Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej alla! Mår sådär fortfarande för en del morgonillamående kvar. Putmagen har börjat komma men har inte gått upp i vikt. Längtar efter känna rörelse från de små nu :). Lite orolig efter ultraljud igår då det visa sig att den ena tvillingen var rätt mycket mindre än den andra.
Till thejar och Wickan12 jag var också orolig runt vecka 12. Kände mig inte gravid och fundera mycket på kub-testet. Efter det så kändes det mycket bättre. Obeskrivlig känsla att se det lilla luvet röra sig och overkligt för det känns ju inte :). Lycka till på era kub!
Håller tummarna för era KUB! För mig kunde jag börja slappna av efter det.
Jag går in i vecka 16 imorgon och idag är jag berättat på jobbet. Roligt med alla glada miner och grattisar. Nu kändes det lagom att berätta!
Elvira, spelar det någon roll med storleken på tvillingarna? Jag är tvåäggs och vi föddes en vecka tidigt och vägde då ca 2,2 kg. Det är väl vanligt att vara liten? Eller är de skillnaden som oroar?
Hej på er kära FL vänner!
Jag är i v 12+0 imorgon, sista dagen med alla mediciner förutom Crinone som jag ska fortsätta att ta 1 om dagen till v 30-32.
Känns skönt att slippa medicinerna men samtidigt läskigt, tänk om allt släpper nu?!? Tänk lm min kropp inte klarar sig utan alla dessa hormoner.
KUB UL på tisdag, jättenervös inför det.
Ja jag är nog en orolig själ av mig, men både jag o min sambo är nog glada varannan dag o lite oroliga dom övriga dagarna.. Kanske blir bättre sen efter KUB om allt är bra.
Tycker knte jag har så mkt symtom nu förutom att jag har börjat må illa nu, är inte det lite sent? Sen har jag lite känningar, inte värk men känns lite i typ vänster äggstock. Ja man blir inte klok på det här .. allt analyserande. Kram på er alla!
Håller tummarna för era KUB! För mig kunde jag börja slappna av efter det.
Jag går in i vecka 16 imorgon och idag är jag berättat på jobbet. Roligt med alla glada miner och grattisar. Nu kändes det lagom att berätta!
Elvira, spelar det någon roll med storleken på tvillingarna? Jag är tvåäggs och vi föddes en vecka tidigt och vägde då ca 2,2 kg. Det är väl vanligt att vara liten? Eller är de skillnaden som oroar?
Gulsippa400 hur har det gått för dig? Har du gjort fler ultraljud?
Gulsippa400 hur har det gått för dig? Har du gjort fler ultraljud?
Hej!
Jo det har gått bra, på senaste ul såg allt jättebra ut. Den ena är nu ca 4 dagar yngre vilket läkaren sa var helt ok. Börjar bli ganska tjock om magen redan. Hur har det gått för dig, vet du nåt mer om dina små?
Heej tjejer!
Måste berätta att idag kände jag för första gången pyret! :D det kändes som en stor bubbla eller typ ett puls slag först på vänstra sidan ovanför naveln och sedan igen en bra bit neranför! Åhhh så härligt! <3
Hur går det för alla? Kram!
Vad skönt att det gick bra. Vid mitt förra ultraljud skiljde det 5 dagar så är nervös för nästa ultraljud som blir på onsdag. Såg bra ut med fostervatten runt om och barnmorskan menade att bara de följer sin egen tillväxtkurva så behöver det inte betyda så mycket men är nervös i alla fall. Är oxå rund om magen men har inte gått upp direkt i vikt. Vill du få reda på kön? Vi kommer att vilja veta för att kunna förbereda oss.
B
Heej tjejer!
Måste berätta att idag kände jag för första gången pyret! :D det kändes som en stor bubbla eller typ ett puls slag först på vänstra sidan ovanför naveln och sedan igen en bra bit neranför! Åhhh så härligt! <3
Hur går det för alla? Kram!