Inlägg från: Hallonfrossa |Visa alla inlägg
  • Hallonfrossa

Gravid Bf Oktober 2017

carrolinea skrev 2017-02-03 07:20:37 följande:

Hallå!

Plussade igår efter mf :) svårt att ta in men bf 14/10 exakt 12 dagar efter son var beräknad så kommer få exakt 2 år mellan barnen om det vill gå vägen den här gången.

Finns det ngn Facebook-grupp eller ska jag fixa en? Självklart hemlig så ingen kan se att vi är medlemmar, vill inte gå ut med det ännu :)

Japp!

Skicka meddelande till mig och beskriv din profil bild och ditt riktiga namn så lägger jag till dig :)
  • Hallonfrossa
    Tallebo skrev 2017-02-03 09:43:34 följande:

Jag har kört både NC och Fertilitet friend sedan i somras. Tempar fortfarande även om man kanske inte ska.

Tempar oxå fortfarande, finns inget som säger att man inte ska, så länge man är lugn i det.

Tempen ska ju hålla sig hög.

Första veckorna brukar jag känna att det är rätt skönt att ha lite koll, eller i alla fall tro att man har de.
  • Hallonfrossa
    Ellisen skrev 2017-02-12 08:23:38 följande:

Jag får som hugg i magen från och till och värken sitter i några minuter för att sedan avta. Kan de va växtvärk i livmodern? Är lite orolig men samtidigt vill jag inte noja för minsta lilla. Och brösten, det räcker med att ta på mig bh:n och den kommer åt lite för hårt så börjar jag nästan gråta. Men de hör väl till :) Nu vill jag bara komma förbi vecka 12 så man kan känna sig lite lugnare!

Kommer det vid hastiga rörelser?

För det låter som att det skulle kunna vara Ligamenten du känner av.
  • Hallonfrossa
    yennie84 skrev 2017-02-13 05:44:59 följande:

Wohooo. Äntligen får jag joina. Har mest sett på utifrån och hoppats. Plussade för 15 min sen. BF 21/10 om uträkningen stämmer, men det vet man ju aldrig. Är alltså i vecka 5 (4+2). Detta blir vårt 3:e barn, är 32 och bor i Göteborg.

Blir så glad att se att du äntligen är här :) ????
  • Hallonfrossa
    yennie84 skrev 2017-02-13 09:22:03 följande:

Ja, tack snälla. Så skönt att slippa analysera tester mer. Nu funderar ju jag på när det är dags att berätta. Måste ju prata med min man först men skulle vilja ställa mig på taket och skriiiiiika ut till hela världen. Vad har ni för planer med att berätta för familj och vänner?

Har ingen aning alls faktiskt :)

Lär inte bli än på ett bra tag I alla fall :)
  • Hallonfrossa
    carolinheiner skrev 2017-03-06 06:51:28 följande:

Är de ingen som kan svara på hur vi gör för att gå med i facebookgruppen?!

Skriv ett pm med din mail adress så hjälper jag dig :)
  • Hallonfrossa
    carolinheiner skrev 2017-03-06 11:23:07 följande:

Ja kan inte skicka meddelande.. så fort ja ska skicka så krachar appen

Jag skickade till dig i stället :)
  • Hallonfrossa
    carolinheiner skrev 2017-03-06 14:13:57 följande:

Ser de å har svarat men. Får inte fram mitt svar..

min mejl är carolin.heiner@comhem.se

Ser inte heller ditt meddelande och får inte fram någon profil på din mail.

Men jag skickade att du kan sökande mig, hoppas du ser det meddelandet
  • Hallonfrossa
    jezz81 skrev 2017-03-07 10:39:58 följande:

Mina blödningar visade sig vara MA så det blir ingen bebis i oktober.

Beklagar jätte mycket! <3
  • Hallonfrossa
    minimama skrev 2017-03-09 19:03:18 följande:

Syns det något på era magar än? Min mage är stor för v.10 tycker jag och den var inte så i mina två förra graviditeter.. nästan så jag börjar tro att doktorn missade en bebis vid ultraljudet i v.8.. :S ( bild från idag)

Här är min oxå i vecka 10

• Hallonfrossa
    Mandymanda skrev 2017-03-11 10:30:34 följande:

Hej!

Någon nämnde en hemlig FB tråd för oss gravida med BF i oktober 2017.. men jag fick inte fatt i tjejen, hur går jag till väga för att komma med i den?

Skriv pm med namn och beskrivning av profilbild så lägger jag till dig :)
  • Hallonfrossa
    Ssarapettersson skrev 2017-03-11 10:48:38 följande:

Hallå alla!

Är beräknad precis i slutet av oktober, är i v. 7 (6+6) och vill gärna vara med och dela erfarenheter :)

Någon som har koll på fb-sidan? Vill gärna vara med där!

Skriv pm till mig med namn och beskrivning av profilbild så lägger jag till dig.
  • Hallonfrossa

Någon mer än jag som har börjat må dåligt nu senare i graviditeten? Är i vecka 14 och NU har mina symtom och mitt dåliga mående kommit, inte illamående men en del olust kring viss mat, men fogarna krånglar, har massor av huvudvärk och yrsel, sjukt trött, deppig nästan varje dag, ont i magen och brösten tar kol på mig, har inte känt av graviditeten alls innan.....brukar ju vara nu man mår bättre

• Hallonfrossa
    Linnnn skrev 2017-03-29 19:19:37 följande:

Vad jobbigt! Jag har ingen erfarenhet av att bli sämre vid vecka 14, men helt säkert finns det andra som har. Vad man än har för krämpa känns det som att man får till svar från bm att det är normalt Är hb ok?

Nä det är lite jobbigt, ingen av mina tidigare graviditeter har tett sig så, hoppas det bara är en övergående fas.

Ja hb verkar ha legat bra då inte bm återkopplar :)

Haha ja du allt är väll normalt enligt bm
  • Hallonfrossa
    Finnsingalediganamn skrev 2017-03-31 17:45:54 följande:

Hejsan! Får man hoppa med i denna tråd? Var på inskrivning hos min BM igår och hon räknade ut bf till den 3 oktober! Är 28 år och väntar 4e barnet och är extremt nojig denna gången för att något ska vara fel! Denna graviditet var ALLT ANNAT än planerad och kom som en chock! På tok för långt från ÄL för att ens kunna bli, men nu blev det! Abort var det enda jag kunde tänka mig men sambon var så emot den tanken att jag började överväga och efter ett par veckor då det sjunkit in ordentligt kändes det självklart att behålla då det känns som ödet! Vi ska ha 4, om detta nu går vägen! Vi har sedan tidigare 3 pojkar på 8, 5 och 3 år och med dom har jag inte ens märkt av att jag varit gravid enligt mående, genom alla 3.. Denna gång har jag haft alla möjliga symtom och tröttheten är så fruktansvärt jobbig att det är sjukt!! Orkar ingenting och humöret är verkligen lättretligt! Illamåendet har tack och lov lagt sig! Kan ju inte sticka under stolen att jag hoppas på en liten flicka denna gången! Nu är det väl min tur? Men, bara skrutt är frisk, det är ju allt som räknas i slutänden! Har dock ett stort problem som tar udden av de roliga... Jag måste berätta för mina föräldrar........

Oj så långt mitt inlägg blev! Haha, det var inte meningen! Klapp på axeln till dig som orkat läsa allt!

Kände lite lika faktiskt, går in i vecka 15 i morgon med mitt 5:e barn,är 29 år och har varit livrädd för att berätta för nära och kära, men de tog det förvånadsvärt bra och det är väldigt skönt att ja det berättat nu.

Förstår din längtan med då jag själv har 4 flickor och skulle mer än gärna få prova på en pojk denna gången <3
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017