Inlägg från: momoiro |Visa alla inlägg
  • momoiro

Gravid Bf Oktober 2017

Hej!

Väntar vårt första barn och är enligt appen (preglife) i v. 9 (8+5) med BF 3/10, men har inte varit på kvinnohälsan eller ultraljud än så det kan ju ändras efter det. Vi ska på första besöket den 2/3 och första ultraljudet den 23/3 men jag är så nervös/nyfiken/allt på samma gång att jag funderar på att fråga om jag kan få komma tidigare bara för att se att det faktiskt är något på gång där inne. 

Inte mått så dåligt än (peppar peppar), men jag får halsbränna/uppstötningar av precis allt. Spelar ingen roll vad jag äter. Men jag tar det gärna framför illamående och kräkningar, alla dagar. 

Även märkt att min hy blivit sämre (trodde jag skulle få bättre hy som "alla andra" men tydligen inte...) och så ömmar ju brösten nåt vansinnigt. 

Även väldigt svullen över magen så pass att brallorna inte går igen (va en strl42-44 innan) men det hör väl till med allt som flyttas runt där inne och eh... gaser och sånt ;) 

Dock börjar jag få för mig att det skulle kunna vara två, men det får vi ju veta snart. 

Går gärna med i en fb-grupp jag med men efter v.12-13 när "alla" redan vet i så fall :) 

Hoppas alla mår bra, eller så bra ni kan i alla fall <3

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017