• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • sultanen
    Naturkraft skrev 2017-02-14 10:17:08 följande:

Hej,

Min senaste mens första dag var 29 dec 2016.
    Jag plussade på stickan 29 jan 2017 på kvällen cirka 3 dagar efter beräknad mens. Jag registrerar detta i olika appar och alla visar på beräknad bf den 4-5 oktober. Jag bestämde mig för att vänta med att ringa till en barnmorska tills det gått nån vecka så igår ringde jag första samtalet till min kommande barnmorska och hon frågade endast och efter min senaste mens första dag och sa: Jag beräknar att du har bf 14 oktober. Vilket då är cirka 10dagar framåt, hur är det ens möjligt?

Självklart kommer jag fråga henne detta när jag ska träffa henne om några veckor men tänkte om ni hade något bra svar? Fler som ringt och fått liknande framflyttade mot vad ni själva trott? Konstig sak kanske att haka upp sig på men kan inte förstå varför alla appar skulle visa fel på 10 dagar?

Den jag använder som en daglig koll är Preglife och enligt den är jag idag i gravidvecka 7 (6+5) .

Hoppas ni får en fin alla <3 dag :)

Hon måste ha räknat fel bara helt enkelt! I så fall skulle du ha bf en vecka före mej fast jag hade sista mensens första dag den 15 januari :)
  • bubbelfika

Känns som mina symtom minskat och kan inte låta bli att oroa mig för att något är fel? :(

• LinaJ87

Hej raringar! Hoppar in här jag med. Plussade igår, svagt, och idag "riktigt" med digitalt test. BIM 12 februari. Beräknad BF 21 oktober. Helt underbar känsla! Och livrädd nu vid lunch när det kom blod på pappret, först rosa och sedan rött, men inte mörkrött och inga klumpar. Orolig för MF, men försöker intala mig att det bara är en genombrottsblödning. Någon med erfarenhet av detta?

• Bella 89
    LinaJ87 skrev 2017-02-14 13:12:29 följande:

Hej raringar! Hoppar in här jag med. Plussade igår, svagt, och idag "riktigt" med digitalt test. BIM 12 februari. Beräknad BF 21 oktober. Helt underbar känsla! Och livrädd nu vid lunch när det kom blod på pappret, först rosa och sedan rött, men inte mörkrött och inga klumpar. Orolig för MF, men försöker intala mig att det bara är en genombrottsblödning. Någon med erfarenhet av detta?

Det är inte helt ovanligt att det kommer en liten blödning när mensen egentligen skulle kommit. Så kan vara det, eller hundra andra saker som sköra slemmhinnor. Kan även vara det otänkbara men ta inte ut något i förväg, än så länge finns det goda chanser för ett lyckligt slut.
  • LinaJ87
    Bella 89 skrev 2017-02-14 13:15:11 följande:

Det är inte helt ovanligt att det kommer en liten blödning när mensen egentligen skulle kommit. Så kan vara det, eller hundra andra saker som sköra slemmhinnor. Kan även vara det otänkbara men ta inte ut något i förväg, än så länge finns det goda chanser för ett lyckligt slut.

Tack! Precis vad jag läst mig till, men skönt att läsa igen. Och det känns fullt rimligt. Ändå kan jag inte låta bli att oroa mig för MF. Mest den osäkra väntan som driver mig till vansinne. Är det MF är det ju inte så mycket mer att göra, mer än att göra ett nytt försök.
  • Jawnaax
    becka1989 skrev 2017-02-14 08:33:54 följande:

Jag är i vecka 7 och har bf 6 oktober så möjligtvis början på oktober eller slutet på september.

*Vinkar* Var på VUL igår och beräknat förlossningsdatum är 6 Oktober för oss också ????
  • Jolly23
    Jawnaax skrev 2017-02-14 13:29:26 följande:
    *Vinkar* Var på VUL igår och beräknat förlossningsdatum är 6 Oktober för oss också ????
    Vad såg man på vul den veckan? Ska dit på mån och är då i v 8. Vill veta vad man kan va beredd att se:)
  • Jawnaax
    Jolly23 skrev 2017-02-14 13:34:48 följande:

Vad såg man på vul den veckan? Ska dit på mån och är då i v 8. Vill veta vad man kan va beredd att se:)

Ja vi båda går väl in i vecka 8 på fredag om vi har samma födelsedatum : ) Jag såg tydliga hjärtslag som vi också fick höra (jättetydligt) gulesäck o hinnsäck. Allt som tydde på en normal graviditet : ) Så det är väl typ det du ser. Vi fick filma skärmen och fick med en bild hem sen så nu kan jag inte sluta titta på dem :D Hoppas det går bra på måndag! : )
  • Jolly23
    Jawnaax skrev 2017-02-14 13:43:14 följande:
    Ja vi båda går väl in i vecka 8 på fredag om vi har samma födelsedatum : ) Jag såg tydliga hjärtslag som vi också fick höra (jättetydligt) gulesäck o hinnsäck. Allt som tydde på en normal graviditet : ) Så det är väl typ det du ser. Vi fick filma skärmen och fick med en bild hem sen så nu kan jag inte sluta titta på dem :D Hoppas det går bra på måndag! : )
    Åå vad roligt! Missfallsrisken sänks väll också när man sett hjärtat slå? Såg det ut som en liten mini människa med ben o armar?
    Jag har bf 3/10 så går in i v 8 imorgon :)
  • yennie84
    LinaJ87 skrev 2017-02-14 13:12:29 följande:

Hej och grattis!!! Säkert en nidblödning. Samma BF då Wohoo. Blev så sjukt orolig att jag åkte in och köpte ett digitalt test till men det ser ju ut som det ska. Åh kan inte tiden bara skynda sig liiiiite

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017