Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Åååååh vad jag ogillar dessa spottings....
Maran- Har du fortfarande spottings efter du höjde östrogendosen från 3 tabletter
till 4 tabletter dagligen? Alla mina spottings försvann direkt då !
Hör av dig till din koordinator på AvaRiga och berätta föreslår jag, kanske dina spottings beror på något annat än östrogenbrist? Kanske progesteronsbrist?
eller något annat...
Har du ont i magen ?
Håller med dig! Har blött lite varje dag sedan i måndags, egentligen bara vid ett tillfälle per dag men igår var det lite mer och lite rödare och jag tyckte mig se en eller två klumpar. (Som mycket väl hade kunnat vara lutinus, men man befarar huvudet värsta) Självklart bröt jag ihop och trodde att det var kört. Men sen kom det inget mer och idag har jag inte blött något alls, än så länge iaf.
Kram
Logiskt sett så skulle det kunna vara äggstocken. Om du är rädd att det är utomkveds, så sök kvinnoklinikens akutavdelning /gynjouren och se till att du får göra ett tidigt ultraljud. Då kan de se om hinnsäcken sitter i livmodern. Om den sitter i äggledaren så är det jätteallvarligt. Jag skojar inte. Ser de hinnsäcken på rätt ställe så blir ju du åtminstone lugnare sen.
Hoppas mina tips kan hjälpa dig !
Hej !
Jättebra att du älskar mandlar, köp och ät sånt tycker jag !
Själv gillar jag bananer så äter det till varje frukost (gör alltid det, gravid eller inte).
Låter bra att du ska ta nytt hcg imorgon och ska göra vul nästa vecka.
Jag tog hcg i förrgår (tis 25/4) och det hade ökat till 51700 så kliniken är nöjd.
Läs gärna länken, där hittar du kanske mer saker du gillar att äta
som innehåller magnesium förutom mandlar.
naturalife.org/nutrition/signs-of-a-magnesium-deficiency