Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej !
Om du är gravid så kan du ta blodprov och mäta hcg i blodet,
det är mer exakt än urinstickorna man Kissar på hemma.
Med blodprov får man en exakt siffra, man ska sen upprepa blodprovet några gånger för att se att det ökar som det ska.
Om hcg utvecklas normalt så ska det dubblera sig varannan dag.
Om du har tur och har en snäll läkare på vårdcentralen så kan du få ta det där.
Annars om man inte har det, så går väldigt många här till Werlabs istället och tar hcgprover (och även ändra blodprover) hos dem. Då behöver man
inte ha någon läkares godkännande, man bara klickar i vilka prover man vill ta, betalar och nästa vardag går man till labbet man valt.
Sen får man ett sms när provsvaret är färdigt och då loggar man in på hemsidan och kan läsa sitt provsvar direkt på skärmen.
Gå in på denna sida och kolla om Werlabs finns där du bor:
werlabs.se/provtagningsstallen/
Vid du ta Hcg-test så kan du beställa det här.
Ord.pris är 225kr, men använder du
rabattkoden "LCHF" så kostar det bara 180kr.
werlabs.se/vara-tester/graviditetstest
Lycka till !
Vi är ganska lika i veckor, jag hade insättning 29 mars.
Vad har du för känningar? Känner ingenting idag alls, bara ont i brösten konstant.
Imorgon bitti ska jag ta nytt blodprov se om det blivit hcg ökning. Blödde ju i onsdags, är lite orolig efter det.
Vi är ganska lika i veckor, jag hade insättning 29 mars.
Vad har du för känningar? Känner ingenting idag alls, bara ont i brösten konstant.
Imorgon bitti ska jag ta nytt blodprov se om det blivit hcg ökning. Blödde ju i onsdags, är lite orolig efter det.
Uppdatering ifrån oss!
Torsdagen den 13 april föddes min son genom ks i v 28+2 pga jag hade havandeskapsförgiftning som sefan satte sig på mitt hjärta och blev hjärtsvikt. 4 veckor pressade jag min kropp till det yttersta för att kunna ge sonen mer chans.
Hans ena lunga drabbades av pneumothorax. Vilket betyder att luft från lungsäcken läcker ut och dem fick sätta ett dränage.
Dränaget är nu borta men han har fortfarande lite problem med lungan kommer antagligen ha det resten av sitt liv. Han är en envis liten kämpe med en stor vilja å säger gärna till om något är fel!
Uppdatering ifrån oss!
Torsdagen den 13 april föddes min son genom ks i v 28+2 pga jag hade havandeskapsförgiftning som sefan satte sig på mitt hjärta och blev hjärtsvikt. 4 veckor pressade jag min kropp till det yttersta för att kunna ge sonen mer chans.
Hans ena lunga drabbades av pneumothorax. Vilket betyder att luft från lungsäcken läcker ut och dem fick sätta ett dränage.
Dränaget är nu borta men han har fortfarande lite problem med lungan kommer antagligen ha det resten av sitt liv. Han är en envis liten kämpe med en stor vilja å säger gärna till om något är fel!
Och, hej på er andra, en del av er "känner" jag ju redan. Men för dem jag inte stött på en liten presentation:
Fyller 44 i augusti, plussade i torsdags efter första ÄD på AVA Riga. Så glad! Men förstås nojjig, det lär väl inte släppa förrän tidigast efter vecka tolv eller så... Känns inte som att jag är ensam om det iaf, vi kanske kan lugna varandra? Mer, en vuxen son, min man har inga barn men nu är tanken att han ska få ett. Haft två tidiga missfall och två misslyckade IVF m egna ägg.
Nu vecka 4+4, minimalt m symtom. Men HCG stiger som det ska hittills. Spottings pga irriterade slemhinnor o svamp... slutar när jag tar Utrogestan oralt istället. Ska variera nu enl kliniken, är ju bäst vaginalt...
Hej!
Vecka 22 med tvåäggstvillingar, allt går jättebra. RUL för några veckor sen visade 2 friska barn, en flicka och en pojke. :)
Hur går det för er andra? En stor kram!
Hej
hittade denna tråd och jag har precis fått veta att jag genom ÄD blivit gravid, är i vecka 6. Vi var i ivi Valencia.
Har genomgått ÄD två gånger innan, första gången ett embryo som inte tog sig, i dec två frysta embryon, vart gravid men började blöda i vecka 6-7 blev ett missfall.
Igår fick jag veta att jag är gravida efter hcg 19788.
Började blöda igår färskt blod, som stannade av.
Så jag har dubblat lutinus och inga blödningar.
Hur hade ni det med blödningar tidigt i graviditeten?
Stort grattis till er som är gravida via ÄD, vet vilken kamp det här är, psykisk bergodalbana:)
Uppdatering ifrån oss!
Stort grattis till Maran73 och Su4anne också och välkomna hit!