Inlägg från: Bella 89 |Visa alla inlägg
  • Bella 89

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade igår! Fick ett missfall på nyår så blev lite shockad, speciellt då vi alltid haft svårt att bli gravida. Har beräknat BF någon gång i Oktober, vet inte riktigt då jag ibte haft npn mens sen missfallet. Hoppas det går bättre denna gång, ska på ultraljud i början på Mars för att stilla oron lite. Mitt andra barn, har en dotter som snart är 2.

Grattis till er alla andra med!

• Bella 89
    Cupcake1 skrev 2017-02-13 12:15:45 följande:

Hur länge kan ett test visa positivt efter MF? Har läst att vissa kan t.o.m plussa 4 veckor efter.. :S

Beror dels på kroppens förmåga att göra sig av med hcg och dels hur långt lången man var. Testa neg efter 2 veckor med förra (fick mf vecka 5 då), men när jag fick mf vecka 7 förra gången tog det 9 veckor, så kan variera väldigt
  • Bella 89
    LinaJ87 skrev 2017-02-14 13:12:29 följande:

Hej raringar! Hoppar in här jag med. Plussade igår, svagt, och idag "riktigt" med digitalt test. BIM 12 februari. Beräknad BF 21 oktober. Helt underbar känsla! Och livrädd nu vid lunch när det kom blod på pappret, först rosa och sedan rött, men inte mörkrött och inga klumpar. Orolig för MF, men försöker intala mig att det bara är en genombrottsblödning. Någon med erfarenhet av detta?

Det är inte helt ovanligt att det kommer en liten blödning när mensen egentligen skulle kommit. Så kan vara det, eller hundra andra saker som sköra slemmhinnor. Kan även vara det otänkbara men ta inte ut något i förväg, än så länge finns det goda chanser för ett lyckligt slut.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017