• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • Världsmedborgare

Var det nån som såg när Trump träffade fackförbundens ledare igår?
    Det skulle inte förvåna om just det kommer att bli en sketch hos Saturday night live.  
    Dom behöver inte ens skriva ny text, bara genom att agera riktigt fånigt, så kommer folk att skratta sig fördärvade.

Sen kan man ju undra varför TPP är så angläget för Trump att tala om, det är ju ett handelsavtal som aldrig ratificerats, aldrig haft nån som helst inverkan på USA:s handel.

Däremot så jublas det i Kina idag, när USA/TRump drog sig ur ett ev TPP, troligen fnissades det rätt mycket hos Putin och i ryska Duman åxå.
    Det är ju inte precis varje dag som USA lämnar fritt spelrum för Kina och i viss mån Ryssland, eller kanske hela BRIC, och ger dom helt fria händer att förhandla fram fördelaktiga handelsavtal, som USA kommer att stå utanför.

Det har fan-i-mig blivit uppåner-vända Världen.., vem kunde tro att USA helt frivilligt skulle byta plats med Kina?

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • JTA

Det var rätt många amerikaner som tyckte att Trump borde bli en bra president. Eller åtminstone bättre än alternativet som bjöds. Om man bara lyssnar på amerikansk mainstream media och deras svenska ekolådor så är det ju helt omöjligt att förstå hur han kunde bli vald. Så det måste vara någonting som saknas i den bild som vi serveras.

Den som anser Trump vara den värsta president man kan tänka sig bör även betänka att Obama deltog i sju (nio?) krig och att dennes föregångare George W. Bush kvaddade situationen i Irak och Afghanistan så grundligt att vi i Sverige fortfarande får ta konsekvenserna genom massiv invandring och därpå följande massiva ekonomiska och sociala belastning. Tro inte att jag har någonting till övers för USA och dess återkommande utrikespolitika haverier. Ser bara ingen större skillnad, än, på de olika idioterna.

Trump är åtminstone den förste amerikanske presidenten som inte tackat gud för vinsten. Alltid nåt.

• FDFMGA
    JTA skrev 2017-01-24 15:40:42 följande:
    Det var rätt många amerikaner som tyckte att Trump borde bli en bra president. Eller åtminstone bättre än alternativet som bjöds. Om man bara lyssnar på amerikansk mainstream media och deras svenska ekolådor så är det ju helt omöjligt att förstå hur han kunde bli vald. Så det måste vara någonting som saknas i den bild som vi serveras.

Den som anser Trump vara den värsta president man kan tänka sig bör även betänka att Obama deltog i sju (nio?) krig och att dennes föregångare George W. Bush kvaddade situationen i Irak och Afghanistan så grundligt att vi i Sverige fortfarande får ta konsekvenserna genom massiv invandring och därpå följande massiva ekonomiska och sociala belastning. Tro inte att jag har någonting till övers för USA och dess återkommande utrikespolitika haverier. Ser bara ingen större skillnad, än, på de olika idioterna.

Trump är åtminstone den förste amerikanske presidenten som inte tackat gud för vinsten. Alltid nåt.
    Gjorde han inte.

Tydligen har han nu pratat med kongressen och påpekat att han visst skulle ha fått flest röster om inte Clinton fått tre miljoner illegala röster och om jag minns det jag läste rätt att det visst var rekordmånga som såg hans installation.

Jag tror helt enkelt att han har fokus på de för honom viktiga frågorna och ur det perspektivet så menar nog Trump att det minsann var färre som såg guds installation den gång det begav sig - så varför skulle Trump tacka gud.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    JTA skrev 2017-01-24 15:40:42 följande:
    Det var rätt många amerikaner som tyckte att Trump borde bli en bra president. Eller åtminstone bättre än alternativet som bjöds. Om man bara lyssnar på amerikansk mainstream media och deras svenska ekolådor så är det ju helt omöjligt att förstå hur han kunde bli vald. Så det måste vara någonting som saknas i den bild som vi serveras. .
    Har man lyssnat på samma eko-lådor (som du kallar dem) det senaste året så har man fått klart för sig att det är heeeeelt omöjligt att tRumps ens kan bli vald till president.

Hillary har det här som i en liten ask. Det är lugnt.

Vad som saknas, det vet vi.

Förmågan att ta in och förstå omvärlden och samtiden.
  • Världsmedborgare

För varje dag som går, blir jag alltmer tveksam till att Trump kommer att sitta kvar i 4 år.
    Och vad som kommer att fälla han är hans egna affärer och alla de lögner han sprider omkring sig, han kommer alltså att falla p.g.a att han har nån märklig "defekt" som gör att han måste bevisa att han är bäst och störst, trots att fakta bevisar motsatsen.

Och det behovet är inget nytt, han har tidigare gått till domstol, och förlorat samtliga mål, där han anklagat andra för att ljuga, så han verkar inte ha lärt sig nåt av sina tidigare dumheter.

Och när han nu förklarat krig mot media, så visas hans lögner upp för det amerikanska folket, och bara det kommer troligen att driva han till ännu fler lögner. 
    Vi kommer säkert även få se och höra fler hot mot media och dess personal, vilket givetvis kommer att trappa upp kriget ännu mer.

Men nu är inte USA nåt Ryssland, Polen, Ungern eller Turkiet, där man kan tysta media och sätta folk i fängelse och t.o.m beordra avrättningar på de journalister som inte hyllar regimen.
    Så jag skulle inte bli minsta förvånad om Trump fäller sig själv.
    Helt enkelt gör sig omöjlig hos de egna som tvingar dom att agera, för att inte amerikanska folket och omvärlden helt ska tappa förtroendet för regimen i USA.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-25 08:17:42 följande:
    För varje dag som går, blir jag alltmer tveksam till att Trump kommer att sitta kvar i 4 år.
    Och vad som kommer att fälla han är hans egna affärer och alla de lögner han sprider omkring sig, han kommer alltså att falla p.g.a att han har nån märklig "defekt" som gör att han måste bevisa att han är bäst och störst, trots att fakta bevisar motsatsen.

Och det behovet är inget nytt, han har tidigare gått till domstol, och förlorat samtliga mål, där han anklagat andra för att ljuga, så han verkar inte ha lärt sig nåt av sina tidigare dumheter.

Och när han nu förklarat krig mot media, så visas hans lögner upp för det amerikanska folket, och bara det kommer troligen att driva han till ännu fler lögner. 
    Vi kommer säkert även få se och höra fler hot mot media och dess personal, vilket givetvis kommer att trappa upp kriget ännu mer.

Men nu är inte USA nåt Ryssland, Polen, Ungern eller Turkiet, där man kan tysta media och sätta folk i fängelse och t.o.m beordra avrättningar på de journalister som inte hyllar regimen.
    Så jag skulle inte bli minsta förvånad om Trump fäller sig själv.
    Helt enkelt gör sig omöjlig hos de egna som tvingar dom att agera, för att inte amerikanska folket och omvärlden helt ska tappa förtroendet för regimen i USA.

Tja, det verkar väl rimligt att kongressen till slut tvingas agera och se till att minimera skadeverkningarna och då är det inte alls osannolikt att han fråntas ämbetet.

Valfuskfixeringen måste ju väcka farhågor om att han är spritt språngande galen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-25 08:42:34 följande:
    Tja, det verkar väl rimligt att kongressen till slut tvingas agera och se till att minimera skadeverkningarna och då är det inte alls osannolikt att han fråntas ämbetet.

Valfuskfixeringen måste ju väcka farhågor om att han är spritt språngande galen.
    Det är tydligt att även de som röstade fram Trump börjar inse vilket misstag dom gjort.
    Aldrig tidigare har förtroendet försvunnit så fort och så mycket hos väljarna för en prsident.

Möjligen kan han få tillbaka en del av förtroendet om hans närmaste för stopp på han eviga ljugande, och infrastruktursatsningarna kommer igång.
    Men han verkar inte vilja lyssna på någon, och då kommer lögnerna antagligen att fortsätta, vilket mycket väl kan bli hans fall.

Det går ju inte i längden för någon, hur lojal denne än är, att försvara lögnerna.
    Dessutom så har alla sin egen framtid att tänka på, och att ljuga för någon annans räkning är absolut inte rätt metod att bygga sin egen framtid på.

Och när det gäller hans egna lögner, så verkar han även där styra på vilket sätt det ska dementeras eller försvaras.
    Och Orwell citatet från romanen 1984, var riktigt dumt att använda, den boken har ju så många läst att citat/utryck från den känner många igen.
    "Alternativa fakta", det är ju ofta det uttryck som används när någon avslöjats med att ljuga, och man vill skämta till det.
  • JTA
    FDFMGA skrev 2017-01-24 20:53:41 följande:
    Gjorde han inte.

Tydligen har han nu pratat med kongressen och påpekat att han visst skulle ha fått flest röster om inte Clinton fått tre miljoner illegala röster och om jag minns det jag läste rätt att det visst var rekordmånga som såg hans installation.

Jag tror helt enkelt att han har fokus på de för honom viktiga frågorna och ur det perspektivet så menar nog Trump att det minsann var färre som såg guds installation den gång det begav sig - så varför skulle Trump tacka gud.
    Det går inte att förstå vem och vad du refererar till med "gjorde han inte". Försök gärna igen.

Ja, Clinton fick fler röster. Men Trump fick också en hel del röster och givet den bild vi får oss serverad borde han inte ha fått en enda.

Jämret om att Trump vann trots färre röster (vilket är en effekt av USAs system, vilket de inte kommer att ändra på i första taget eftersom USA är bäst) är också väldigt intressant. Före valet blev det ett himla liv när Trump andades någonting om att inte respektera valresultatet om han förlorade. En ren antidemokrat, EN FASCIST! Men nu är det plötsligen helt ok. Jag förstår inte hur man kan tänka så, man avslöjar ju sig som ren idiot.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?