Finnsingalediganamn skrev 2017-03-31 17:45:54 följande:
Hejsan! Får man hoppa med i denna tråd? Var på inskrivning hos min BM igår och hon räknade ut bf till den 3 oktober! Är 28 år och väntar 4e barnet och är extremt nojig denna gången för att något ska vara fel! Denna graviditet var ALLT ANNAT än planerad och kom som en chock! På tok för långt från ÄL för att ens kunna bli, men nu blev det! Abort var det enda jag kunde tänka mig men sambon var så emot den tanken att jag började överväga och efter ett par veckor då det sjunkit in ordentligt kändes det självklart att behålla då det känns som ödet! Vi ska ha 4, om detta nu går vägen! Vi har sedan tidigare 3 pojkar på 8, 5 och 3 år och med dom har jag inte ens märkt av att jag varit gravid enligt mående, genom alla 3.. Denna gång har jag haft alla möjliga symtom och tröttheten är så fruktansvärt jobbig att det är sjukt!! Orkar ingenting och humöret är verkligen lättretligt! Illamåendet har tack och lov lagt sig! Kan ju inte sticka under stolen att jag hoppas på en liten flicka denna gången! Nu är det väl min tur? Men, bara skrutt är frisk, det är ju allt som räknas i slutänden! Har dock ett stort problem som tar udden av de roliga... Jag måste berätta för mina föräldrar........
Oj så långt mitt inlägg blev! Haha, det var inte meningen! Klapp på axeln till dig som orkat läsa allt!
Kände lite lika faktiskt, går in i vecka 15 i morgon med mitt 5:e barn,är 29 år och har varit livrädd för att berätta för nära och kära, men de tog det förvånadsvärt bra och det är väldigt skönt att ja det berättat nu.
Förstår din längtan med då jag själv har 4 flickor och skulle mer än gärna få prova på en pojk denna gången <3