• Sthlmsthlm

Vi som är gravida efter ÄD 2017

Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

Hoppas jag får sällskap!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • Maran73

Hallå tjejer! Hur är det? Blivit några fina brasor och/eller fackeltåg? Inte för oss faktiskt, mest pillat hemma.

Behöver skriva av mig lite... även i denna tråd. Känns som att jag bara går och väntar på missfall... Det är ngt som inte känns...rätt. Plus att brösten slutat ömma, blodsockret stabiliserat sig (diabetiker, det har varit suuuuperlågt ett par veckor nu vilket är vanligt/vanligast i tidig graviditet) och så dessa flytningar då som inte slutar. Gaaaaah! Hatar denna ovisshet!

• Micro
    UndrandeSökare skrev 2017-04-30 16:43:43 följande:

Hej Micro ! Hur går det för dig? Vad blir nästa steg? Har du fler embryon kvar i frysen i Riga?

Tack för att du frågar. Vi har kvar 2 embryon i Riga. Får se om det blir fet i juni. Känns som om vi står o stampar. Vet inte om vi ska köra på som förut eller kolla upp ngt innan nästa återföring. Riga ändrade bara lite på medicineringen vid förra försöket.
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-01 18:40:52 följande:

Hallå tjejer! Hur är det? Blivit några fina brasor och/eller fackeltåg? Inte för oss faktiskt, mest pillat hemma.

Behöver skriva av mig lite... även i denna tråd. Känns som att jag bara går och väntar på missfall... Det är ngt som inte känns...rätt. Plus att brösten slutat ömma, blodsockret stabiliserat sig (diabetiker, det har varit suuuuperlågt ett par veckor nu vilket är vanligt/vanligast i tidig graviditet) och så dessa flytningar då som inte slutar. Gaaaaah! Hatar denna ovisshet!

Heej, det har varit väldigt lugnt här också. Tog ett nytt test imorse som nu visade gravid 3+ :)

Mina bröst har inte heller varit alls ömma idag, men jag har heller inte haft några som helst flytningar! Känns jättekonstigt men eftersom jag inte blött några mängder tidigare samt med tanke på testet känner jag mig rätt lugn.

Det är nog ingen fara för dig heller Maran, verkar som att det verkligen kan skifta snabbt från dag till dag av vad jag har läst.
    Men jag förstår dig, man tänker inte på något annat om dagarna och man oroar sig och analyserar ALLT...
    Kram
  • Sthlmsthlm
    Maran73 skrev 2017-05-01 18:40:52 följande:

Jag hade inga symtom i början (inget som jag inte haft vid alla misslyckade ivf i alla fall). Gick absolut inte att skilja den gången jag fick plus från alla minus. Har du varit på tidigt UL än?
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-05-01 21:56:16 följande:

Heej, det har varit väldigt lugnt här också. Tog ett nytt test imorse som nu visade gravid 3+ :)

Mina bröst har inte heller varit alls ömma idag, men jag har heller inte haft några som helst flytningar! Känns jättekonstigt men eftersom jag inte blött några mängder tidigare samt med tanke på testet känner jag mig rätt lugn.

Det är nog ingen fara för dig heller Maran, verkar som att det verkligen kan skifta snabbt från dag till dag av vad jag har läst.

Men jag förstår dig, man tänker inte på något annat om dagarna och man oroar sig och analyserar ALLT...

Kram

Jo, det kan absolut skifta, men... tog också digitalt imorse men mitt står kvar på 2-3... ännu en sak som oroar då hcg BORDE vara över 2000 nu (läste på FL att digitalt ger 3+ när hcg är över 2000). Dessa test är ju inte bombsäkra förstås, men sammantaget... inte optimistisk!

Sthlm: nej, men ska till gyn imorgon f nytt recept, och han är vääääldigt pigg på att fösa upp mig på britsen så gissar att han vill kolla om han ser ngt. Bör få svar på S-hcg från i fredags imorgon också. Bara att vänta, tortyyyyyr!
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-01 23:20:57 följande:
    Jo, det kan absolut skifta, men... tog också digitalt imorse men mitt står kvar på 2-3... ännu en sak som oroar då hcg BORDE vara över 2000 nu (läste på FL att digitalt ger 3+ när hcg är över 2000). Dessa test är ju inte bombsäkra förstås, men sammantaget... inte optimistisk!

Sthlm: nej, men ska till gyn imorgon f nytt recept, och han är vääääldigt pigg på att fösa upp mig på britsen så gissar att han vill kolla om han ser ngt. Bör få svar på S-hcg från i fredags imorgon också. Bara att vänta, tortyyyyyr!
    Hur gick det hos Gyn idag? Såg han något hinnsäck?

och vad blev resultatet på hcg hos Werlabs från i fredags?

Urintest kan ju vara felaktiga tyvärr....
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-02 10:02:18 följande:

Hur gick det hos Gyn idag? Såg han något hinnsäck?

och vad blev resultatet på hcg hos Werlabs från i fredags?

Urintest kan ju vara felaktiga tyvärr....

Hej! Min gyn har SEMESTER denna vecka, sååå typiskt... Så jag avvaktar t nästa vecka, säkert lika bra det! Inget svar fr Werlabs ännu.. ska mejla dem snart o kolla! Gaaah...
  • Sus4nne

Två dagar HELT UTAN flytningar nu?! Är det normalt? Jag som gått med trosskydd ända sedan jag startade med lutinus (3 april) och nu inget! Visserligen jätteskönt och jag saknar absolut inte flytningarna men det känns.... konstigt...?

• Maran73
    Sus4nne skrev 2017-05-02 19:18:43 följande:

Och inga ömma bröst längre heller...?!

Herregud, fråga INTE mig, ha ha, inget är ju riktigt som man tycker att det ska vara... Säger t dig som du sa till mig: oroa dig inte! CB digital slog över fint, så då har HCG ökat. Betr flytningarna har jag en gravid kompis som tar Lutinus nu och även i cykler som inte blivit plus, och hon säger att hon märker en skillnad nu när hon är gravid, att det blir mindre Lutinus kladd. Själv har jag inte märkt ngn skillnad dock, kladdar alltid oavsett status tycker jag.
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017