• Sthlmsthlm

Vi som är gravida efter ÄD 2017

Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

Hoppas jag får sällskap!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-27 14:29:22 följande:

Åååååh vad jag ogillar dessa spottings....

Maran- Har du fortfarande spottings efter du höjde östrogendosen från 3 tabletter
    till 4 tabletter dagligen? Alla mina spottings försvann direkt då !

Hör av dig till din koordinator på AvaRiga och berätta föreslår jag, kanske dina spottings beror på något annat än östrogenbrist? Kanske progesteronsbrist?
    eller något annat...

Har du ont i magen ?
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-27 14:29:22 följande:

Åååååh vad jag ogillar dessa spottings....

Håller med dig! Har blött lite varje dag sedan i måndags, egentligen bara vid ett tillfälle per dag men igår var det lite mer och lite rödare och jag tyckte mig se en eller två klumpar. (Som mycket väl hade kunnat vara lutinus, men man befarar huvudet värsta) Självklart bröt jag ihop och trodde att det var kört. Men sen kom det inget mer och idag har jag inte blött något alls, än så länge iaf.
    Kram
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-27 14:36:22 följande:

Maran- Har du fortfarande spottings efter du höjde östrogendosen från 3 tabletter

till 4 tabletter dagligen? Alla mina spottings försvann direkt då !

Hör av dig till din koordinator på AvaRiga och berätta föreslår jag, kanske dina spottings beror på något annat än östrogenbrist? Kanske progesteronsbrist?

eller något annat...

Har du ont i magen ?

Hej! Höjde dosen Progynon på ett ganska tidigt stadium men det enda som gett mindre spottings är att ta progesteronet oralt... Idag fick jag dock spottings iaf, suck! Tröst är att det än så länge bara har kommit en enda prick som varit röd, och det var verkligen pyttelite! Resten brunaktigt lite slemmigt (ursäkta detaljer..). Och inte jättemkt det heller. Kliniken följer mina äventyr och detaljerade rapporter om mängd, konsistens och färg, haha. Senaste bud är magnesium (vet inte varför..) och nytt HCG imorgon.
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-27 14:38:12 följande:

Håller med dig! Har blött lite varje dag sedan i måndags, egentligen bara vid ett tillfälle per dag men igår var det lite mer och lite rödare och jag tyckte mig se en eller två klumpar. (Som mycket väl hade kunnat vara lutinus, men man befarar huvudet värsta) Självklart bröt jag ihop och trodde att det var kört. Men sen kom det inget mer och idag har jag inte blött något alls, än så länge iaf.

Kram

Usch. Usch! Det är iaf tur att det inte är mycket som kommer, eller tunnare klarrött liksom. Men när jag tar progesteron vaginalt är det HELT klart mkt läkemedelsrester som kommer ut färgade. Lutinus är ett djävulskap som definitivt kommer ut som klumpar ibland! Iaf, vi får hålla varandra i handen! <3

Undrande: nej inte ont, däremot ett lätt obehag/stickande/molande ibland från ngn odefinierbar punkt över höger ljumske. Tycker det sitter för långt ner för att vara äggstock/ledaren... Logiskt sett alltså, men mitt hysteriska hjärta har redan ställt diagnosen utomkveds! Stön, man kan ju bli knäpp för mindre...
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-27 17:20:19 följande:
    Hej! Höjde dosen Progynon på ett ganska tidigt stadium men det enda som gett mindre spottings är att ta progesteronet oralt... Idag fick jag dock spottings iaf, suck! Tröst är att det än så länge bara har kommit en enda prick som varit röd, och det var verkligen pyttelite! Resten brunaktigt lite slemmigt (ursäkta detaljer..). Och inte jättemkt det heller. Kliniken följer mina äventyr och detaljerade rapporter om mängd, konsistens och färg, haha. Senaste bud är magnesium (vet inte varför..) och nytt HCG imorgon.
    Om du får spottings trots hög dos Östrogen och Progesteron så letar nog kliniken efter vad mer som kan fattas i din kropp, och Magnesium är viktigt för många processer i kroppen, t ex hormonproduktion. Jag vet att magnesiumbrist kan orsaka många problem i kroppen. Testa att äta mer spenat, mandlar och bananer. Samt skaffa magnesiumtabletter. Helst hög dos (över 300mg). Jag använder Apoteksgruppens Magnesium Active 375mg (grön burk, vitt lock).

Hög dos magnesium fungerar lindrande om man har kramper, många gravida som har kramp i benen tar det. Kan också fungera milt laxerande om man har problem med förstoppning (det vet jag av egen erfarenhet också).

Här kan du läsa mer om magnesiumbrist:
    naturalife.org/nutrition/signs-of-a-magnesium-deficiency

Regelbundna tagna hcgprov är ju för att se om graviditeten går åt rätt håll,
    om utvecklingen planar ut eller minskar så är det på väg åt fel håll.

Hoppas Magnesium är lösningen för din del. Hur hög dos vill AvaRiga du ska ta?
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-27 18:42:23 följande:
    Usch. Usch! Det är iaf tur att det inte är mycket som kommer, eller tunnare klarrött liksom. Men när jag tar progesteron vaginalt är det HELT klart mkt läkemedelsrester som kommer ut färgade. Lutinus är ett djävulskap som definitivt kommer ut som klumpar ibland! Iaf, vi får hålla varandra i handen! <3

Undrande: nej inte ont, däremot ett lätt obehag/stickande/molande ibland från ngn odefinierbar punkt över höger ljumske. Tycker det sitter för långt ner för att vara äggstock/ledaren... Logiskt sett alltså, men mitt hysteriska hjärta har redan ställt diagnosen utomkveds! Stön, man kan ju bli knäpp för mindre...
    Logiskt sett så skulle det kunna vara äggstocken. Om du är rädd att det är utomkveds, så sök kvinnoklinikens akutavdelning /gynjouren och se till att du får göra ett tidigt ultraljud. Då kan de se om hinnsäcken sitter i livmodern. Om den sitter i äggledaren så är det jätteallvarligt. Jag skojar inte. Ser de hinnsäcken på rätt ställe så blir ju du åtminstone lugnare sen.

Hoppas mina tips kan hjälpa dig !
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-27 18:52:07 följande:

Logiskt sett så skulle det kunna vara äggstocken. Om du är rädd att det är utomkveds, så sök kvinnoklinikens akutavdelning /gynjouren och se till att du får göra ett tidigt ultraljud. Då kan de se om hinnsäcken sitter i livmodern. Om den sitter i äggledaren så är det jätteallvarligt. Jag skojar inte. Ser de hinnsäcken på rätt ställe så blir ju du åtminstone lugnare sen.

Hoppas mina tips kan hjälpa dig !

Hej du. De vill att jag tar 100 mg x 3, så jag skaffade 120 mg för jag tar redan Mitt val kvinna som innehåller ca 120 per dygnsdos. Så då blir deeet.. 360. Jo, förstår varför de vill att jag tar HCG, och ett tidigt UL hos min egen gyn är redan planerat till tisdag (på dropin).

Kliniken har inte sagt att de vill det, men tänker som du att jag (förhoppningsvis!) kan bli lite lugnad.

Rapporterar imorgon hur det gick m HCG! Kram

Ska äta mandlar, älskar mandlar!
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-27 19:57:35 följande:
    Hej du. De vill att jag tar 100 mg x 3, så jag skaffade 120 mg för jag tar redan Mitt val kvinna som innehåller ca 120 per dygnsdos. Så då blir deeet.. 360. Jo, förstår varför de vill att jag tar HCG, och ett tidigt UL hos min egen gyn är redan planerat till tisdag (på dropin).

Kliniken har inte sagt att de vill det, men tänker som du att jag (förhoppningsvis!) kan bli lite lugnad.

Rapporterar imorgon hur det gick m HCG! Kram

Ska äta mandlar, älskar mandlar!
    Hej !
    Jättebra att du älskar mandlar, köp och ät sånt tycker jag !
    Själv gillar jag bananer så äter det till varje frukost (gör alltid det, gravid eller inte).

Låter bra att du ska ta nytt hcg imorgon och ska göra vul nästa vecka.
    Jag tog hcg i förrgår (tis 25/4) och det hade ökat till 51700 så kliniken är nöjd.

Läs gärna länken, där hittar du kanske mer saker du gillar att äta
    som innehåller magnesium förutom mandlar.
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-27 20:57:36 följande:

Hej !

Jättebra att du älskar mandlar, köp och ät sånt tycker jag !

Själv gillar jag bananer så äter det till varje frukost (gör alltid det, gravid eller inte).

Låter bra att du ska ta nytt hcg imorgon och ska göra vul nästa vecka.

Jag tog hcg i förrgår (tis 25/4) och det hade ökat till 51700 så kliniken är nöjd.

Läs gärna länken, där hittar du kanske mer saker du gillar att äta

som innehåller magnesium förutom mandlar.

Åh, vad härligt!!! Med HCG alltså. Jag får väl se om jag kan ta ngt jäkla prov imorgon, Werlabs websida (iaf beställningar) verkar ha ngn bugg just nu, TYPISKT!!!
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017