Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej Micro - Jag läste att du fått ett barn och sen har problem med syskonförsöken. Jag tänkte angående medicinering, tar du något mer förutom östrogen och Lutinus och Trombyl? Har du tagit immunprover? För en del kvinnor går det bra med första graviditeten, men sen taggar immunförsvaret upp, och då kan det behövas mediciner som håller nere immunförsvaret för att lyckas med graviditeten t ex kortisontabletter eller Intralipiddropp.
Kolla gärna med din klinik om du kan få ta prover där annars är det många som vänt sig till Penny på Serum eller Dr D på Life Clinic (båda klinikerna ligger i Aten).
Lycka till !
Tack! :) De hade vuxit som de ska men den ena är fortfarande mindre och i nuläget kan det gå lite hur som helst. Nästa gång kommer läkaren kunna se bättre.
Hej Micro - Jag läste att du fått ett barn och sen har problem med syskonförsöken. Jag tänkte angående medicinering, tar du något mer förutom östrogen och Lutinus och Trombyl? Har du tagit immunprover? För en del kvinnor går det bra med första graviditeten, men sen taggar immunförsvaret upp, och då kan det behövas mediciner som håller nere immunförsvaret för att lyckas med graviditeten t ex kortisontabletter eller Intralipiddropp.
Kolla gärna med din klinik om du kan få ta prover där annars är det många som vänt sig till Penny på Serum eller Dr D på Life Clinic (båda klinikerna ligger i Aten).
Lycka till !
Hur går det för er?
Vi ligger ju väldigt lika så jag gissar att ni också är inne i "mellanveckor". Allt känns bra, oron har avtagit, jag börjar känna mig gravid på riktigt. Liten putmage som inte går att dra in. Har liksom landat i att jag är gravid.
Dessutom är idag den första dagen utan lutinus sedan typ 19 november. OH HAPPY DAY! Så jäkla skönt, har varit så less på skiten. Nu kanske man kan få lite av sitt sexliv tillbaks (känns som jag helt fallit av vagnen - hjälp!).
Hur går det för er?
Vi ligger ju väldigt lika så jag gissar att ni också är inne i "mellanveckor". Allt känns bra, oron har avtagit, jag börjar känna mig gravid på riktigt. Liten putmage som inte går att dra in. Har liksom landat i att jag är gravid.
Dessutom är idag den första dagen utan lutinus sedan typ 19 november. OH HAPPY DAY! Så jäkla skönt, har varit så less på skiten. Nu kanske man kan få lite av sitt sexliv tillbaks (känns som jag helt fallit av vagnen - hjälp!).
Micro - Kolla upp om du kan få göra PGS på dina embryon i fortsättningen föreslår jag (alltså innan man sätter in dem) då tar man reda på vilka embryon som är normala kromosommässigt, och då sätter de bara in de normala. De onormala resulerar ändå bara i missfall. Då slipper man iallafall missfall av den orsaken.
Hur går det för er?
Hej på er kära FL vänner!
Jag är i v 12+0 imorgon, sista dagen med alla mediciner förutom Crinone som jag ska fortsätta att ta 1 om dagen till v 30-32.
Känns skönt att slippa medicinerna men samtidigt läskigt, tänk om allt släpper nu?!? Tänk lm min kropp inte klarar sig utan alla dessa hormoner.
KUB UL på tisdag, jättenervös inför det.
Ja jag är nog en orolig själ av mig, men både jag o min sambo är nog glada varannan dag o lite oroliga dom övriga dagarna.. Kanske blir bättre sen efter KUB om allt är bra.
Tycker knte jag har så mkt symtom nu förutom att jag har börjat må illa nu, är inte det lite sent? Sen har jag lite känningar, inte värk men känns lite i typ vänster äggstock. Ja man blir inte klok på det här .. allt analyserande. Kram på er alla!