Misstänktas ursprung
Vad tycker ni om beslutet att inte föra statistik över misstänkta brottslingars ursprung?
Vad tycker ni om beslutet att inte föra statistik över misstänkta brottslingars ursprung?
Jag tycker inte man borde ta hänsyn till eventuella rasistiska strömningar i samhället. Finns rasism så får den undanträngas på demokratisk väg i så fall, genom debatt och liknande.
För att det är skillnad på att vara misstänkt och dömd.
Men det skulle kunna dölja ett samhällsproblem.
Jag tycker inte man borde ta hänsyn till eventuella rasistiska strömningar i samhället. Finns rasism så får den undanträngas på demokratisk väg i så fall, genom debatt och liknande.
För att det är skillnad på att vara misstänkt och dömd.
Men det skulle kunna dölja ett samhällsproblem.
Om det verkligen är brotten vi är intresserade av att få vetskap om och få bukt med (och syftet inte bara är att svartmåla invandrare) så är det viktigt att ta reda på de bakomliggande faktorerna hos de individer som utför dem, i vilka miljöer brotten sker och vad som gör brottsoffer till just brottsoffer. Den faktor som vi vet mest om, och som historiskt har sett lika dan ut (även då Svenskar emigrerade till USA) är att nyanlända begår fler brott än etablerade medborgare. Vi behöver inte lägga mer pengar på att ta reda på samma sak igen, utan vi behöver ta reda på, och få få bukt med de bakomliggande faktorerna till detta faktum.
Vad jag tycker om det, jo det bevisar att Sd har rätt i allt dom säger .Man döljer inget om man inte har en bra anledning så nu måste ALLT som staten säger också tas som en lögn tills rätt parti tar makten och ordnar upp problemen
Vad jag tycker om det, jo det bevisar att Sd har rätt i allt dom säger .Man döljer inget om man inte har en bra anledning så nu måste ALLT som staten säger också tas som en lögn tills rätt parti tar makten och ordnar upp problemen