• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • vi blir 3

Misstänker ett missfall, min symptom har försvunnit efter att jag var magsjuk. Har aldrig haft ett missfall. Ska man invänta blödning eller ringa mvc?

• sultanen
    vi blir 3 skrev 2017-02-12 20:04:25 följande:

Svaret från 1177 är att invänta och se vad som händer

Ja, det är bara att vänta. Symptom kommer och går. Du kan ta graviditetstest med några dagars mellanrum för att se om det blir starkare/svagare, så har du lite kontroll.
  • Matiillda

Hej!

Jag plussade i Onsdags 8/2 efter ett halvårs försök till vårt första barn. Har aldrig riktigt förstått hur när jag hört från vänner att man kan känna på sig att man är gravid utan några symptom men jag gjorde verkligen det. Så jag gjorde ett vanligt clearblue test samma dag som beräknad mens och det var possitivt. Åkte till Apoteket för att köpa ett digitalt test och det visade gravid 1-2 veckor. Känns fortfarande inte som det är sant!

Har enligt min app bf 19/10. Jag har en väldig molande värk precis som mensvärk, jag hoppas på att det bara är växtvärk men man blir ju orolig såklart. Ska ringa bm imorgon tänkte jag. Ska bli super kul att följa er alla!

• hallonsaft24
    Matiillda skrev 2017-02-12 21:42:20 följande:

Hej!

Jag plussade i Onsdags 8/2 efter ett halvårs försök till vårt första barn. Har aldrig riktigt förstått hur när jag hört från vänner att man kan känna på sig att man är gravid utan några symptom men jag gjorde verkligen det. Så jag gjorde ett vanligt clearblue test samma dag som beräknad mens och det var possitivt. Åkte till Apoteket för att köpa ett digitalt test och det visade gravid 1-2 veckor. Känns fortfarande inte som det är sant!

Har enligt min app bf 19/10. Jag har en väldig molande värk precis som mensvärk, jag hoppas på att det bara är växtvärk men man blir ju orolig såklart. Ska ringa bm imorgon tänkte jag. Ska bli super kul att följa er alla!

Grattis! Då plussade du samtidigt som mig och har samma BF dessutom.

Jag har också en molande värk, men tänker att det är normalt och att det är växtvärk.
  • yennie84

Wohooo. Äntligen får jag joina. Har mest sett på utifrån och hoppats. Plussade för 15 min sen. BF 21/10 om uträkningen stämmer, men det vet man ju aldrig. Är alltså i vecka 5 (4+2). Detta blir vårt 3:e barn, är 32 och bor i Göteborg.

• vi blir 3
    sultanen skrev 2017-02-12 21:01:31 följande:

Ja, det är bara att vänta. Symptom kommer och går. Du kan ta graviditetstest med några dagars mellanrum för att se om det blir starkare/svagare, så har du lite kontroll.

Tack för tipset!
  • hallonsaft24
    yennie84 skrev 2017-02-13 05:44:59 följande:

Wohooo. Äntligen får jag joina. Har mest sett på utifrån och hoppats. Plussade för 15 min sen. BF 21/10 om uträkningen stämmer, men det vet man ju aldrig. Är alltså i vecka 5 (4+2). Detta blir vårt 3:e barn, är 32 och bor i Göteborg.

Stort grattis!!!

Jag bor också i Gbg :)
  • yennie84
    hallonsaft24 skrev 2017-02-13 08:38:57 följande:

Stort grattis!!!

Jag bor också i Gbg :)

Woho och tack för alla hejarop under tiden
  • Hallonfrossa
    yennie84 skrev 2017-02-13 05:44:59 följande:

Blir så glad att se att du äntligen är här :) ????
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017