra har inte ont idag men flytningarna fortsätter..:/ Någon som har något tips?

• Bebisyra1
    glasstoppen skrev 2017-04-04 14:07:23 följande:

När Har du ultraljud inbokat? Det är säkert ingen fara, kan du inte ringa kvinnokliniken akut å berätta om din oro?

23 maj, vilket känns som en evighet just nu.. De hade ingen telefontid nu på eftermiddagen.. jag försökte även ringa min Bm men där fick jag en telefon tid imorgon.. sen ringde jag 1177 de var de som sa att jag skulle ringa gyn. Men känns helt sjukt att jag ska behöva vänta till 23 maj med sån här oro nu..
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017