• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • yennie84
    Bella 89 skrev 2017-02-13 11:56:28 följande:

Plussade igår! Fick ett missfall på nyår så blev lite shockad, speciellt då vi alltid haft svårt att bli gravida. Har beräknat BF någon gång i Oktober, vet inte riktigt då jag ibte haft npn mens sen missfallet. Hoppas det går bättre denna gång, ska på ultraljud i början på Mars för att stilla oron lite. Mitt andra barn, har en dotter som snart är 2.

Grattis till er alla andra med!

Åh grattis till dig!!!
  • Cupcake1

Hur länge kan ett test visa positivt efter MF? Har läst att vissa kan t.o.m plussa 4 veckor efter.. :S

• Bella 89
    Cupcake1 skrev 2017-02-13 12:15:45 följande:

Hur länge kan ett test visa positivt efter MF? Har läst att vissa kan t.o.m plussa 4 veckor efter.. :S

Beror dels på kroppens förmåga att göra sig av med hcg och dels hur långt lången man var. Testa neg efter 2 veckor med förra (fick mf vecka 5 då), men när jag fick mf vecka 7 förra gången tog det 9 veckor, så kan variera väldigt
  • HellisTFB
    Milzii skrev 2017-02-13 11:06:05 följande:

Hej, jag plussade idag, äntligen. BF beräknas 18 Oktober

Hade påbörjat en utredning för ofrivilligbarnlöshet, då jag har försökt i 6 år,

men idag syndes ett till streck, men jag läser på om andra här så fått missfall och blir jätte nervös över det. Men försöker tänka positivt :) 

SÅ roligt för alla här inne! <3

Extra grattis och välkommen till dig! Mitt mantra är: jag är gravid och bebis mår bra och det tänker jag tro på tills en expert säger nåt annat. 
    Lättare sagt än gjort.... men nu har jag tagit nästan 10 test sen i onsdags som alla visat positivt så snart kommer jag nog att tro på det också :D 
  • Idamarie93

Hejsan! ? jag plussade äntligen den 9/2 efter 1 års försök. Så himla glad men samtidigt jätte rädd för missfall. Och jag kan inte förstå att jag är gravid. Eftersom jag inte har kunnat förstått det själv har jag inte berättat det för någon. Trodde jag skulle vara den som ringde min sambo grinandes av lycka direkt jag fick positivt. Men han har fått vänta och nu för att gottgöra det ska han få reda på det på det imorgon när det är alla <3-dag. En av anledningarna är nog att jag har så svårt att veta vilken vecka jag kan vara i.. hade min sista mens första dag den 27 december och på mitt clearblue stod det att jag var i 3v+ . jag har extremt oregelbunden mens, obefintlig kan man säga då jag hade mens endast 2 gånger under året 2016 så känns väldigt svårt att räkna ut. Men kanske runt v4-6? Tippar på ett oktober barn iaf OM allt går vägen! ???? Grattis till er alla andra!

• bubbelfika

Är det nån mer som fått rätt mycket"blöta" flytningar"? Känns nästan lite blött i trosorna och är så rädd att hitta blod varje gång jag går på toaletten. Men dom en klara och genomskinliga så inger blod i sikte ön :) är i v 5

• HejsanHoppsan2017
    bubbelfika skrev 2017-02-13 19:54:02 följande:

Är det nån mer som fått rätt mycket"blöta" flytningar"? Känns nästan lite blött i trosorna och är så rädd att hitta blod varje gång jag går på toaletten. Men dom en klara och genomskinliga så inger blod i sikte ön :) är i v 5

Jag har haft samma känsla idag.. har oxå lite mer molvärk så intalar mig att det är magen som växer och allt är bra :)
  • Marrebj

Hejsanhoppsan2017 jag har också blöta flytningar , vissa dagar mindre å viss dagar mer , tror de är ganska normalt . Har googlat runt om många som haft de :)

• Milzii
    HellisTFB skrev 2017-02-13 15:52:32 följande:
    Extra grattis och välkommen till dig! Mitt mantra är: jag är gravid och bebis mår bra och det tänker jag tro på tills en expert säger nåt annat. 
    Lättare sagt än gjort.... men nu har jag tagit nästan 10 test sen i onsdags som alla visat positivt så snart kommer jag nog att tro på det också :D 

Åååh Tack! Detsamma. :)

jag vill bara köpa mer o mer test, så förstår din känsla! 

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017