Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Uppdatering ifrån oss!
Torsdagen den 13 april föddes min son genom ks i v 28+2 pga jag hade havandeskapsförgiftning som sefan satte sig på mitt hjärta och blev hjärtsvikt. 4 veckor pressade jag min kropp till det yttersta för att kunna ge sonen mer chans.
Hans ena lunga drabbades av pneumothorax. Vilket betyder att luft från lungsäcken läcker ut och dem fick sätta ett dränage.
Dränaget är nu borta men han har fortfarande lite problem med lungan kommer antagligen ha det resten av sitt liv. Han är en envis liten kämpe med en stor vilja å säger gärna till om något är fel!
Kul med lite aktivitet i tråden!
Jag har haft lugna veckor så det har inte funnits mycket att rapportera. Mår jättebra, kan träna, sover lite sisådär. Är 24+4 idag och gjorde ultraljud. De tittade på genomflödet i navelsträng och till moderkaka och allt såg fint ut. Lillen väger 725 gram. :)
Enda jobbiga har varit svampinfektionen från helvetet. Jag har herpes och står på valaciklovir och har trots det haft nästan konstanta utslag under graviditeten. Dessutom tog flytningarna aldrig slut efter att jag slutade med lutinus för två månader sen. Blandat supervattniga med gul/gröna. "Helt normalt" enligt barnmorska och google. Fick läkartid och enligt läkaren var infektionen mycket kraftig och jag fick dubbla doser, salva med kortison och en sån engång-kapsel. Enligt henne har jag antagligen gått med det i lång tid och symptomen när man är gravid stämmer inte alltid med boken... SUCK. Det är bättre, men det är inte läkt än...
Tack snälla,
på torsdag har jag tid för ultraljud är i vecka 7.
Tänkte ta blodprov i morse men hann inte, stressade in till jobbet.
Idag spänner magen så otroligt mycket, kan vara att jag tar två lutinus åt gången, så svullen :)
Sjuuuuukt trött vill bara hem men möte kl 16, står knappt ut idag haha
Följde den här tråden när jag gjorde ÄD i dec som blev missfall, nu skrev jag inlägg för jag känner mig lite ensam i det här. Bara jag och min man som vet detta..
Om jag vill svara på någons inlägg så den personens inlägg hänger med i mitt inlägg, hur gör jag det?
Ny på detta ????
anja72- Om du skriver på en dator, tryck då på " Citera" bredvid inlägget du vill svara på, då följer texten med !
anja72- Du är inte ensam, vi sitter alla i samma båt med dig ! Vi är många här som går igenom exakt samma sak som dig. Många här har inte heller berättat för sin omgivning. Det kan man göra efter v. 12 tänker jag. Ingen orsak att berätta för tidigt, och under tiden har du ju oss Hoppas det går bra på vul på torsdag !!!
Har du satt in 1 eller 2 ? 3-dagars eller 5-dagars? Vilken klinik går du hos?
Lycka till.
Hej!
Tänkte höra om det är fler som haft/har kramp i gallgångarna? Det är väldigt obehagligt. Läser på "Fråga doktorn" på nätet att kosten gör ingen skillnad. Att få krampanfall i samband med graviditet är något som vi ofta ser och sannolikt sker det en kontraktion i gallgången precis som vi sammandragningar i livmodern och mekanismen är därmed troligen densamma.
Pratade med bm idag som sa att förra veckans blodprover på lever, galla och bukspottskörtel har bra värden, och inget som påverkar barnet (än?). Jag är i
v 22 och haft dessa kramper sen v 12. Bm sa det är vanligt och brukar kunna gå över efter graviditet. Det finns smärtlindrande att få om det blir värre. Blir jag gul måste vi agera!
Har en väninna som fick kramp 3 mån efter hennes barn kom ut, hon fick opereras.
Undrar om någon haft liknande och i så fall har tips på något sätt? TACK på förhand. Krämpor verkar höra till Annars mår jag bra.
Jag hade en ytterst liten blödning igår morse när jag kissade på morgonen, det var inte mycket men lite rött på papperet blev det, sen inget mer under hela dagen. Idag kom det också lite blod på papperet när jag var på toa nu under eftermiddagen. Jag har inga som helst känningar idag, ingen molande värk eller lite ryggont som jag känt av tidigare. Jag vet ju att så här små blödningar egentligen inte är något som man ska oroa sig över, men det är lättare sagt än gjort!
Känner mig bara lite nere idag och har en känsla av att det inte kommer gå vägen.
Man vill ju det här så otroligt mycket.
Jag ska försöka hålla ut till på fredag och ta ett nytt graviditetstest. På det första jag tog den 22 april stod det 2-3 så jag hoppas på att det ska stå 3-4 eller kanske 3+ på det då, så man ser att det går framåt.
Jag hade en ytterst liten blödning igår morse när jag kissade på morgonen, det var inte mycket men lite rött på papperet blev det, sen inget mer under hela dagen. Idag kom det också lite blod på papperet när jag var på toa nu under eftermiddagen. Jag har inga som helst känningar idag, ingen molande värk eller lite ryggont som jag känt av tidigare. Jag vet ju att så här små blödningar egentligen inte är något som man ska oroa sig över, men det är lättare sagt än gjort!
Känner mig bara lite nere idag och har en känsla av att det inte kommer gå vägen.
Man vill ju det här så otroligt mycket.
Jag ska försöka hålla ut till på fredag och ta ett nytt graviditetstest. På det första jag tog den 22 april stod det 2-3 så jag hoppas på att det ska stå 3-4 eller kanske 3+ på det då, så man ser att det går framåt.