• Sthlmsthlm

Vi som är gravida efter ÄD 2017

Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

Hoppas jag får sällskap!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-02 10:02:18 följande:

Hur gick det hos Gyn idag? Såg han något hinnsäck?

och vad blev resultatet på hcg hos Werlabs från i fredags?

Urintest kan ju vara felaktiga tyvärr....

Så, nu har jag äntligen fått provsvar! HCG är/var (i fredags) 2950, vilket är en dubblering varannan dag och liiiite till. Ligger uppenbarligen i den lägre delen av normalskalan, men ökningen är ju huvudsaken. Drar en stor och lättad suck! Tills jag börjar nojja igen då... ha ha. Tror jag avvaktar med gyn ett par veckor, såvida inte flytningarna övergår till blod el jag får ont eller så. Tänker att mitt urin ev inte var tillräckligt koncentrerat f CB digital, kissar ofta och det går extreeeeemt sällan en hel natt utan att jag är på toa... Jaja.
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-02 19:52:12 följande:
    Herregud, fråga INTE mig, ha ha, inget är ju riktigt som man tycker att det ska vara... Säger t dig som du sa till mig: oroa dig inte! CB digital slog över fint, så då har HCG ökat. Betr flytningarna har jag en gravid kompis som tar Lutinus nu och även i cykler som inte blivit plus, och hon säger att hon märker en skillnad nu när hon är gravid, att det blir mindre Lutinus kladd. Själv har jag inte märkt ngn skillnad dock, kladdar alltid oavsett status tycker jag.
    Så härligt att höra ang ditt Hcg :)

Nä, nu får det vara nog med allt nojjande! Man oroar sig när man känner något och när man inte känner något, haha... Så psykiskt påfrestande detta!
    Bara att hålla ut och kanske försöka njuta fram till första ultraljudet.
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-05-02 20:22:31 följande:

Så härligt att höra ang ditt Hcg :)

Nä, nu får det vara nog med allt nojjande! Man oroar sig när man känner något och när man inte känner något, haha... Så psykiskt påfrestande detta!

Bara att hålla ut och kanske försöka njuta fram till första ultraljudet.

Japp, håller med, ska försöka njuta också nu!
  • UndrandeSökare

Maran - Synd att din gyn har semester, men vänta gärna med vul till v.8 om du kan hålla dig. Då ser man hjärtslag om det finns något.

Om du kan, försök sysselsätta dig med något roligt på fritiden så du inte oroar dig för mycket, gör något du blir glad av istället. Oroar man sig för mycket blir man ju bara ledsen....

Dr D i Aten (immunläkaren jag varit hos) brukar säga att urintest inte är så exakta, mycket bättre med blodprov. Så strunta i fler urintest och ta några fler hcg om du vill följa utvecklingen i stället.

Du kan ju ta så många blodhcg du vill hos Werlabs

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-02 22:29:38 följande:

Maran - Synd att din gyn har semester, men vänta gärna med vul till v.8 om du kan hålla dig. Då ser man hjärtslag om det finns något.

Om du kan, försök sysselsätta dig med något roligt på fritiden så du inte oroar dig för mycket, gör något du blir glad av istället. Oroar man sig för mycket blir man ju bara ledsen....

Dr D i Aten (immunläkaren jag varit hos) brukar säga att urintest inte är så exakta, mycket bättre med blodprov. Så strunta i fler urintest och ta några fler hcg om du vill följa utvecklingen i stället.

Du kan ju ta så många blodhcg du vill hos Werlabs

Håller med dig, är nog onödigt att göra några VUL nu, så det var nog BRA att han hade semester! Märkligt nog hade jag ett blodprov "tillgodo" sa labb, Werlabs har nog dubbelregistrerat min betalning eller något. Så det tänker jag utnyttja iaf, sen kanske jag nöjer mig.

Expert på att oroa mig, men gör så gott jag kan. Känner mig iaf mkt lugnare nu när jag vet att hcg iaf ökat som det ska. Nu är jag såååå trött, god natt! <3
  • UndrandeSökare

Maran - Se det från den ljusa sidan, läkare behöver ju också semester men då är han ju förhoppningsvis gladare och piggare när han kommer tillbaka !

Om du verkligen vill följa hcgutvecklingen, ta ett hcg på Werlabs 2 gånger i veckan så du ser att det ökar om det gör dig mindre orolig.

Annars försök mentalt att koppla bort graviditeten och gör saker så du får tänka på annat. Umgås med kompisar, gå på bio och se en rolig film. Läs en spännande bok eller vad du tycker om att göra, gå ut och ta en promenad i det vackra vädret och fotografera den vackra naturen eller nåt annat trevligt, då kommer tiden att gå snabbare också ! Äntligen har sommaren kommit !!!

• UndrandeSökare

Micro - Vilken medicinering får du? Är det trombyl, blodförtunnande sprutor, kortison och Intralipiddropp?

Eller bara östrogen och progesteron?

Har du gjort immunutredning hos Serum eller Dr D tidigare? Jag gjorde det hos Dr D och han hittade att jag har koagulationssjukdom så måste ha trombyl och blodförtunnande sprutor hela graviditeten annars blir det proppar i moderkakan och fostret dör.

Detta hade jag aldrig fått veta om jag inte rest till Dr D för utredning. Missfallsutredningen i Sverige var jättedålig, de tog för få prover. Jag gjorde Dr Ds behandling men blev missfall ändå, jag kontaktade då AvaRiga och fick göra sperm dna fragmentationstest hos dem och fick då veta att det var fel på spermierna.

Så nu gör vi dubbeldonation plus PGS (de rensar då bort alla onormala embryon dag 5, så man vet att man endast får embryon insatta som är normala kromosommässigt. Eftersom de onormala enbryon endast blir minus eller missfall). Jag använder både tombyl, blodförtunnande sprutor och kortisontabletter och satte in 2 färska normala embryon och plussade på första försöket. Hcg var 51700 den 25/4.

Så fråga din klinik om du kan få testa med trombyl, blodförtunnande sprutor och kortisontabletter (vanligast Prednisolon) vid ditt nästa försök.

Annars om de vägrar eller om även nästa försök skulle misslyckas, så sök dig då till Serum eller Life clinic i Aten för en immunologisk utredning föreslår jag.

Ibland måste man tyvärr söka flera olika klinikers hjälp, och få några pusselbitar på varje ställe.

Hoppas det går bra för dig !

• Maran73

Jahapp hörrni, ropade hej för tidigt... nu blöder jag... Ska försöka hitta en gyn som kan ta emot mig för VUL enl klinikens önskemål, ska testa gyn skuten på SÖS först. Har inte ont och det är inga JÄTTEmängder, inga klumpar... men ändå... Usch!!! Rapporterar mer sedan.

• Gulsippa400

Maran! Vad jag förstår är det vanligt med blödningar i tidig grav och vid ÄD så det BEHÖVER inte vara nåt fel! Hoppas du får snabb hjälp på SöS och att det visar sig att allt är ok!

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017