Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Donald Trump har det motigt i opinionen (bara 40% tycker att gör ett bra jobb vilket är en rekordlåg siffra) m
Javisst, han har ju svaret. Han ska göra Amerika stort igen.
Och i detta svar lägger anhängarna in sin egen tolkning. Precis som alltid, förresten - men i större utsträckning för Trumps oprecisa isolationism än för andra budskap, tror jag.
Bondfångare, kallade Soros honom. Högerpopulist tycker jag. Vänsterpolitik skrev Henrik Mitelman tidigare idag i DI.
Så även motståndarna har en spretig tolkning av hans politik.
Nyfascist, kanske. Fascismen brukar ju ofta vara en kombination av höger och vänster, det sämsta från bägge.
Men Ryssland lär ju inte vara intressant för Trump. Ryssland är ju en relativt efterbliven industrination. Det är inte Kina och Kina är ju också en symbol för utvecklingen - eller det som Trump ser som stölden av amerikanska industrijobb.
Själv tycker jag att det är oerhört obehagligt att tänka på vad som kan komma att ske. Ett handelskrig mellan världens ekonomiskt två viktigaste nationer där det är ytterst osannolikt att någon kommer att vara eftergiven är inget behagligt scenario.
Vad blir Kinas första svar - ett hot om att sluta exportera sällsynta jordartsmetaller till USA, eller till länder de inte har bilaterala handelsavtal med eller överhuvudtaget.
Bäst att vårda alla elektronikprodukter man har väl :)
"Nancy Sinatra slams CNN for anti-Trump spin on story about her humorous tweet"
www.foxnews.com/entertainment/2017/01/20/nancy-sinatra-slams-cnn-for-anti-trump-spin-on-story-about-her-humorous-tweet.html