• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Smubi

Jag kan inte fatta det, igår plussade jag efter 9+års kämpande!

Min man och jag hade just förlikat oss med om att det inte kommer att hända

och så händer det. Har pga tidigare hälsoproblem behövt operera bort ena äggstocken och nu när mensen inte hade kommit var jag övertygad att jag fått samma sjukdom igen.

Men med tanke på vissa symptom (illamående och ont i brösten) så bestämde jag mig för att testa, och det var positivt direkt! Trots två positiva tester är det otroligt svårt att ta in.

Bf 1/10 nu håller jag tummarna att detta ska gå vägen för oss alla ?

• mochi

Hej!

Är gärna med här också :)
    Jag plussade i onsdagsmorgon, beräknad den 9 oktober enligt min app.
    Vi bestämde oss precis efter jul att vi ville börja försöka bli gravida, hade inte räknat med att det skulle gå på första försöket.
    Enligt appen är jag i v.6 (5+3) och det känns ganska overkligt.

Vore toppen att få diskutera med er, vi vill ju inte berätta för någon annan än så länge men ändå så är det ju det enda jag vill prata om haha

Hur var det nu med den där fb-gruppen?
    Finns det två och vem bjuder in?
    Jag vill väldigt gärna vara med, heter Hanna Lidén Eddeland på facebook. Finns ingen annan som heter så...

Kul att vi verkar vara så många som har hittat hit!

• mochi
    ´
    Smubi skrev 2017-02-10 11:04:09 följande:

Skulle självklart inte vara ett ? Utan ett hjärta

Åh wow! Stort grattis, håller tummarna för er att allt går bra! :)<3
  • bubbelfika
    Smubi skrev 2017-02-10 11:02:26 följande:

Jag kan inte fatta det, igår plussade jag efter 9+års kämpande!

Min man och jag hade just förlikat oss med om att det inte kommer att hända

och så händer det. Har pga tidigare hälsoproblem behövt operera bort ena äggstocken och nu när mensen inte hade kommit var jag övertygad att jag fått samma sjukdom igen.

Men med tanke på vissa symptom (illamående och ont i brösten) så bestämde jag mig för att testa, och det var positivt direkt! Trots två positiva tester är det otroligt svårt att ta in.

Bf 1/10 nu håller jag tummarna att detta ska gå vägen för oss alla ?

Stort stort grattis!! <3
  • Notikami

Hej

Plussade och har BF 11/10????

En liten sladdis till mina två tonåringar!

Är gärna med och stöttar och delar!

Finns det fler 40+?

• Earthdancer

Plussade svagt i förrgår, igår och idag tydligare, verkar som det blir en oktoberbebis här också om allt går som det ska! :D Tog sig på andra försöket.

Nån annan som blir supersvullen om magen till kvällen? Ser ut att vara jättegravid redan även om det bara är tarmar :p

• Defeateris

Plussade igår. Vet precis när det blev till - 14/1 - eftersom vi bara haft sex en gång sedan senaste mensen. Jag och mannen är tydligen en jäkligt fertil kombo - detta blir tredje barnet som kommer till på första försöket. Detta var dock inte alls riktigt planerat..

har skickat meddelande om att få vara med i facebookgruppen...

• Lexiiin

Jag var inne på kontroll i fredags morse! Visade sig att det skulle varit tvillingar!! Dock så hade den ena fastnat så kommer bara att bli en. Men är lika glad för det då jag var rädd för att förlora den enda jag visste om efter alla problem.

Så tur i oturen för min del:)

Hur Gamla är alla här och vad har ni för symptomer än så länge?

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017